Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Qualitative Research on Perceived Image of Turkey by South American Tourism Stakeholders

Yıl 2022, , 679 - 697, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1056394

Öz

Country image is one of the factors affecting the purchasing behavior of consumers. The image of a country affects the intention of tourists to travel to that country. The aim of this study is to reveal the perceived image of Turkey in South America and to determine what needs to be done to create a positive image. The working group of the research consists of tourism stakeholders in Argentina, Paraguay and Uruguay. The sample consists of 20 participants who were determined by purposive sampling from non-probability sampling types. In this research in which qualitative research method was used, the data were obtained by conducting face-to-face interviews with the semi-structured interview technique. The data were analyzed with the MAXQDA computer aided qualitative data analysis system. It has been concluded that Turkey is not well known in the region, the image of the country is not positive, and Turkey is not among the preferred regions in tourism activities; Suggestions were made to increase the promotion of Turkey in the region, Turkish Airlines to take a more active role in the region, and to increase the embassies and cultural attachés.

Kaynakça

  • Allred, A., Chakraborty, G. ve Miller, S. J. (1999). Measuring images of developing countries: A scale development study, Journal of Euromarketing, 8(3), 29-49.
  • Altınbaşak, İ. (2004). Modeling the constituents of a country for the determination of priorities related to strategic image management: The case of Turkey. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Alvarez, M. D. ve Korzay, M. (2008). Influence of politics and media in the perceptions of Turkey as a tourism destination, Tourism Review, 2(63), 38-46.
  • Ateşoğlu, İ. ve Türker, A. (2013). Türkiye'yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Algılara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir, (10), 112-135.
  • Aydın, B., Erdoğan, B. Z. ve Baloğlu, Ş. (2021). Examining the role of country image in the relationship between cuisine image and intention to visit a country. Int J Tourism Res., (23), 555-568. doi:10.1002/jtr.2426.
  • Aydın, H. ve Biçer, D. F. (2017). Ülke İmajının Yabancı Menşeli Ürün İnancı ve Satın Alma İsteği Üzerindeki Etkisi ve Farklı Ülke İmaj Algılarının Karşılaştırılması, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(3), 149-169.
  • Ayyıldız, H. ve Cengiz, E. (2007). Country image effect on costumer loyalty model. Innovative Marketing, 3(2), 44-64
  • Balaban, U. (2013). Latin Amerika-Avrupa Birliği İlişkileri: Coğrafyanın ve Kurumların Dönüşümü Üzerine, Ozan Zengin (Ed.), içinde Latin Amerika Çalıştayı Bildiriler Kitabı (22-23 Kasım 2012). (s. 157-174). Ankara: Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Barakazı, M. (2021). Endüstri 4.0 ve Turizm 4.0, Abdullah Ülkü (Ed.), içinde Dijital Dönüşüm ve Turizm (s. 71-90). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları No:380.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. H. Aydın, Dü., İ. Som, ve G. Ekşi, (Çevirenler). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Chaulagain, S., Wiitala, J. ve Fu, X. (2019). The impact of country image and destination image on US tourists' travel intention. Journal of Destination Marketing & Management, (12), 1–11.
  • Demir, E. ve Bahar, O. (2021). Turizm gelirlerinin ekonomik büyüme üzerine etkisi: Türkiye üzerine ampirik analiz. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7 (2), 162-172. DOI: https://doi.org/10.24289/ijsser.699497
  • Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) (2022). Global and Regional Tourism Performance [URL: https://www.unwto.org/global-and-regional-tourism-performance] (Erişim Tarihi: 12.03.2022).
  • Farhadi Andarabi, F. ve Meydan Uygur, S. (2017). A research on determining the touristic Destination image of Turkey in Iran, Turizm Akademik Dergisi, 4(1), 33-48.
  • Furmolly, A. W. ve Kırkulak Uludağ, B. (2018). Turizmin Türkiye Ekonomisi Üzerindeki Etkisi (1963-2015), Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 11-22.
  • Güzel, Ö. F. (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerine Kavramsal Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (2), 143-159.
  • Kurtuluş, K. ve Bozbay, Z. (2011). Ülke imajı: Japonya ve Çin'in ülke imajları açısından karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 40(2), 267-277.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Sınır İstatistikleri. [URL: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-249702/sinir-istatistikleri.html] (Erişim Tarihi: 29.05.2020)
  • Lee, J. A. ve Soutar, G. (2007). Tourists’ intention to visit a country: The impact of cultural distance, Tourism Management, (28), 1497-1506.
  • Lindblom, A., Lindblom, T., Lehtonen, M. ve Wechtler, H. (2017). A study on country images, destination beliefs, and travel intentions: A structural equation model approach, International Journal of Tourism Research, 20(1), 1-10.
  • Martin, I. M. ve Eroğlu, S. A. (1993). Measuring a multi-dimensional construct: Country image, Journal of Business Research, 28(3), 191-210.
  • Mossberg, L. ve Kleppe, A. I. (2005). Country and destination image- different or similar image concepts, Service Industries Journal, 25(4), 493-503.
  • Natasia, N. ve Tunjungsari, H. K. (2021). Country Image, Destination Image, Self-Congruity, and Revisit Intention to Singapore: The Mediating Role of Memorable Tourism Experience. International Conference on Economics, Business, Social, and Humanities (ICEBSH 2021), (1450-1455). Atlantis Press.Ng.
  • Nurhayat, K. ve Shiratani, A. (2021). The Influence Of Country Image And Destination Image on Intention to Visit South Korea, International Journal of Environmental, Sustainability, and Social Sciences, 2(3), 144-154.
  • Onay, A. (2008). Ülke Orjini Kavramı ve Ülke İmajı, Selçuk İletişim, 5(2), 102-112.
  • Öztürk, R. G. ve Özdemir Çakır, H. (2015). Ülke İmajının ve Ülke İtibarının Marka Tercihine Etkisinde Menşe Ülke Kavramının Rolü: Türk Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma, Global Media Journal TR Edition, 5(10), 317-340.
  • Roth, K. P. ve Diamantopoulos, A. (2009). Advancing the country image construct, Journal of Business Research, (62), 726-740. doi:10.1016/j.jbusres.2008.05.014
  • Schneider, I. ve Sönmez, S. (1999). Exploring the touristic image of Jordan, Tourism Management, (20), 539-542.
  • Sevim, B. Seçilmiş, C., ve Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu'da Bir Araştırma, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • Sönmez, S. ve Sırakaya, E. (2002). A Distorted Destination Image? The Case of Turkey, Journal of Travel Research, (41),185-196. DOI:10.1177/004728702237418
  • Şentürk, T. (2018). Ülke İmajı Araştırmalarında Ölçek Seçimi ve Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, (e-ISSN: 2564-7458), 21(1), 78-91.
  • Taşçı, T. (2019). Ülke İmajı ve Ziyaret Etme Niyeti Arasındaki İlişki: Leh ve Alman Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ABD, Mersin.
  • Tunç, A. (2003). Dünyadaki Türkiye imajının turizm sektörüne etkisi ve bir uygulama, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 38-54.
  • Turgut, E., Uçan, O. ve Başaran, N. (2021). Turizm Sektörünün Türkiye Ekonomisine Etkisi: ARDL Sınır Testi Yaklaşımı, Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Dergisi, (45), 144-159
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Milliyetlerine Göre Çıkış Yapan Ziyaretçi Sayısı (2006-2019) https://data.tuik.gov.tr/Bulten/DownloadIstatistikselTablo?p=rFEZvLDBxM77nS73yw1DBBreawB16M0Z8BuBgrsrSSZTbMv8Kj7KPvVOR5kteu3x] (Erişim Tarihi: 11.03.2022).
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Milliyetlerine Göre Çıkış Yapan Ziyaretçi Sayısı (2020 ve sonrası) [URL: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/DownloadIstatistikselTablo?p=CT1A/sbpjazz8IV0gvM8mEHmW0aUuR8NvrQYBHZxC0JXG3G/WZM4WsrEWIDq5A//] (Erişim Tarihi: 11.03.2022).
  • Yalçınkaya, G. (2006). Ülke İmajı ve Ülke İmajının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkisi: Türkiye Değerlendirmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme ABD, İzmir.
  • Zhang, H., Xu, F., Leung, H. H. ve Cai, L. A. (2016). The influence of destination-country image on prospective tourists' visit intention: Testing three competing models. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(7), 811–835.
  • Zhang, J., Wu, B., Morrison, A. M., Tseng, C. ve Chen, Y.-c. (2018). How Country Image Affects Tourist's Destination Evaluations: Amoderated Mediation Approach, Journal of Hospitality & Tourism Research, 42(6), 904-930.

Güney Amerikalı Turizm Paydaşlarının Algıladıkları Türkiye İmajı Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yıl 2022, , 679 - 697, 29.09.2022
https://doi.org/10.32572/guntad.1056394

Öz

Ülke imajı tüketicilerin satın alma davranışlarını etkileyen faktörlerden biridir. Bir ülkenin sahip olduğu imaj, turistlerin o ülkeye seyahat etme niyetine etki etmektedir. Bu çalışmanın amacı, Güney Amerika’da algılanan Türkiye imajının ortaya konulması ve olumlu bir imaj oluşturulması için yapılması gerekenlerin saptanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu Arjantin, Paraguay ve Uruguay ülkelerindeki turizm paydaşları oluşturmaktadır. Örneklem, olasılığa dayalı olmayan örnekleme türlerinden amaçlı örnekleme ile tespit edilmiş 20 katılımcıdan oluşmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile yüz yüze görüşmeler yapılarak veriler elde edilmiştir. Veriler, MAXQDA bilgisayar destekli nitel veri analiz sistemiyle analiz edilmiştir. Bölgede Türkiye’nin fazla bilinmediği, ülke imajının olumlu yönde olmadığı, Türkiye’nin turizm hareketlerinde tercih edilen bölgeler arasında ön sıralarda yer almadığı sonucuna ulaşılmış; bölgede Türkiye tanıtımlarının artırılması, Türk Havayolları’nın bölgede daha aktif rol alması, büyükelçiliklerin ve kültür ataşeliklerinin artırılması önerilerinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Allred, A., Chakraborty, G. ve Miller, S. J. (1999). Measuring images of developing countries: A scale development study, Journal of Euromarketing, 8(3), 29-49.
  • Altınbaşak, İ. (2004). Modeling the constituents of a country for the determination of priorities related to strategic image management: The case of Turkey. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., ve Yıldırım, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Alvarez, M. D. ve Korzay, M. (2008). Influence of politics and media in the perceptions of Turkey as a tourism destination, Tourism Review, 2(63), 38-46.
  • Ateşoğlu, İ. ve Türker, A. (2013). Türkiye'yi Ziyaret Eden Turistlerin Algıladıkları Ülke İmajı ve Olumsuz Algılara İlişkin Çözüm Önerileri, Yeni Fikir, (10), 112-135.
  • Aydın, B., Erdoğan, B. Z. ve Baloğlu, Ş. (2021). Examining the role of country image in the relationship between cuisine image and intention to visit a country. Int J Tourism Res., (23), 555-568. doi:10.1002/jtr.2426.
  • Aydın, H. ve Biçer, D. F. (2017). Ülke İmajının Yabancı Menşeli Ürün İnancı ve Satın Alma İsteği Üzerindeki Etkisi ve Farklı Ülke İmaj Algılarının Karşılaştırılması, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 15(3), 149-169.
  • Ayyıldız, H. ve Cengiz, E. (2007). Country image effect on costumer loyalty model. Innovative Marketing, 3(2), 44-64
  • Balaban, U. (2013). Latin Amerika-Avrupa Birliği İlişkileri: Coğrafyanın ve Kurumların Dönüşümü Üzerine, Ozan Zengin (Ed.), içinde Latin Amerika Çalıştayı Bildiriler Kitabı (22-23 Kasım 2012). (s. 157-174). Ankara: Nobel Bilimsel Yayınları.
  • Barakazı, M. (2021). Endüstri 4.0 ve Turizm 4.0, Abdullah Ülkü (Ed.), içinde Dijital Dönüşüm ve Turizm (s. 71-90). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları No:380.
  • Berg, B. L. ve Lune, H. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. H. Aydın, Dü., İ. Som, ve G. Ekşi, (Çevirenler). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Chaulagain, S., Wiitala, J. ve Fu, X. (2019). The impact of country image and destination image on US tourists' travel intention. Journal of Destination Marketing & Management, (12), 1–11.
  • Demir, E. ve Bahar, O. (2021). Turizm gelirlerinin ekonomik büyüme üzerine etkisi: Türkiye üzerine ampirik analiz. International Journal of Social Sciences and Education Research, 7 (2), 162-172. DOI: https://doi.org/10.24289/ijsser.699497
  • Dünya Turizm Örgütü (UNWTO) (2022). Global and Regional Tourism Performance [URL: https://www.unwto.org/global-and-regional-tourism-performance] (Erişim Tarihi: 12.03.2022).
  • Farhadi Andarabi, F. ve Meydan Uygur, S. (2017). A research on determining the touristic Destination image of Turkey in Iran, Turizm Akademik Dergisi, 4(1), 33-48.
  • Furmolly, A. W. ve Kırkulak Uludağ, B. (2018). Turizmin Türkiye Ekonomisi Üzerindeki Etkisi (1963-2015), Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, 3(1), 11-22.
  • Güzel, Ö. F. (2009). Turizm Açısından Ülke İmajının Önemi ve Türkiye İmajı Üzerine Kavramsal Bir Çalışma, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (2), 143-159.
  • Kurtuluş, K. ve Bozbay, Z. (2011). Ülke imajı: Japonya ve Çin'in ülke imajları açısından karşılaştırılması, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 40(2), 267-277.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Sınır İstatistikleri. [URL: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-249702/sinir-istatistikleri.html] (Erişim Tarihi: 29.05.2020)
  • Lee, J. A. ve Soutar, G. (2007). Tourists’ intention to visit a country: The impact of cultural distance, Tourism Management, (28), 1497-1506.
  • Lindblom, A., Lindblom, T., Lehtonen, M. ve Wechtler, H. (2017). A study on country images, destination beliefs, and travel intentions: A structural equation model approach, International Journal of Tourism Research, 20(1), 1-10.
  • Martin, I. M. ve Eroğlu, S. A. (1993). Measuring a multi-dimensional construct: Country image, Journal of Business Research, 28(3), 191-210.
  • Mossberg, L. ve Kleppe, A. I. (2005). Country and destination image- different or similar image concepts, Service Industries Journal, 25(4), 493-503.
  • Natasia, N. ve Tunjungsari, H. K. (2021). Country Image, Destination Image, Self-Congruity, and Revisit Intention to Singapore: The Mediating Role of Memorable Tourism Experience. International Conference on Economics, Business, Social, and Humanities (ICEBSH 2021), (1450-1455). Atlantis Press.Ng.
  • Nurhayat, K. ve Shiratani, A. (2021). The Influence Of Country Image And Destination Image on Intention to Visit South Korea, International Journal of Environmental, Sustainability, and Social Sciences, 2(3), 144-154.
  • Onay, A. (2008). Ülke Orjini Kavramı ve Ülke İmajı, Selçuk İletişim, 5(2), 102-112.
  • Öztürk, R. G. ve Özdemir Çakır, H. (2015). Ülke İmajının ve Ülke İtibarının Marka Tercihine Etkisinde Menşe Ülke Kavramının Rolü: Türk Tüketiciler Üzerine Bir Araştırma, Global Media Journal TR Edition, 5(10), 317-340.
  • Roth, K. P. ve Diamantopoulos, A. (2009). Advancing the country image construct, Journal of Business Research, (62), 726-740. doi:10.1016/j.jbusres.2008.05.014
  • Schneider, I. ve Sönmez, S. (1999). Exploring the touristic image of Jordan, Tourism Management, (20), 539-542.
  • Sevim, B. Seçilmiş, C., ve Görkem, O. (2013). Algılanan Destinasyon İmajının Tavsiye Davranışı Üzerine Etkisi: Safranbolu'da Bir Araştırma, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(20), 115-129.
  • Sönmez, S. ve Sırakaya, E. (2002). A Distorted Destination Image? The Case of Turkey, Journal of Travel Research, (41),185-196. DOI:10.1177/004728702237418
  • Şentürk, T. (2018). Ülke İmajı Araştırmalarında Ölçek Seçimi ve Kullanımı, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, (e-ISSN: 2564-7458), 21(1), 78-91.
  • Taşçı, T. (2019). Ülke İmajı ve Ziyaret Etme Niyeti Arasındaki İlişki: Leh ve Alman Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Mersin Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ABD, Mersin.
  • Tunç, A. (2003). Dünyadaki Türkiye imajının turizm sektörüne etkisi ve bir uygulama, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 38-54.
  • Turgut, E., Uçan, O. ve Başaran, N. (2021). Turizm Sektörünün Türkiye Ekonomisine Etkisi: ARDL Sınır Testi Yaklaşımı, Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Dergisi, (45), 144-159
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Milliyetlerine Göre Çıkış Yapan Ziyaretçi Sayısı (2006-2019) https://data.tuik.gov.tr/Bulten/DownloadIstatistikselTablo?p=rFEZvLDBxM77nS73yw1DBBreawB16M0Z8BuBgrsrSSZTbMv8Kj7KPvVOR5kteu3x] (Erişim Tarihi: 11.03.2022).
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2022). Milliyetlerine Göre Çıkış Yapan Ziyaretçi Sayısı (2020 ve sonrası) [URL: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/DownloadIstatistikselTablo?p=CT1A/sbpjazz8IV0gvM8mEHmW0aUuR8NvrQYBHZxC0JXG3G/WZM4WsrEWIDq5A//] (Erişim Tarihi: 11.03.2022).
  • Yalçınkaya, G. (2006). Ülke İmajı ve Ülke İmajının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkisi: Türkiye Değerlendirmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme ABD, İzmir.
  • Zhang, H., Xu, F., Leung, H. H. ve Cai, L. A. (2016). The influence of destination-country image on prospective tourists' visit intention: Testing three competing models. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 21(7), 811–835.
  • Zhang, J., Wu, B., Morrison, A. M., Tseng, C. ve Chen, Y.-c. (2018). How Country Image Affects Tourist's Destination Evaluations: Amoderated Mediation Approach, Journal of Hospitality & Tourism Research, 42(6), 904-930.
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammet Caner Kaya 0000-0001-9975-8011

Orhan Batman 0000-0001-7186-7064

Salim İbiş 0000-0002-2404-9218

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2022
Kabul Tarihi 16 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kaya, M. C., Batman, O., & İbiş, S. (2022). Güney Amerikalı Turizm Paydaşlarının Algıladıkları Türkiye İmajı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 6(2), 679-697. https://doi.org/10.32572/guntad.1056394

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.