Bu çalışma otel işletmeleri tarafından sunulan insan kaynakları (İK) uygulamalarını pazarlama alanında yoğun bir şekilde kullanılan önem-performans analizi (ÖPA) ile önceliklendirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca kıyı ve şehir otel çalışanları ile operasyon ve destek hizmet çalışanlarının İK uygulamalarına ilişkin değerlendirme farklılıklarını da ortaya koymayı hedeflemektedir. Anket tekniği ile otel çalışanlarından elde edilen 414 verinin analiz sonuçları ücret ve kariyer gelişimin yoğunlaşılması gerekenler hücresinde konumlandığını göstermiştir. Mesleki eğitim, yönetim desteği ve iletişim uygulamalar ise performansı korunması gerekenler hücresinde yer almıştır. Diğer taraftan, kıyı-şehir otel çalışanları ile operasyon-destek hizmet otel çalışanların İK uygulamalarına ilişkin algıları arasında farklılıklar olduğu da tespit edilmiştir. Çalışma sonuçları, İK uygulamalarının geliştirilerek rekabet avantajı elde etmek için otel yetkililerine stratejik eylem plan tasarımı hususunda teorik ve pratik çıkarımlar sunmaktadır.
İnsan Kaynakları Uygulamaları Otel Çalışanları Önem-Performans Analizi
This study aims to prioritize the human resources practices offered by hotel businesses with importance-performance analysis (IPA), which is used extensively in the field of marketing. Moreover, differences among the city and resort as well as operation and support service employees in terms of their perceptions about HR practices are examined. The results of the analysis of 414 data obtained from hotel employees by the survey technique showed that pay and career development fell into the ‘concentrate here’ quadrant. Vocational training, management support, and communication practices were positioned in the ‘keep up the good work’ quadrant. On the other hand, it was also revealed that there are perceptual differences among the city and resort, as well as between frontline and backline employees. The results of the study provide theoretical and practical implications for hotel authorities for the design of strategic action plans to gain a competitive advantage by improving HR practices.
Human Resource Practices Hotel Employees Importance-Performance Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.