Destination image forms the basis of strategies aimed at increasing the competitiveness of a destination by using its specific qualities. This study is based on the necessity of determining the current image of Yozgat as an underdeveloped destination in order to develop tourism in Yozgat province. For this purpose, the current online image of Yozgat was investigated using online qualitative data within the scope of Tripadvisor comments created by users. In the study, a total of 946 online comments published under the title of Yozgat on Tripadvisor between the first comment submission date of October 2012 and December 2024 were analyzed using the content analysis technique. The themes that emerged as a result of the content analysis are representation elements, general image and main tourist and complementary services. The main findings of this study clearly show that Yozgat has an image of an underdeveloped city based on its socio-cultural and physical conditions, that dissatisfaction is generally expressed regarding the businesses located in Yozgat, and that sufficient importance is not given to natural attractions. In the study, it was tried to guide the determination of the current situation of potential areas such as accommodation opportunities, tourist relations, service quality, natural and cultural values within the scope of online image and the determination of tourism development strategies in Yozgat. In addition, the study presents findings that will provide insight into destination studies and marketing practices.
Destination Image Online Destination Image User-Generated Content Yozgat Tripadvisor
Destinasyon imajı, bir destinasyonun belirli niteliklerinin kullanılarak, rekabet gücünü arttırmaya yönelik stratejilerin temelini oluşturur. Bu çalışma, az gelişmiş bir destinasyon olarak Yozgat ilinde turizmin geliştirilmesine yönelik, Yozgat’ın mevcut imajının belirlenmesi gerekliliğine dayanmaktadır. Çalışmada bu amaçla, kullanıcılar tarafından oluşturulan Tripadvisor yorumları kapsamında çevrim içi nitel veriler kullanılarak Yozgat’ın mevcut çevrim içi imajı araştırılmıştır. Çalışmada, ilk yorum gönderim tarihi olan Ekim 2012 ile Aralık 2024 tarihleri arasında Tripadvisor’da Yozgat başlığı altında yayınlanan toplam 946 çevrim içi yorum tematik analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Tematik analiz sonucu ortaya çıkan temalar; temsil öğeleri, genel imaj, ana turistik ve tamamlayıcı hizmetlerdir. Bu çalışmanın ana bulguları, Yozgat’ın sosyo-kültürel ve fiziki koşulları temelinde gelişmemiş bir şehir imajına sahip olduğunu, Yozgat’ta yer alan işletmelerle ilgili ağırlıklı olarak memnuniyetsizliğin ifade edildiğini ve doğal çekiciliklere yeterince önem verilmediğini açıkça ortaya koymaktadır. Çalışmada, iyileştirme için konaklama imkânları, turistik ilişkiler, hizmet kalitesi, doğal ve kültürel değerler gibi potansiyel alanların, çevrim içi imaj kapsamında, mevcut durumunun saptanmasına ve Yozgat’ta turizmin geliştirilme stratejilerinin belirlenmesine yol gösterici olunmaya çalışılmıştır. Ayrıca çalışma, destinasyon çalışmaları ve pazarlama uygulamaları için önemli çıkarımlar sağlayacak bulgular sunmaktadır.
Destinasyon imajı Çevrimiçi Destinasyon İmajı Kullanıcı Türevli İçerik Yozgat Tripadvisor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir.
Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Editör, benzer çalışmaların yoğunlaştığı dönemlerde, kabul edilen çalışmaların tarihini dikkate almaksızın başka bir sayıya atayabilir.
Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayı için yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz.