The demand for cosmetic surgery is increasing rapidly worldwide. Today, as a result of the influence of the media, individuals' thoughts about body image and therefore their acceptance of cosmetic surgery can be affected. The aim of this study is to determine the acceptance status of cosmetic surgery among university students and the factors affecting it. This descriptive study was completed with 326 students who were studying at a foundation university at undergraduate or associate degree level between September 2022 and January 2023, who agreed to participate in the study and completed the questionnaire form completely. Data were collected online using the Personal Characteristics Form and Cosmetic Surgery Acceptance Scale. The mean age of the students was 20.89±4.51 years. The mean Cosmetic Surgery Acceptance Scale score of the students was 54.917±20.363. The mean scores of the sub-dimensions of the scale were as follows: Personal Dimension 21,666±8,143, Social Dimension 13,163±7,794 and Thoughts Dimension 20,089±8,130. This study showed that university students' use of social media, time spent on social media, following aesthetic surgeons on social media, frequency of using filters on social media, monthly budget amount allocated to cosmetic materials and the desire to have aesthetic surgery increased the acceptance levels of cosmetic surgery.
1919B012114091
Dünya genelinde kozmetik cerrahiye olan talep hızla artmaktadır. Günümüzde medyanın etkisi sonucunda bireylerin beden imajına yönelik düşüncesi ve dolayısı ile kozmetik cerrahiyi kabul durumları etkilenebilmektedir. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin kozmetik cerrahiyi kabul durumları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma Eylül 2022–Ocak 2023 tarihleri arasında bir vakıf üniversitesinde lisans veya ön lisans düzeyinde öğrenim görmekte olan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve anket formunu eksiksiz dolduran 326 öğrenci ile araştırma tamamlandı. Araştırma verileri Bireysel Özellikler Formu ve Kozmetik Cerrahi Kabul Ölçeği kullanılarak çevrimiçi ortamda toplandı. Öğrencilerin yaş ortalaması 20,89±4,51’dir. Öğrencilerin Kozmetik Cerrahi Kabul Ölçeği puan ortalaması 54,917±20,363 olarak bulundu. Ölçek alt boyut puan ortalamalarının ise; Kişisel Boyut 21,666±8,143, Sosyal Boyut 13,163±7,794 ve Düşünceler Boyutu 20,089±8,130 olduğu saptandı. Bu çalışma üniversite öğrencilerinin sosyal medya kullanma durumu, sosyal medyada geçirilen süre, sosyal medyada estetik cerrahı takip etme, sosyal medyada filtre kullanma sıklığı, kozmetik malzemelere ayrılan aylık bütçe miktarı ve estetik cerrahi olmayı isteme durumların öğrencilerin kozmetik cerrahi kabul düzeylerini arttırdığını gösterdi.
Araştırmanın yürütülebilmesi için İstanbul Gedik Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulundan (Tarih:21.09.2022/Karar No:383) etik kurul onayı alındı.
Araştırma TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projelerini Destekleme Programı tarafından desteklendi.
1919B012114091
Araştırma sürecinde heyecan ve özveri ile çalışan proje grubu öğrencilerime teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012114091 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 4 |