Günümüz koşulları dijital sağlığı mecburi hale getirmektedir. Bu bağlamda; araştırmanın amacı, geleceğin sağlık hizmet sunucularının e-sağlık okuryazarlık düzeylerinin ve dijital sağlık hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla belirlenen, 2022- 2023 eğitim döneminde Hacı bayram Veli Üniversitesi’nde eğitim görmekte olan 400 sağlık yönetimi bölümü öğrencisi araştırma evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise araştırmaya gönüllü olarak katılan 195 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler çevrimiçi anket tekniği ve amaçlı örnekleme yöntemi ile toplanmıştır. Anket formu öğrencilerin e-Sağlık okuryazarlık düzeylerini ölçen, e-sağlık okuryazarlığı ölçeği ve öğrencilerin e-sağlık hakkında görüşlerini değerlendiren açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Bu bağlamda; araştırma nitel ve nicel yöntemin birlikte kullanıldığı karma modeli temsil etmektedir. Araştırma verileri değerlendirildiğinde; katılımcıların çoğunluğu e-sağlık uygulamalarına olumlu bakmaktadır; fakat ülkemizde e-sağlık uygulamalarının kısmen etkin olduğunu düşünmektedir. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların e-sağlık okuryazarlık düzeyleri iyi seviyede çıkmıştır. Hastalar açısından e-sağlığın faydalarının; kolay ulaşılabilirlik, rahatlık, hız, zamandan tasarruf, takiplerin ve değerlendirmenin kolay ve doğru olması, uzaktan çok yönlü değerlendirme imkanı, bilgiye istediği zaman doğru ulaşabilme, maliyet tasarrufu ve risk azaltma olduğunu belirtmişlerdir. Kurumlar ve çalışanlar açısından hız, kolaylık, verimlilik, hasta yoğunluğunun azalması, sistematik çalışma ortamı, düzen, iş yükünün azalması, zaman tasarrufu, etkin hizmet, verimli bir iş ortamı olarak sıralanmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle sağlık yönetimi bölümü öğrencilerinin e-sağlık hakkında farkındalığının artırılmasının ders müfredatlarında e-sağlık kavramına yer verilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.
Today's conditions make digital health compulsory. In this context; The purpose of the research is to determine the e-health literacy levels of future health service providers and their views on digital health. For this purpose, 400 health management students studying at Hacı Bayram Veli University in the 2022-2023 academic year constitute the research population. The sample of the research consists of 195 students who voluntarily participated in the research. Data were collected by online survey technique and purposive sampling method. The questionnaire form consists of open-ended questions that measure students' e-Health literacy levels, e-health literacy scale, and students' views on e-health. In this context; The research represents a mixed model in which qualitative and quantitative methods are used together. When the research data are evaluated; the majority of respondents view e-health applications positively; but he thinks that e-health applications are partially effective in our country. According to the results of the research, the e-health literacy levels of the participants were at a good level. The benefits of e-health for patients; easy accessibility, convenience, speed, time saving, easy and accurate follow-up and evaluation, remote multi-dimensional evaluation possibility, accurate access to information at any time, cost savings and risk reduction. In terms of institutions and employees, it is listed as speed, convenience, efficiency, reduction in patient density, systematic working environment, order, reduction of workload, time saving, effective service, and an efficient work environment. Based on the results of the research, it is thought that it would be beneficial to increase the awareness of health management department students about e-health and to include the concept of e-health in the curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |