This study was conducted to determine the effects of digital game addiction and cyberloafing on psychological well-being in university students. This descriptive cross-sectional study was conducted with 350 students studying at Gaziantep University of Islamic Sciences between March and August 2024. In our study, the regression model was found to be significant and usable (F(2,347)= 37.315, p=0.001). Digital game addiction and cyberloafing levels together explained 17.7% (R2=0.177) of the total variance in psychological well-being. It was determined that the increase in the level of digital game addiction (t=-8.540, p<0.001) caused a statistical decrease in the level of “psychological well-being”. The level of cyber loafing (t=0.689, p=0.491) did not affect the level of psychological well-being.While the increase in participants' digital game addiction negatively affected psychological well-being, it was found that the level of cyber loafing did not affect psychological well-being. Longitudinal studies on psychological well-being are recommended.
Cyberloafing Digital Game Addiction Psychological well-being Technology Universtiy Students
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve siber aylaklığın psikolojik iyi oluş Bu çalışma, üniversite öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığı ve siber aylaklığın psikolojik iyi oluş üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu tanımlayıcı kesitsel çalışma, Mart-Ağustos 2024 tarihleri arasında Gaziantep İslami İlimler Üniversitesi'nde öğrenim gören 350 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmamızda regresyon modeli anlamlı ve kullanılabilir bulunmuştur (F(2,347)= 37.315, p=0.001). Dijital oyun bağımlılığı ve sanal kaytarma düzeyleri birlikte psikolojik iyi oluştaki toplam varyansın %17,7'sini (R2=0,177) açıklamaktadır. Dijital oyun bağımlılığı düzeyindeki artışın (t=-8.540, p<0.001) “psikolojik iyi oluş” düzeyinde istatistiksel olarak düşüşe neden olduğu belirlenmiştir. Sanal aylaklık düzeyinin (t=0,689, p=0,491) psikolojik iyi oluş düzeyini etkilemediği, katılımcıların dijital oyun bağımlılığı düzeyindeki artışın psikolojik iyi oluşu olumsuz yönde etkilediği görülürken, sanal aylaklık düzeyinin psikolojik iyi oluşu etkilemediği tespit edilmiştir. Psikolojik iyi oluş ile ilgili boylamsal çalışmalar yapılması önerilmektedir.
Siber Aylaklık Dijital Oyun Bağımlılığı Psikolojik İyi Oluş Teknoloji Üniversite Öğrencileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 14 Sayı: 1 |