Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de şehir otellerinin en fazla bulunduğu şehirlerden birisi olan İstanbul’da yer alan beş yıldızlı otel işletmelerinin Instagram kullanım durum ve paylaşımlarının incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul’da bulunan beş yıldızlı 162 otel işletmesi oluşturmaktadır. 28 işletmenin Instagram hesabının bulunmaması nedeniyle 134 işletme araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırma kapsamında Instagram hesabı bulunan 134 otel işletmesinin Instagram hesabı nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılarak incelenmiştir. Araştırma neticesinde otel işletmelerinin yeterli ölçüde paylaşım yapmadıkları, paylaşımlarını ağırlıklı olarak sunmuş oldukları ürün ve hizmetler üzerinde yoğunlaştırdıkları, sosyal medya da etkileşim için önem arz eden takipçi sayısı açısından yeterli düzeyde takipçi sayısına sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte Instagram hesaplarında web sayfası bağlantısına yer verildiği fakat telefon ve e-mail bilgisine yeterince yer verilmediği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda konu ile ilgilenen araştırmacılara ve otel işletmesi yönetimlerinin sosyal medyayı daha aktif ve verimli kullanabilmelerine yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
This study aims to examine the Instagram usage and posts of five-star hotel companies in Istanbul, one of the cities in Turkey with the highest number of city hotels. The study population consists of 162 five-star hotels in Istanbul. Since 28 companies did not have an Instagram account, 134 companies were included in the study. The research analyzed the Instagram accounts of 134 hotel companies with Instagram accounts, using the content analysis technique from qualitative research methods. As a result of the study, it was concluded that hotel companies do not share enough, they focus their shares mainly on the products and services they offer. They do not have a sufficient number of followers, which is important for social media interaction. In addition, it was found that Instagram accounts include a link to the website. However, phone and e-mail details are not sufficiently included. As a result of the research, various suggestions were presented for researchers interested in the subject and hotel management to use social media more actively and efficiently.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Turizm Politikası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 3 |