Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

eTwinning Okullarında Yapılan Çalışmaların Okul Kültürüne Katkısı

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 276 - 293, 01.02.2023

Öz

Araştırmanın amacı eTwinning okullarında yapılan çalışmaların okul kültürüne katkısını ortaya çıkarmak ve öğretmen ve idarecilere göre okullarında yapılan dijital uygulamalar, e-güvenlik uygulamaları, pedagojik yenilikçilik ve yaratıcı yaklaşımlar, sürekli mesleki gelişim, işbirlikli öğrenme ve öğretim uygulamalarının neler olduğunu belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırma olup durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Katılımcıları belirlemek için ilk olarak Kütahya ilindeki eTwinning okulu etiketine sahip olan okullar belirlenmiş ve bu okullardan iki anaokulu, iki ilkokul ve iki ortaokul olmak üzere toplam altı okul belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin eTwinning projeleri sürecinde teknoloji açısından zengin bir öğrenme ortamı oluşturmak için sınıflarında dijital uygulamalara yer verdikleri, mesleki gelişim faaliyetlerine katıldıkları ve işbirlikli öğrenmeyi ve öğretimi destekleyen etkinlikler gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan, eTwinning projeleri yapmayan idarecilerin öğretmenleri proje yapma konusunda motive edemedikleri görülmektedir.

Teşekkür

İlgili çalışma eğitim bilimleri alanında 2. yazarın danışmanlığında yürütülen 1. yazarın tez çalışmasıdır.

Kaynakça

  • Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
  • Aslan, A. & Karakuş Yılmaz, T. (2017). Türkiye’de güvenli internet uygulamalarına yönelik uygulamalar. Dumlupınar Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 121-143.
  • Bocconi, S., Kampylis, P., & Punie, Y. (2012). Creative classrooms: A systemic approach for mainstreaming ICT-enabled innovation for learning in europe. International Conference on Software Engineering and Formal Methods. 104-120.
  • Bryce, J., & Klang, M. (2009). Young people is disclosure of personal information and online privacy: Control, choice and consequences. Information Security Technical Report, 14(3), 160-166.
  • Cachia, R., Ferrari, A., Ala-Mutka, K., & Punie, Y. (2010). Creative learning and innovative teaching: Final report on the study on creativity and innovation in education in EU member states.
  • Can, T. (2019). Öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim ihtiyaçları ve bireysel mesleki gelişim planı önerisi (Tez No: 535135) [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. Crişan, G. I. (2013). The impact of teachers' participation in eTwinning on their teaching and training. Acta didactica napocensia, 6(4), 19-28.
  • Çakır R. (2020). Okullarda teknoloji entegrasyonu, teknoloji liderliği ve teknoloji planlaması. K. Çağıltay ve G. Yüksel (Ed), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler içinde (s. 457-472). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D. & Yılmaz, M. M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin etwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(1), 246-272.
  • Earley, P. (2010). Continuing professional development of teachers.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Menzi-Çetin, N., Telli, E. & Akkoyunlu, B. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 215- 235. doi: 10.17943/etku.305062.
  • Demir, Ü. (2021). Uluslararası güvenlik açısından ülkemizdeki bilgi güvenliği ve siber güvenlik eğitimlerinin mevcut durumunun incelenmesi. İstanbul Rumeli Üniversitesi Uluslararası Güvenlik Sempozyumu. İRÜİSTANBUL, 2-7.
  • Gajek, E. (2018). Curriculum integration in distance learning at primary and secondary educational levels on the example of eTwinning projects. Education Sciences, 8(1), 1.
  • Kırıkkaya, E. B. & Yıldırım, İ. (2019) Eğitim portalları hakkında fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 222-235.
  • Öncü, S. (2020). Eğitimde sistemik değişim, K. Çağıltay ve G. Yüksel (Ed), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler içinde (s. 699-722). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdemir, A. (2006). Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 411-436.
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past, present and the future. International Journal of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 279-296.
  • Pateraki, I. (2018). Measuring the impact of eTwinning activities on teachers’ practice and competence development - Monitoring eTwinning practice framework. Central Support Service of eTwinning - European Schoolnet.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation (No. 4). Sage.
  • Velea, S. (2012). Transnational school partnerships supported by ICT. Benefits for learning. eLearning and Software for Education, 01, 377-382.
  • Vuorikari, R., Berlanga, A., Cachia, R., Cao, Y., Fetter, S., Gilleran, A., & Petrushyna, Z. (2011). ICT-based school collaboration, teachers’ networks and their opportunities for teachers’ professional development-a case study on eTwinning. International conference on web-based learning, 112-121. Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Yılmaz, E., Şahin, Y. L. & Akbulut, Y. (2016). Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 26-45.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zilka, G. C. (2017). Awareness of eSafety and potential online dangers among children and teenagers. Journal of Information Technology Education: Research, 16, 319-338.

The Impacts of eTwinning School Studies on School Culture

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 1, 276 - 293, 01.02.2023

Öz

The research aims to reveal the contribution of studies conducted in eTwinning schools to school culture and to determine what digital applications, e-safety applications, pedagogical innovation and creative approaches, continuous professional development, collaborative learning, and teaching practices are used in their schools, according to teachers and administrators. The study was conducted as a qualitative case study research, and one of the case study designs used was a multiple holistic case study design. To begin forming the participants, six eTwinning schools were chosen from the eTwinning schools in the province of Kütahya. Semi-structured interviews and document analysis were used as data collection tools in the study. According to the study's findings, teachers included digital applications in their classrooms, participated in professional development activities, and carried out activities that supported collaborative learning and teaching in order to create a technology-rich learning environment during the eTwinning project's implementation. Administrators who do not participate in eTwinning projects, on the other hand, are unable to motivate teachers to participate in projects.

Kaynakça

  • Akdemir, A. S. (2017). eTwinning in language learning: The perspectives of successful teachers. Journal of Education and Practice, 8(10), 182-190.
  • Aslan, A. & Karakuş Yılmaz, T. (2017). Türkiye’de güvenli internet uygulamalarına yönelik uygulamalar. Dumlupınar Sosyal Bilimler Dergisi, 53, 121-143.
  • Bocconi, S., Kampylis, P., & Punie, Y. (2012). Creative classrooms: A systemic approach for mainstreaming ICT-enabled innovation for learning in europe. International Conference on Software Engineering and Formal Methods. 104-120.
  • Bryce, J., & Klang, M. (2009). Young people is disclosure of personal information and online privacy: Control, choice and consequences. Information Security Technical Report, 14(3), 160-166.
  • Cachia, R., Ferrari, A., Ala-Mutka, K., & Punie, Y. (2010). Creative learning and innovative teaching: Final report on the study on creativity and innovation in education in EU member states.
  • Can, T. (2019). Öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim ihtiyaçları ve bireysel mesleki gelişim planı önerisi (Tez No: 535135) [Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi]. Crişan, G. I. (2013). The impact of teachers' participation in eTwinning on their teaching and training. Acta didactica napocensia, 6(4), 19-28.
  • Çakır R. (2020). Okullarda teknoloji entegrasyonu, teknoloji liderliği ve teknoloji planlaması. K. Çağıltay ve G. Yüksel (Ed), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler içinde (s. 457-472). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çavuş, R., Balçın, M. D. & Yılmaz, M. M. (2021). Fen bilimleri öğretmenlerinin etwinning proje süreçlerindeki deneyimlerine yönelik görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 10(1), 246-272.
  • Earley, P. (2010). Continuing professional development of teachers.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Menzi-Çetin, N., Telli, E. & Akkoyunlu, B. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 215- 235. doi: 10.17943/etku.305062.
  • Demir, Ü. (2021). Uluslararası güvenlik açısından ülkemizdeki bilgi güvenliği ve siber güvenlik eğitimlerinin mevcut durumunun incelenmesi. İstanbul Rumeli Üniversitesi Uluslararası Güvenlik Sempozyumu. İRÜİSTANBUL, 2-7.
  • Gajek, E. (2018). Curriculum integration in distance learning at primary and secondary educational levels on the example of eTwinning projects. Education Sciences, 8(1), 1.
  • Kırıkkaya, E. B. & Yıldırım, İ. (2019) Eğitim portalları hakkında fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 4(2), 222-235.
  • Öncü, S. (2020). Eğitimde sistemik değişim, K. Çağıltay ve G. Yüksel (Ed), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler içinde (s. 699-722). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdemir, A. (2006). Okul kültürünün oluşturulması ve çevreye tanıtılmasında okul müdürlerinden beklenen ve onlarda gözlenen davranışlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(4), 411-436.
  • Papadakis, S. (2016). Creativity and innovation in European education. Ten years eTwinning. Past, present and the future. International Journal of Technology Enhanced Learning, 8(3-4), 279-296.
  • Pateraki, I. (2018). Measuring the impact of eTwinning activities on teachers’ practice and competence development - Monitoring eTwinning practice framework. Central Support Service of eTwinning - European Schoolnet.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation (No. 4). Sage.
  • Velea, S. (2012). Transnational school partnerships supported by ICT. Benefits for learning. eLearning and Software for Education, 01, 377-382.
  • Vuorikari, R., Berlanga, A., Cachia, R., Cao, Y., Fetter, S., Gilleran, A., & Petrushyna, Z. (2011). ICT-based school collaboration, teachers’ networks and their opportunities for teachers’ professional development-a case study on eTwinning. International conference on web-based learning, 112-121. Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Yılmaz, E., Şahin, Y. L. & Akbulut, Y. (2016). Öğretmenlerin dijital veri güvenliği farkındalığı. Sakarya University Journal of Education, 6(2), 26-45.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zilka, G. C. (2017). Awareness of eSafety and potential online dangers among children and teenagers. Journal of Information Technology Education: Research, 16, 319-338.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remzi Yılmaz 0000-0003-2965-7367

Engin Karahan 0000-0003-4530-211X

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2023
Gönderilme Tarihi 12 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, R., & Karahan, E. (2023). eTwinning Okullarında Yapılan Çalışmaların Okul Kültürüne Katkısı. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(1), 276-293. https://doi.org/10.36362/gumus.1174121