The
impact of the Internet and technology on societies has led to the digital
presence of traditional citizenship and the concept of digital citizenship has
emerged. The phenomenon of digital citizenship necessitates regular, effective
internet access and information literacy.
This
study has drawn attention to the responsibilities of internet user by examining
social media, one of today's indispensable communication and sharing tools, in
the context of digital citizenship. At the same time, educational opportunities
provided to individuals in order to use digital citizenship correctly have been
investigated with this study. As a simple random sampling, the interview
technique, which is one of the most frequently used data collection methods in
social sciences, has been used in the study conducted with the program
producers (10 people) who has started to work at TRT Istanbul Radio. 11
questions have been prepared for the producers within the dimensions defined by
Ribble's concept of digital citizenship.
As
a result of the interviews, participants emphasizes that they do not have
enough knowledge about digital citizenship and that the necessary training is
not given in this country. The findings of the study show that the dimensions
that Ribble defines in the concept of digital citizenship have reached the
conclusion and the individual must use the technology to meet the needs of the
world in which he or she is socially, economically and politically using social
media in the context of digital responsibilities.
Digital Citizenship Social Media Digital Citizenship Education Digital Citizenship Dimensions
İnternet
ve teknolojinin toplumlar üzerinde yarattığı etki, geleneksel vatandaşlık
olgusunu dijital ortama da taşımış ve bu durum, dijital vatandaşlık kavramını
ortaya çıkarmıştır. Dijital vatandaşlık olgusu; düzenli, etkili internet
erişimi ve bilişim okuryazarlığını zorunlu kılmaktadır.
Bu
çalışma, günümüzün vazgeçilmez iletişim ve paylaşım araçlarından biri olan
sosyal medyayı, dijital vatandaşlık bağlamında inceleyerek internet
kullanıcılarının sorumluluklarına dikkat çekmiştir. Bu çalışmayla aynı zamanda,
dijital vatandaşlığın doğru şekilde kullanılabilmesi amacıyla bireylere
sağlanan eğitim olanakları da araştırılmıştır. Basit tesadüfi örnekleme olarak
TRT İstanbul Radyosunda göreve yeni başlayan program yapımcıları yani
prodüktörler (10 kişi) ile yapılan çalışmada, sosyal bilimlerde en sık
kullanılan veri toplama yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği
kullanılmıştır. Prodüktörlere Ribble’in dijital vatandaşlık kavramını tanımlamakta
kullandığı boyutlar çerçevesinde hazırlanmış on bir soru yöneltilmiştir.
Görüşmeler
sonucunda katılımcılar dijital vatandaşlık konusunda yeteri kadar bilgiye sahip
olmadıklarını ve bu alanda ülkemizde gerekli eğitimlerin verilmediğini vurgulamaktadır.
Çalışmadan elde edilen bulgular, Ribble’in tanımladığı kavramın günlük yaşamın
gerektirdiği vatandaşlık sorumlulukları ile dijital sorumluluklar arasında
doğrudan bağlantısı olduğu sonucuna ulaşmakta ve sosyal medyanın tanımlanan bu
sorumluluklar çerçevesinde kullanılmasının önemine dikkat çekmektedir.
Dijital Vatandaşlık Sosyal Medya Dijital Vatandaşlık Eğitimi Dijital Vatandaşlık Boyutları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Tarandığımız Dizinler:
e-ISSN: 2148-5232