Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 21 - 27, 30.06.2018

Öz

Araştırma, Y kuşağında yer alan hemşirelik
öğrencilerinin klinik çalışma ortamlarından beklentilerini belirlemek amacıyla
yapılmıştır.

Araştırma, Y kuşağını temsil eden 356 hemşirelik
bölümü öğrencisiyle 01 Şubat–31 Mart 2017 tarihleri arasında yapılmıştır. Veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan 21 soruluk anket
formu kullanılmıştır.

Araştırmaya katılan
öğrencilerin %78,9’u kız ve bunların %49,2’si 18-20 yaşları arasındadır. Mezun
olduklarında %53,4’sinin hastanede, %65,7’sinin günde 4-7saat ve %75,3’ünün 3-5
hastayla çalışmak istedikleri saptanmıştır.
Öğrencilerin
%51,4’ü çalışma ortamı tercih nedeni olarak değişik vakalar görmek istediğini
belirtmişlerdir. Öğrencilerin %50,7’si hastanelerde kullanılan teknolojiyi
yetersiz bulduklarını ifade etmiştir. Hemşirelerin kolay atanmadığını düşünen
öğrencilerin oranı %42,4, kariyer gelişimlerinin kolay olmadığını düşünenlerin
oranı ise %50,6’dır.







Araştırmada; Y kuşağı hemşirelik öğrencilerin çalışma
ortamı olarak hastaneyi tercih ettiği, değişik vakalar görmek istedikleri,
çalışma sürelerini 4-7 saat ve 3-5 hasta ile çalışmak istedikleri
belirlenmiştir. Hemşirelere ödül verilmesinin yararlı olacağını, kariyer
gelişimi ve atamaların kolay olmadığını düşündükleri, kullanılan teknolojiyi
yetersiz buldukları belirlenmiştir. 


Kaynakça

  • 1.Albayrak A, Özkul E. (2013). “Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma.” Turkish Studies, 8:15-31.
  • 2.Koç S, Bardak A, Yılmaz K. (2014). “Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin iş yerinden beklentilerinin belirlenmesi.” HEAD, 11:43-50.
  • 3.Kelgökmen İD, Yalçın B. (2017). “Y jenerasyonunun farklılaşan iş değerleri ve liderlik algılamaları.” JoY, 12:136-60.
  • 4.Sherman RO. (2006). “Leading a multigenerational nursing workforce: issues, challenges and strategies.” OJIN, 11:3.
  • 5.Baltaş Z. (2011). Kurum içi koçluk, iş tatmini yaratmak, verimliliği arttırmak. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • 6.Skiba DJ. (2005). “The millennials: have they arrived at your school of nursing?” Nurs Educ Perspect, 25:370-71.
  • 7.Kupperschmidt BR. (2001). “Understanding net generation employees.” J Nurs Adm, 31:570-74.
  • 8.TC Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). “Gençlerin işgücü piyasasına geçişi araştırma sonuçları, 2016.” Available at: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21865 (04.12.2017).
  • 9.Duchscher J, Cowin L. (2004). “Multigenerational nurses in the workplace.”” J Nurs Adm, 34:493-501.
  • 10.Halfer D, Graf E. (2006). Graduate nurse perceptions of the work experience. Nurs Econ, 24:150-55.
  • 11.Bezirci SŞ. (2012). Farklı kuşaklardaki hemşirelerin meslekten ve işten ayrılma niyetleri ile iş doyumlarının incelenmesi.” Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • 12.Tunç GÇ, Akansel N, Özdemir A. (2010). “Hemşirelik ve sağlık memurluğu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler.” M.Ü. Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 3:24-31.
  • 13.Tüfekci F, Yıldız A. (2009). “Öğrencilerin hemşireliği tercih etme gerekçeleri ve gelecekle ilgili görüşleri.” A.Ü. HYO Dergisi, 12:31-7.
  • 14.Şirin A, Öztürk R, Bezci G, Çakar G, Çoban A. (2008). “Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve mesleği uygulamaya yönelik görüşleri.” Dirim Tıp Gazetesi, 83:69-75.
  • 15.Güngörmüş K, Okanlı A, Kocabeyoğlu T. (2015). “Hemşirelik öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ve etkileyen faktörler." J Psychiatr Nurs, 6:9-14.
  • 16.McAllister M, McKinnon J. (2009). “The Importance of teaching and learning resilience in the health disciplines: a critical review of the literature.” Nurse Educ Today, 29:371-9.
  • 17.Öz F, Bahadır YE. (2009). “Ruh sağlığının korunmasında önemli bir kavram: psikolojik sağlamlık.” H.Ü. SBF Hemşirelik Dergisi, 16:82-9.
  • 18.Nazik E, Arslan S. (2014). “Hemşirelik mesleğinin geleceği: öğrencilerin beklentileri.” Bozok Tıp Derg, 4:33-40.
  • 19.Şenturan Ş, Köse A, Dertli E, Başak S, Şentürk N. (2016). “X ve Y kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme.” BERJ, 7:171-182.
  • 20.Lavoie-Tremblay M, Wrigt D, Desforges N, Gelinas C, Marchionni C, Drevniok U. (2008). “Creating a healthy workplace for new-generation nurses.” J Nurs Scholarsh, 40:290-7.
  • 21.Özel ÖH, Ürkmez ÖD, Demiray S, Cebeci Z. (2014). “Hemşirelik bilişimi ve hastane bilgi yönetimi sistemi.” Okmeydani Tip Derg, 30:158-160.
  • 22.Kaya N, Aştı T, Kaya H, Kaçar G. (2008). “Hemşirelerin bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.” FNJN, 16:83-9.
  • 23.Moody LE, Slocumb E, Berg B, Jackson D. (2004). “Electronic health records documentation in nursing: nurses’ perceptions, attitudes and preferences.” Comput Inform Nurs, 22:337-44.
  • 24.Aydın MF, Argun MŞ. (2010). “Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin hastane uygulamalarından beklentileri ve karşılaştıkları sorunlar.” ACU Sağlık Bil Derg, 1:209-13.
  • 25.Ng ESW, Schweitzer L, Lyons ST. (2010). “New generation, great expectations: a fi eld study of the millennial generation.” J Bus Psychol, 25:281-92.
  • 26.Yiğit R, Esenay FI, Derebent E. (2007). “Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili.” C.Ü.HYO Dergisi, 11:1-12.
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 21 - 27, 30.06.2018

Öz








Kaynakça

  • 1.Albayrak A, Özkul E. (2013). “Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma.” Turkish Studies, 8:15-31.
  • 2.Koç S, Bardak A, Yılmaz K. (2014). “Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin iş yerinden beklentilerinin belirlenmesi.” HEAD, 11:43-50.
  • 3.Kelgökmen İD, Yalçın B. (2017). “Y jenerasyonunun farklılaşan iş değerleri ve liderlik algılamaları.” JoY, 12:136-60.
  • 4.Sherman RO. (2006). “Leading a multigenerational nursing workforce: issues, challenges and strategies.” OJIN, 11:3.
  • 5.Baltaş Z. (2011). Kurum içi koçluk, iş tatmini yaratmak, verimliliği arttırmak. İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • 6.Skiba DJ. (2005). “The millennials: have they arrived at your school of nursing?” Nurs Educ Perspect, 25:370-71.
  • 7.Kupperschmidt BR. (2001). “Understanding net generation employees.” J Nurs Adm, 31:570-74.
  • 8.TC Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK). “Gençlerin işgücü piyasasına geçişi araştırma sonuçları, 2016.” Available at: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21865 (04.12.2017).
  • 9.Duchscher J, Cowin L. (2004). “Multigenerational nurses in the workplace.”” J Nurs Adm, 34:493-501.
  • 10.Halfer D, Graf E. (2006). Graduate nurse perceptions of the work experience. Nurs Econ, 24:150-55.
  • 11.Bezirci SŞ. (2012). Farklı kuşaklardaki hemşirelerin meslekten ve işten ayrılma niyetleri ile iş doyumlarının incelenmesi.” Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • 12.Tunç GÇ, Akansel N, Özdemir A. (2010). “Hemşirelik ve sağlık memurluğu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler.” M.Ü. Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 3:24-31.
  • 13.Tüfekci F, Yıldız A. (2009). “Öğrencilerin hemşireliği tercih etme gerekçeleri ve gelecekle ilgili görüşleri.” A.Ü. HYO Dergisi, 12:31-7.
  • 14.Şirin A, Öztürk R, Bezci G, Çakar G, Çoban A. (2008). “Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimi ve mesleği uygulamaya yönelik görüşleri.” Dirim Tıp Gazetesi, 83:69-75.
  • 15.Güngörmüş K, Okanlı A, Kocabeyoğlu T. (2015). “Hemşirelik öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ve etkileyen faktörler." J Psychiatr Nurs, 6:9-14.
  • 16.McAllister M, McKinnon J. (2009). “The Importance of teaching and learning resilience in the health disciplines: a critical review of the literature.” Nurse Educ Today, 29:371-9.
  • 17.Öz F, Bahadır YE. (2009). “Ruh sağlığının korunmasında önemli bir kavram: psikolojik sağlamlık.” H.Ü. SBF Hemşirelik Dergisi, 16:82-9.
  • 18.Nazik E, Arslan S. (2014). “Hemşirelik mesleğinin geleceği: öğrencilerin beklentileri.” Bozok Tıp Derg, 4:33-40.
  • 19.Şenturan Ş, Köse A, Dertli E, Başak S, Şentürk N. (2016). “X ve Y kuşağı yöneticilerinin iş değerleri algısı ve farklılıkları üzerine inceleme.” BERJ, 7:171-182.
  • 20.Lavoie-Tremblay M, Wrigt D, Desforges N, Gelinas C, Marchionni C, Drevniok U. (2008). “Creating a healthy workplace for new-generation nurses.” J Nurs Scholarsh, 40:290-7.
  • 21.Özel ÖH, Ürkmez ÖD, Demiray S, Cebeci Z. (2014). “Hemşirelik bilişimi ve hastane bilgi yönetimi sistemi.” Okmeydani Tip Derg, 30:158-160.
  • 22.Kaya N, Aştı T, Kaya H, Kaçar G. (2008). “Hemşirelerin bilgisayar kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi.” FNJN, 16:83-9.
  • 23.Moody LE, Slocumb E, Berg B, Jackson D. (2004). “Electronic health records documentation in nursing: nurses’ perceptions, attitudes and preferences.” Comput Inform Nurs, 22:337-44.
  • 24.Aydın MF, Argun MŞ. (2010). “Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin hastane uygulamalarından beklentileri ve karşılaştıkları sorunlar.” ACU Sağlık Bil Derg, 1:209-13.
  • 25.Ng ESW, Schweitzer L, Lyons ST. (2010). “New generation, great expectations: a fi eld study of the millennial generation.” J Bus Psychol, 25:281-92.
  • 26.Yiğit R, Esenay FI, Derebent E. (2007). “Türkiye’de hemşirelik son sınıf öğrencilerinin profili.” C.Ü.HYO Dergisi, 11:1-12.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arife Azak

Burcu Savaş Bu kişi benim

Ayşe Tamer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Azak, A., Savaş, B., & Tamer, A. (2018). Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 21-27.
AMA Azak A, Savaş B, Tamer A. Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Haziran 2018;7(2):21-27.
Chicago Azak, Arife, Burcu Savaş, ve Ayşe Tamer. “Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7, sy. 2 (Haziran 2018): 21-27.
EndNote Azak A, Savaş B, Tamer A (01 Haziran 2018) Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7 2 21–27.
IEEE A. Azak, B. Savaş, ve A. Tamer, “Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 21–27, 2018.
ISNAD Azak, Arife vd. “Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 7/2 (Haziran 2018), 21-27.
JAMA Azak A, Savaş B, Tamer A. Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7:21–27.
MLA Azak, Arife vd. “Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, 2018, ss. 21-27.
Vancouver Azak A, Savaş B, Tamer A. Y Kuşağı Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Çalışma Ortamından Beklentileri. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;7(2):21-7.