This study aims to investigate the experiences of tourists visiting Kasımiye Madrasah and Deyrulzafaran Monastery in Mardin. The experiences of visitors to the specified locations were studied by netnographic analysis of their remarks on the TripAdvisor platform. A total of 884 comments were assessed: 250 of 274 for Kasımiye Madrasah, written between April 2011 and December 2024, and 634 of 716 for Deyrulzafaran Monastery, written between October 2011 and December 2024. Content analysis was employed to examine the remarks, utilizing the MAXQDA qualitative data analysis software in this procedure. The investigation revealed that the experience dimensions of Kasımiye Madrasah comprised five aspects: physical experience, emotional experience, environmental experience, educational experience, and negative experience. The experiential components of Deyrulzafaran Monastery had six aspects: physical experience, emotional experience, educational experience, environmental experience, gastronomic experience, and adverse experience. A total of 36 codes were identified based on these attributes. The findings suggest that visitor experiences will be better comprehended, and the strengths and areas for enhancement of the relevant tourist sites will be identified, hence informing improvements in service quality. Theoretical and practical recommendations were proposed regarding the outcomes.
Visitor Experience Kasımiye Madrasa Deyrulzafaran Monastery Netnography Analysis
Bu çalışmanın amacı, Mardin ilinde bulunan Kasımiye Medresesi ile Deyrulzafaran Manastırı’nı ziyaret eden turistlerin deneyimlerini keşfetmektir. Bu doğrultuda adı geçen mekânları ziyaret edenlerin TripAdvisor platformu üzerinden yazdıkları yorumlar üzerinden deneyimleri netnografi analiziyle incelenmiştir. Kasımiye Medresesi için Nisan 2011-Aralık 2024 tarihleri arasında yazılmış olan 274 yorumdan 250’si; Deyrulzafaran Manastırı için ise Ekim 2011-Aralık 2024 tarihleri arasında yazılmış olan 716 yorumdan 634’ü olmak üzere toplam 884 yorum değerlendirmeye alınmıştır. Yorumları incelemek için içerik analizinden faydalanılmış ve bu süreçte MAXQDA nitel veri analizi programından faydalanılmıştır. Analiz neticesinde, Kasımiye Medresesi’nin deneyim boyutları fiziksel deneyim, duygusal deneyim, çevresel deneyim, öğretici deneyim ve olumsuz deneyim olarak beş boyuttan oluşmuştur. Deyrulzafaran Manastırı’nın deneyim boyutları ise fiziksel deneyim, duygusal deneyim, öğretici deneyim, çevresel deneyim, gastronomik deneyim ve olumsuz deneyim olmak üzere altı boyuttan oluşmuştur. Elde edilen bulgular ile ziyaretçi deneyimlerinin daha iyi anlaşılacağı ve söz konusu ziyaret mekânlarının gelişmiş ve gelişime açık yönlerinin tespit edilerek, hizmet kalitesini artırmada yol göstereceği öngörülmektedir. Bu doğrultuda çıkan sonuçlara yönelik teorik ve pratik önerilerde bulunulmuştur.
Ziyaretçi Deneyimi Kasımiye Medresesi Deyrulzafaran Manastırı Netnografi Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir.
Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Editör, benzer çalışmaların yoğunlaştığı dönemlerde, kabul edilen çalışmaların tarihini dikkate almaksızın başka bir sayıya atayabilir.
Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayı için yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz.