Bu çalışma da amaç, Seydişehir Devlet Hastanesi (SDH) 1. Basamak Yoğun
Bakım Ünitesinden hizmet alan hastaların yakınlarının memnuniyet durumlarını ve
memnuniyeti etkileyen unsurları belirlemektir. Çalışmaya yoğun bakım
ünitesinde yatan hataların yakınları dâhil edildi. Veriler 7 alt bölüm ve
toplam 30 sorudan oluşan “Yatan
Hastaların Yakınlarının Memnuniyetinin Değerlendirilmesi Ölçeği” (YHYMDÖ) ile
toplandı. Ölçeğin Cronbach alfa katsayısı 0,85 olarak
bulundu. Toplanan veriler SPSS 16 istatistik programında (Statistical Package for
Social Science) frekans, standart sapma, ortalama ve yüzdelik analizleri yanı
sıra, kategorik değişkenlerin karşılaştırmalarında Ki-kare ve Anova testleri
kullanıldı. p<0.05 düzeyi anlamlı
olarak kabul edildi. Hasta
yakınlarının yoğun bakımlardan genel memnuniyet oranı % 77,1 olarak belirlendi. Memnuniyetin en yüksek alt
bölümü %83,57±1,02 ile “ Hastanın Bakım ve Tedavisi” bölümü,
en düşük alt bölümü ise %63,41±7,69 “Yoğun Bakım Ünitesi Bekleme Ortamı ve Lojistik Destek “
bölümü olarak belirlendi. Hasta yakını memnuniyet puanlarının cinsiyet, daha önce yoğun bakımda yatan
yakınının olup olmama, hasta ile birlikte yaşayıp yaşamama, hastanenin
bulunduğu şehirde ikamet edip etmeme, yakınlık derecesi, hasta ile görüşme sıklığı ve eğitim düzeylerinin grupları arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılığın olmadığı tespit edildi (p˃0,05). SDH yoğun bakım ünitesinden tedavi gören hastaların
yakınlarının alınan hizmetten memnun olma durumlarını belirlemeye yönelik olan
bu çalışmada, hasta yakınlarının genel memnuniyet düzeyini olumlu etkilen
unsurların sağlık profesyonellerinin bilgi, beceri, tutum ve hasta yakınlarına
gösterdikleri ilgi durumlarının olduğu, bunun yanı sıra bekleme alanlarının
fiziksel koşullarının olumsuzluğu ise en olumsuz unsur olarak belirlenmiştir.
Sonuç olarak, hasta yakınlarının genel
olarak alınan hizmetten üst düzeyde memnun oldukları sonucuna varılmıştır. SDH
yoğun bakım ünitesi bekleme alanının konforlu ve hasta yakınlarının
ihtiyaçlarını karşılayabilecek hale getirilmelisi memnuniyet oranın daha da
yükseltilmesini sağlayacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 |