Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Unemployment Anxiety Level of Physical Therapy and Rehabilitation Department Students: A University Sample

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 1, 332 - 340, 23.03.2025

Öz

This study was planned to investigate the unemployment anxiety level of 3rd and 4th year students of a university's physical therapy and rehabilitation department. A total of 109 participants (20 males, 89 females; mean age: 21.69 ± 1.18 years), including 55 3rd year and 54 4th year students participated in the study. The students were asked to fill out the form created by sending a survey link via Google Forms. In this way, socio-demographic information of the participants was recorded. Similarly, unemployment anxiety levels of the participants were evaluated with the Unemployment Anxiety Level Scale. The scale consists of four sub-dimensions and 26 items. The mean total score of the unemployment anxiety level scale of the physiotherapy students participating in the study was 83.61 ± 18.08. There was no difference between genders in terms of unemployment anxiety level scale sub-dimensions and total score (p>0.05). Similarly, no difference was found in the sub-dimensions and total score of the unemployment anxiety level scale in terms of family income level and accommodation status (p>0.05). However, there was a difference in the sub-dimensions and total score of the unemployment anxiety level scale according to whether they preferred the department they studied voluntarily or not and whether they thought they could find a job or not (p<0.05). It was observed that unemployment anxiety level was high in physiotherapy students. We think that making the necessary bureaucratic initiatives to increase the employment opportunities related to the physiotherapy department can reduce the unemployment anxiety level of the students.

Kaynakça

  • 1. Coşkunsu, D.K, Toprak, M, Duman, Ç. ve İnal, H.S. (2018). “Türkiye’de fizyoterapistlerin iş bulma sürelerinin ve istihdam durumlarının değerlendirilmesi”. Fizyoterapi Rehabilitasyon, 29 (2), 44-52.
  • 2. Aslan Telci, E, Şekeröz, S, Karagöz, B, Cavlak, U, Tomruk, M, Başkurt, F, Algun, C, Katırcı Kırmacı, İ, Yosmaoğlu, B, Özdinçler, A, Yeldan, İ, Subaşı, F, Çınar, A. ve Ayhan Kuru, Ç. (2022). “Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Son Sınıf Öğrencilerinin İşsizlik Kaygılarının İncelenmesi”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 33 (1), 16-22.
  • 3. Can, F. (2016). “Fizyoterapi ve rehabilitasyonun mesleki gelişim tarihçesi”. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi,1(3), 1-6.
  • 4. Özdinç, S, Biçici, Y, Çamur, M. ve Turan, F.N. (2018). “Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi alan lisans öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 471-479.
  • 5. Algun, C. ve Düger, T. (2019). “Türkiye’de Fizyoterapistlik mesleği”. Sağlık Düşünce ve Tıp Kültürü Dergisi, 49, 56-59.
  • 6. 2010 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www. osym.gov.tr/TR,1116/2010-osys-yerlestirme-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi:19.09.2024.
  • 7. 2016 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,12454/2016-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi: 19.09.2024.
  • 8. 2024 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,29532/2024-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi: 19.09.2024.
  • 9. Horata, E.T. ve Taşkın, G. (2024). “Fizyoterapi Öğrencilerinin Mesleğe ve Eğitime Yönelik Tutumlarının Umutsuzluk Düzeyi ve Mesleki Kaygıya Etkisi: Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Örneği”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 35 (2), 170-177.
  • 10. Tekin A. (2015). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • 11. Taşğın, Ö, Bozgeyikli, H. ve Boğazlıyan E.E. (2017). “Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki”. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6 (16), 551-567.
  • 12. Cohen J. (1998). “Statistical power analysis for the behavioural sciences”. 2nd ed Lawrence Erlbaum Associates. Hillsdale, NJ.
  • 13. Apaydın, U, Eraslan, R, Balıkçı, A. and Elbasan B. “Turkish Translation/Cultural Adaptation and Psychometric Analyses of the Affordances in the Home Environment for Motor Development-Infant Scale (AHEMD-IS)”. Perceptual and motor skills, 130 (2), 607-621.
  • 14. Çolakoğlu, T, Polat, E.K. ve Aydın, G.G. (2017). “İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma: Biga İİBF örneği”. International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences, 1 (1), 29-39.
  • 15. Kutlu, Ş,Ş, Çetinbakış, M. ve Kutlu, M. (2019). “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Ekev Akademi Dergisi, 78, 511-522.
  • 16. Tayfun, A.T. ve Korkmaz A. (2016). “Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 534-558.
  • 17. Surat, A ve Ceran D. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı”. ISPEC Journal of Social Sciences and Humanities, 4 (4), 145-166.
  • 18. Çiftçi, G,E, Bülbül, S,F, Bayar Muluk, N, Çamur Duyan, G. ve Yılmaz, A. (2011). “Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, üniversite ve meslek tercihlerinde etkili olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği)”. Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 22(3), 151-160.
  • 19. Temel, M, Bilgiç, Ş. ve Çelikkalp Ü. (2018). “Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçiminde etkili faktörler”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 480-487

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği

Yıl 2025, Cilt: 14 Sayı: 1, 332 - 340, 23.03.2025

Öz

Bu çalışma bir üniversitenin fizik tedavi ve rehabilitasyon bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin işsizlik kaygı düzeyinin incelenmesi amacıyla planlandı. Çalışmaya 55’i 3. sınıf, 54’ü 4. sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 109 kişi katıldı (20 erkek, 89 kadın; ortalama yaş: 21,69 ± 1,18). Öğrencilerden, google forms üzerinden anket linki gönderilerek oluşturulan formu doldurmaları istendi. Bu sayede katılımcıların sosyodemografik bilgileri kaydedildi. Benzer şekilde katılımcıların işsizlik kaygı düzeyleri İşsizlik Kaygı Düzeyi Ölçeği ile değerlendirildi. Ölçek dört alt boyut ve 26 maddeden oluşmaktadır. Çalışmaya katılan fizyoterapi öğrencilerinin işsizlik kaygı düzeyi ölçeğinin total skoru ortalaması 83,61 ± 18,08 idi. Cinsiyetler arasında işsizlik kaygı düzeyi ölçeği alt boyutları ve total skoru bakımından fark bulunmadı (p>0,05). Benzer şekilde aile gelir düzeyi ve barınma durumu açısından işsizlik kaygı düzeyi ölçeği alt boyutları ve total skorunda fark bulunmadı (p>0,05). Ancak okunan bölümü kendi isteğiyle tercih edip etmeme ve iş bulabileceğini düşünüp düşünmeme durumlarına göre işsizlik kaygı düzeyi ölçeği alt boyutları ve total skoru bakımından fark gözlendi (p<0,05). Fizyoterapi okuyan öğrencilerde işsizlik kaygı düzeyinin yüksek olduğu gözlendi. Fizyoterapi bölümüyle ilgili istihdam olanaklarının arttırılması için gerekli bürokratik girişimlerin yapılmasının öğrencilerin işsizlik kaygı düzeyini azaltabileceği düşüncesindeyiz.

Kaynakça

  • 1. Coşkunsu, D.K, Toprak, M, Duman, Ç. ve İnal, H.S. (2018). “Türkiye’de fizyoterapistlerin iş bulma sürelerinin ve istihdam durumlarının değerlendirilmesi”. Fizyoterapi Rehabilitasyon, 29 (2), 44-52.
  • 2. Aslan Telci, E, Şekeröz, S, Karagöz, B, Cavlak, U, Tomruk, M, Başkurt, F, Algun, C, Katırcı Kırmacı, İ, Yosmaoğlu, B, Özdinçler, A, Yeldan, İ, Subaşı, F, Çınar, A. ve Ayhan Kuru, Ç. (2022). “Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Son Sınıf Öğrencilerinin İşsizlik Kaygılarının İncelenmesi”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 33 (1), 16-22.
  • 3. Can, F. (2016). “Fizyoterapi ve rehabilitasyonun mesleki gelişim tarihçesi”. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi,1(3), 1-6.
  • 4. Özdinç, S, Biçici, Y, Çamur, M. ve Turan, F.N. (2018). “Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitimi alan lisans öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerinin belirlenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 471-479.
  • 5. Algun, C. ve Düger, T. (2019). “Türkiye’de Fizyoterapistlik mesleği”. Sağlık Düşünce ve Tıp Kültürü Dergisi, 49, 56-59.
  • 6. 2010 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www. osym.gov.tr/TR,1116/2010-osys-yerlestirme-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi:19.09.2024.
  • 7. 2016 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,12454/2016-osys-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi: 19.09.2024.
  • 8. 2024 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu. https://www.osym.gov.tr/TR,29532/2024-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html. Erişim Tarihi: 19.09.2024.
  • 9. Horata, E.T. ve Taşkın, G. (2024). “Fizyoterapi Öğrencilerinin Mesleğe ve Eğitime Yönelik Tutumlarının Umutsuzluk Düzeyi ve Mesleki Kaygıya Etkisi: Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Örneği”. Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 35 (2), 170-177.
  • 10. Tekin A. (2015). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • 11. Taşğın, Ö, Bozgeyikli, H. ve Boğazlıyan E.E. (2017). “Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki”. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6 (16), 551-567.
  • 12. Cohen J. (1998). “Statistical power analysis for the behavioural sciences”. 2nd ed Lawrence Erlbaum Associates. Hillsdale, NJ.
  • 13. Apaydın, U, Eraslan, R, Balıkçı, A. and Elbasan B. “Turkish Translation/Cultural Adaptation and Psychometric Analyses of the Affordances in the Home Environment for Motor Development-Infant Scale (AHEMD-IS)”. Perceptual and motor skills, 130 (2), 607-621.
  • 14. Çolakoğlu, T, Polat, E.K. ve Aydın, G.G. (2017). “İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma: Biga İİBF örneği”. International Journal of Innovative Approaches in Social Sciences, 1 (1), 29-39.
  • 15. Kutlu, Ş,Ş, Çetinbakış, M. ve Kutlu, M. (2019). “Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”. Ekev Akademi Dergisi, 78, 511-522.
  • 16. Tayfun, A.T. ve Korkmaz A. (2016). “Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 534-558.
  • 17. Surat, A ve Ceran D. (2020). “Üniversite Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı”. ISPEC Journal of Social Sciences and Humanities, 4 (4), 145-166.
  • 18. Çiftçi, G,E, Bülbül, S,F, Bayar Muluk, N, Çamur Duyan, G. ve Yılmaz, A. (2011). “Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, üniversite ve meslek tercihlerinde etkili olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği)”. Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 22(3), 151-160.
  • 19. Temel, M, Bilgiç, Ş. ve Çelikkalp Ü. (2018). “Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçiminde etkili faktörler”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3, 480-487
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Yardımcı Sağlık ve Rehabilitasyon Bilimi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Umut Apaydın 0000-0002-0866-5870

Yasemin Apaydın 0000-0001-6630-2632

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2024
Kabul Tarihi 28 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Apaydın, U., & Apaydın, Y. (2025). Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(1), 332-340.
AMA Apaydın U, Apaydın Y. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. Mart 2025;14(1):332-340.
Chicago Apaydın, Umut, ve Yasemin Apaydın. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14, sy. 1 (Mart 2025): 332-40.
EndNote Apaydın U, Apaydın Y (01 Mart 2025) Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14 1 332–340.
IEEE U. Apaydın ve Y. Apaydın, “Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği”, Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 14, sy. 1, ss. 332–340, 2025.
ISNAD Apaydın, Umut - Apaydın, Yasemin. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14/1 (Mart 2025), 332-340.
JAMA Apaydın U, Apaydın Y. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2025;14:332–340.
MLA Apaydın, Umut ve Yasemin Apaydın. “Fizik Tedavi Ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 14, sy. 1, 2025, ss. 332-40.
Vancouver Apaydın U, Apaydın Y. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Bölümü Öğrencilerinin İşsizlik Kaygı Düzeyinin İncelenmesi: Bir Üniversite Örneği. Gümüşhane Sağlık Bilimleri Dergisi. 2025;14(1):332-40.