Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerini ağrı yönetimine ilişkin bilgi düzeylerinin, kültürel farkındalık ve yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır.
Araştırma tanımlayıcı olarak planlanmış, bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu’nda 01-31 Ocak 2014 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2.3.4. sınıfta öğrenim gören toplam 315 öğrenci oluşturmuştur. Veriler hemşirelik öğrencilerinin ağrı yönetimi bilgisi, kültürel farkındalık ve kültürel yeterliliğini değerlendirmek amacıyla hazırlanan anket ile toplanmıştır.Ankette 49 soru yer almakta ve altılı likert tipinde yanıtlanmaktadır. İstatistiksel analizlerde sayı, yüzde, ortalama, student’s t testi ve varyans analizi yapılmıştır. Çalışmanın uygulanabilmesi için Yüksekokul Müdürlüğü’nden ve öğrencilerden izin alınmıştır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,4 yıl; sınıf dağılımları %45,4’ü (n=143) ikinci sınıf, %25,7’si (n=81) üçüncü sınıf, %28,9’u (n=91) dördüncü sınıftır.Öğrencilerinin ağrı yönetimine yönelik bilgi düzeyi 73,78; kültürel farkındalık düzeyi 64,74; kültürel yeterlilik düzeyi 66,79’dir. Öğrencilerin sınıf düzeyine ve çalışma durumuna göre ağrı yönetimine yönelik bilgi, kültürel farkındalık ve yeterlilik puanları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamsızdır. Hemşirelik öğrencilerinin ağrı yönetimi bilgisi, kültürel farkındalık ve yeterliliğinin artırılabilmesi için ağrı konusuna bir ders olarak hemşirelik müfredatında yer verilmesi ve geliştirilmesi önerilmektedir.
The purpose of this study is to determine the level of knowledge of nursing students for pain management, the cultural awareness and competence.
This study was planned as a descriptive. A University of Health Sciences were made between 1 to 31 January 2014. The sample of the study consisted of 315 students in the class 2.3.4. Data is collected by means of questionnaire to assess on pain management knowledge, the cultural awareness and cultural competence of nursing students. The survey included 49 questions are answered in the six-point Likert-type. Number of statistical analysis, percentage, mean, Student's t test and analysis of variance was performed. For the implementation of the study were allowed students and the School Department.
The mean age of the students surveyed 21.4 years. Class distribution of 45.4% (n = 143) second class, 25.7% (n = 81) in the third grade, 28.9% (n = 91) was fourth grade. Knowledge level of students 73.78 for pain management, cultural awareness level of 64.74, 66.79 cultural competency level. Students to grade level and working conditions on depending the difference between knowledge of pain management, cultural awareness and competence scores were not statistically significant. Nursing students knowledge of pain management, cultural awareness and competence to be included in the curriculum of nursing as a lesson to pain issues and development is suggested to be increased.
Diğer ID | JA64UM36GJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 3 |