Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de sosyal
bilimler alanında lisansüstü programlarda yer alan bilimsel araştırma ve yayın
etiği ders içeriğinin ideal biçimde oluşturulmasına katkı sağlamaktır. Araştırmanın
yöntemi, Türkiye’de sosyal bilimler alanında lisansüstü programlarda yer alan
derslere ilişkin içerik analizi ile Karadeniz Teknik Üniversitesi-Sosyal Bilimler
Enstitüsü (KTÜ-SBE) öğrencilerine uygulanan anket verilerinin istatistiki
analizine dayanmaktadır. Araştırmanın içerik analizinde lisansüstü programlarda
bilimsel araştırma ve yayın etiği dersi açısından uygulama birliğinin olmadığı;
istatistiki analiz kısmında ise öğrencilerin, ağırlıklı olarak, akademik kariyer, uzmanlaşma ve bilime katkı amaçlarıyla lisansüstü öğrenime
yöneldikleri tespit edilmiştir. Sözkonusu tespitlerden hareketle bilimsel araştırma ve yayın etiği adıyla
yürütülecek bağımsız bir ders için ideal içerik önerisi, evrensel etik kod ve
ilkeler ışığında tartışılmıştır.
The purpose of
this research is to contribute to the creation of the ideal form of scientific
research and publication ethics course content which is situated in the postgraduate
program in social sciences in Turkey.
The method followed in the study is based on content analysis of the
courses of all the postgraduate programs in social sciences in Turkey and
statistical analysis of the data obtained from the questionnaire applied to the
students of Karadeniz Technical University-Institute of Social Sciences. In the
content analysis of the research, there is no unity of application in terms of
scientific research and publication ethics in postgraduate programs; in the
statistical analysis, it was determined that the students mainly focused on
postgraduate education for the purpose of academic career, specialization and contributing
to science. Based on these findings, the ideal content proposal for an
independent course called as scientific research and publication ethics was
discussed in the light of universal ethical codes and principles.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.