Digital leaders are needed to compete in the technological age, to follow current innovations, to encourage innovative behaviours of employees by adopting an innovative culture, and to manage the digital environment effectively through knowledge management and knowledge sharing. The purpose of this study is to analyse the mediating role of knowledge sharing in the effect of digital leadership, which is an important leadership style in the digital age, on innovative behaviour. The main body of the study consists of 1,168,896 teachers working in Turkey in the 2023-2024 academic year and the sample consists of 397 teachers reached by convenience sampling method. Data collection was carried out through an online survey using a 5-point Likert-style scale. The data obtained from the participants through online questionnaire were analysed using explanatory and confirmatory factor analysis, descriptive statistics, correlation and bootstrap regression analyses. As a result of the analyses, it was determined that knowledge sharing plays a mediating role in the effect of digital leadership on innovative behaviour. The unique value of this research is the relationship model between digital leadership, knowledge sharing and innovative behaviour, which is not available in previous studies. In particular, the mediating role of knowledge sharing in the effect of digital leadership on innovative behaviour is an original contribution of the research. The findings of this study can be used to support the literature and can be used by organisational managers to implement digital leadership and encourage innovative behaviour through knowledge sharing.
Digital Leadership Innovative Behaviour Knowledge Sharing Teachers.
Teknolojik çağda rekabet etmek, güncel yenilikleri takip etmek, yenilikçi bir kültür benimseyerek çalışanların yenilikçi davranışlarını teşvik etmek, bilgi yönetimi ve bilgi paylaşımı yoluyla dijital ortamı etkin bir şekilde yönetebilmek için dijital liderlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijital çağda önemli bir liderlik tarzı olan dijital liderliğin yenilikçi davranış üzerindeki etkisinde bilgi paylaşımının aracılık rolünü analiz etmektir. Araştırmanın ana kütlesini, Türkiye’de 2023-2024 eğitim-öğretim yılında görev yapan 1.168.896 öğretmen, örneklemini ise kolayda örneklem yöntemiyle ulaşılan 397 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama, 5’li Likert tarzı bir ölçek kullanılarak online anket aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan online anket tekniğiyle elde edilen veriler, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, tanımlayıcı istatistikler, korelasyon ve bootstrap regresyon analizleri yapılarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucu, dijital liderliğin yenilikçi davranış üzerine etkisinde bilgi paylaşımının aracılık rolü oynadığı belirlenmiştir. Bu araştırmanın özgün değeri, önceki çalışmalarda mevcut olmayan, dijital liderlik, bilgi paylaşımı ve yenilikçi davranış arasındaki ilişki modelidir. Özellikle bilgi paylaşımının, dijital liderliğin yenilikçi davranış üzerindeki etkisinde aracılık rolünün bulunması araştırmanın orijinal bir katkısıdır. Bu araştırmanın bulguları, literatürü desteklemek ve kurum yöneticileri tarafından dijital liderliği uygulamak ve bilgi paylaşımı yoluyla yenilikçi davranışı teşvik etmek amacıyla kullanılabilir.
Dijital Liderlik Yenilikçi Davranış Bilgi Paylaşımı Öğretmenler.
Araştırma için Gaziantep Üniversitesi Rektörlüğü Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan 03.01.2025 tarihli ve E-87841438-302.08.01-528477 sayılı etik kurul onayı alınmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Liderlik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 3 |