Bu araştırma, üniversite öğrencilerinde Covid-19 korkusu ile rekreasyonel akış (flow) yaşantı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, betimsel nitelikte yer alan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, Gümüşhane Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda eğitim gören 337 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aşamasında; ‘‘Flow Yaşantı Ölçeği’’, ‘‘Covid-19 Korkusu Ölçeği’’ ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Analiz aşamasında, verilerin normal dağılım kriterlerine uygun olduğu tespit edilerek, ikili karşılaştırmalarda Independent Samples T-Test uygulanırken; üç ve daha fazla grup kıyaslamalarında One Way ANOVA testi uygulanmıştır. Üniversite öğrencilerinde Flow Yaşantı Ölçeği ile Covid-19 Korkusu Ölçeği arasındaki ilişki Pearson Korelasyon analizi ile belirlenmiştir. Analiz sonucunda bölüm ve aktif spor durumu değişkenine göre flow yaşantı ölçeği ve Covid-19 korkusu ölçeği puanları arasında anlamlı fark saptanmamıştır. Haftalık katıldıkları etkinlik gün sayısı değişkenine göre Covid-19 korkusu ölçeği ve flow yaşantı ölçek puanları arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonucunda, öğrencilerin Covid-19 korku düzeyleri ile flow yaşantısı akış düzeyleri arasında anlamlı ilişki bulunmadığı, Covid-19 korku düzeyleri ile flow yaşantısı kaygı düzeyleri arasında pozitif ve düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu, flow yaşantısı akış düzeyleri ile flow yaşantısı kaygı düzeyleri arasında pozitif ve orta düzeyde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu hususta üniversite öğrencilerinin farklı tür ve alanlardaki rekreasyonel etkinliklere yönelmeleri ve mental destek almalarının faydalı olabileceği öngörülmektedir.
This research was carried out to examine the relationship between fear of Covid-19 and recreational flow experience levels in university students. The descriptive relational survey model was used in the study. The study group consists of 337 students studying at Gumushane University School of Physical Education and Sports. During the data collection phase; "Flow Experience Scale", "Covid-19 Fear Scale" and personal information form were used. During the analysis phase, it was determined that the data were in accordance with the normal distribution criteria, and the Independent Samples T-Test was applied in paired comparisons; One Way ANOVA test was applied in comparisons of three or more groups. The relationship between the Flow Experience Scale and the Covid-19 Fear Scale in university students was determined by Pearson Correlation analysis. As a result of the analysis, no significant difference was found between the Flow Experience Scale and Covid-19 Fear scale scores according to the department and active sports status variable. A significant difference was determined between the Covid-19 fear scale and flow experience scale scores according to the number of activity days they attended per week. As a result of the correlation analysis, there was no significant relationship between the Covid-19 fear levels of the students and the flow levels of the flow life, there was a positive and low level significant relationship between the Covid-19 fear levels and the anxiety levels of the flow life, and there was a significant relationship between the flow level of the flow experience and the anxiety levels of the flow life. It was determined that there was a positive and moderately significant relationship. In this regard, it is predicted that it may be beneficial for university students to turn to recreational activities in different types and fields and to receive mental support.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 2 |