Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Policies and Strategies Used in Turkey's Tourism Promotion

Yıl 2021, , 7 - 29, 27.03.2021
https://doi.org/10.32572/guntad.791208

Öz

Promotion is important due to the fact that countries are in the international arena and the budget allocated for promotional activities is high. Research on promotional activities by identifying the elements located in Turkey's promotion aims at a holistic look at the terms. In the research aiming to solve this problem, the promotional activities included in the development plans and the 2023 Tourism Strategy were examined. In addition to this, the Ministry of Culture and Tourism Ministry General Directorate of Promotion conducted by domestic and overseas tourist promotion activities in Turkey has been the subject of research. In addition to contributing to the academic literature, the research is important with its suggestions to the public and the tourism industry. When the results are evaluated as a whole, the development plan has been shown to be regarded as superficial tourist promotion for Turkey. In the plans that include promotional activities at macro level, elements for mass tourism were determined, and it was determined that promotional activities were included in the 2023 Tourism Strategy. Adaptation to changing technology, development of alternative tourism types, positive image development and coordinated work were emphasized. When the Ministry of Culture and Tourism Ministry General Directorate of Promotion conducted by promotional activities examined the implementation of a comprehensive study that used the elements that emphasize alternative types of tourism, each with promotional materials in Turkey it was seen as separately created.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Bedük, A., Zerenler, M. ve Soysal, A. (2008). Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modellerinin Turizm Sektöründe Kullanılması ve Tanıtım Stratejilerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 135-162.
  • Çetinel, G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi: (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığının Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12, 151-161.
  • Garih, Ü. (2013). Pazarlama Tanıtım Halkla İlişkiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • GoTurkey (2020). Batman İli Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/destinations/batman). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Samsun İli Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/destinations/samsun). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Golf Turizmine İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/golf). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Kış Sporlarına İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/winter-sports). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Bektaşi Ayinlerine İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/semah-alevi-bektasi-ritual). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Çiniciliğe İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/traditional-craftsmanship-of-cini-making). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Yöresel Yemeklere İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/Local-produce). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Yöresel İçeceklere İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/beverages-beyond-turkish-coffee-and-ayran). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Kemer Bisiklet Rotasına İlişkin Görsel. (URL: https://cycling.goturkey.com/kemermountains/kemer-cukuryayla-beycik/).(Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). İzmir Bisiklet Rotasına İlişkin Görsel. (URL: https://cycling.goturkey.com/izmirroads/ahmetbeyli-selcuk/).(Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • Gültekin, B. (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler. Selçuk İletişim, 4(1), 126-140.
  • Günay, D. (2002). Göstergebilim Yazıları. İstanbul: Multilingual.
  • İçöz, O. (1991). Turizm Sektöründe Tanıtma ve Pazarlama Stratejileri. Anatolia Dergisi, 2(2), 35-39.
  • Karasu, T. (1990). Turizmde Tanıtma Üzerine. Anatolia,1(4), 31-34.
  • Kaya, B. (1992). Tanıtımın Tanımları, Boyutları ve Amaçları. Anatolia, 3(2), 4-10.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği (2020). Tanıtım Bütçesi. (URL: https://basin.ktb.gov.tr/TR-247105/kultur-ve-turizm-bakanliginin-2020-yili-butcesi-tbmm-pl-.html). (Erişim Tarihi: 02 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2017). Neos Havayolları Uçuş Dergisinde Yer Alan Tanıtım Görseli. (URL: http://tanitma.kultur.gov.tr/TR,46058/agirlama.html). (Erişim tarihi: 01 Nisan 2017).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Adana İl Kültür Turizm Müdürlüğü (2020). Adana Gastronomisi. (URL: https://adana.ktb.gov.tr/Resim/191362,adana-kebap-ve-salatapng.png?0). (Erişim Tarihi: 07 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Van İl Kültür Turizm Müdürlüğü (2020). Van Gastronomisi. (URL: https://van.ktb.gov.tr/TR-88275/van-kahvaltisi.html). (Erişim Tarihi: 07 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2020). Türkiye Tanıtım Videoları. (URL: https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-132462/turkiye-tanitim-videolari.html. (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Aya İrini ve Mevlana Müzesine İlişkin Video Görselleri. (URL: https://www.ktb.gov.tr/TR-96593/muzeler-ve-orenyerleri-tanitim-filmleri.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Knidos ve Yalıkavak Sualtı Hazineleri Tanıtım Videoları Görselleri. (URL: https://www.ktb.gov.tr/TR-148703/anadolu-sualti-hazinelerinden.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Kurtuluş Savaşı Müzesi Tanıtım Görselleri. (URL: https://sanalmuze.gov.tr/TR-259957/kurtulus-savasi-muzesi---ankara.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Gaziantep Arkeoloji Müzesi Tanıtım Görselleri. (URL:https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/GAZIANTEP_ARKEOLOJI_MUZESI/). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2020). Arap Pazarına İlişkin Tanıtım Görseli. (URL: http://tanitma.kultur.gov.tr/TR,48012/arap-pazarinda-turkiyenin-tanitimi.html). (Erişim tarihi: 01 Nisan 2017).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2017). 2023 Turizm Stratejisi. (URL: https://www.ktb.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0). (Erişim Tarihi: 5 Nisan 2017).
  • Mucuk, İ. (2012). Temel İşletme Bilgileri. Türkmen Kitapevi: İstanbul.
  • Olalı, H., Nazilli, S. S., Kırcıoğlu, E. N. ve Sümer, M. (1983). Dış Tanıtım ve Turizm. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pırnar, İ. (1992). Uluslararası Turizm Pazarlamasında Tanıtım Planı Geliştirme Teknikleri. Anatolia, 3(2), 25-30.
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizmde Tanıtma. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Soysal, İ. (1976). Tanıtma ve Türkiye’nin Tanıtılması. Ankara: Türk Milli Komisyonu.
  • Tolongüç, A. (1999). Turizmde Tanıtma ve Reklam. Ankara: Media Cat Yayınları.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2000). Tanıtma Özel İhtisas Raporu. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/zel%20htisas %20Komisyonu%20Raporlar/Attachments/156/oik519.pdf). (Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990-1994. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalkn ma%20Planlar/Attachments/4/plan6.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1985-1989. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalkn ma%20Planlar/Attachments/5/plan5.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1963-1967. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalk nma%20Planlar/Attachments/9/plan1.pdf. (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Dokuzuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı 2007-2013. (URL http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/1/plan9.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı 1979-1983. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/6/plan4.pdf. (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017)
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). İkinci Beş Yıllık Kalınma Planı (1968-1972). (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/8/plan2.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Onuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı 2014-2018. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2020). On Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2019-2023. (URL: http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Ağustos 2020).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001-2005. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1996-2000. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/3/p lan7.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Üçüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı 1973-1977. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma %20Planlar/Attachments/7/plan3.pdf).( Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Yavuz, M. C. ve Karabağ, S. F. (2009). Ulusal Turizm Tanıtımı ve Pazarlama Yönetimi Örgütlenmesi: Türkiye İçin Bir Model Önerisi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 113-130.

Türkiye’nin Turistik Tanıtımında Kullanılan Politika ve Stratejilerin İncelenmesi

Yıl 2021, , 7 - 29, 27.03.2021
https://doi.org/10.32572/guntad.791208

Öz

Tanıtım, ülkelerin uluslararası arenada yer alması ve tanıtım faaliyetlere ayrılan bütçenin fazla olması nedenleriyle önem arz etmektedir. Araştırma Türkiye’nin tanıtımında yer alan unsurları belirleyerek tanıtım faaliyetlerine bütüncül bir açıdan bakabilmeyi amaçlamaktadır. Bu sorunu çözmeyi hedefleyen araştırmada kalkınma planlarında ve 2023 Turizm Stratejisinde yer alan tanıtım faaliyetleri irdelenmiştir. Bunun yanı sıra Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından yurt içinde ve yurt dışında yapılan Türkiye’nin turistik tanıtım faaliyetleri de araştırmaya konu olmuştur. Araştırma akademik anlamda alanyazına katkı sağlamasının yanı sıra kamuya ve turizm endüstrisine getirdiği öneriler ile de önem taşımaktadır. Sonuçlar bir bütün olarak değerlendirildiğinde, kalkınma planlarında Türkiye’ye ilişkin turistik tanıtımın yüzeysel olarak ele alındığı görülmüştür. Makro düzeyde tanıtım faaliyetlerinin yer aldığı planlarda kitle turizmine yönelik unsurlar saptanmış, tanıtım faaliyetlerinin 2023 Turizm Stratejisinde daha planlı yer aldığı tespit edilmiştir. Değişen teknolojiye uyum, alternatif turizm türlerinin geliştirilmesi, olumlu imaj geliştirme ve koordineli çalışma vurgulanmıştır. Kültür Bakanlığı ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından yapılan tanıtım faaliyetleri incelendiğinde kapsamlı çalışmaların gerçekleştirildiği, alternatif turizm türlerini vurgulayan unsurların kullanıldığını, Türkiye’deki her bir ile ait tanıtım materyallerinin ayrı ayrı oluşturulduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. İstanbul: Değişim Yayınevi.
  • Bedük, A., Zerenler, M. ve Soysal, A. (2008). Değişen Dünya’da Yeni Yönetim Modellerinin Turizm Sektöründe Kullanılması ve Tanıtım Stratejilerinin Belirlenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 135-162.
  • Çetinel, G. (2001). Turizmde Tanıtım ve Reklam Faaliyetlerinin Önemi: (Türkiye’nin Tanıtımında Turizm Bakanlığının Yurtdışında Faaliyet Gösteren Medya Araçlarında Yaptığı Reklam Harcamaları ile Türkiye’ye Gelen Turist Sayısı Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi). Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 12, 151-161.
  • Garih, Ü. (2013). Pazarlama Tanıtım Halkla İlişkiler. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • GoTurkey (2020). Batman İli Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/destinations/batman). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Samsun İli Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/destinations/samsun). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Golf Turizmine İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/golf). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Kış Sporlarına İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/winter-sports). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Bektaşi Ayinlerine İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/semah-alevi-bektasi-ritual). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Çiniciliğe İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/traditional-craftsmanship-of-cini-making). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Yöresel Yemeklere İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/Local-produce). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Yöresel İçeceklere İlişkin Tanıtım Görselleri. (URL: https://www.goturkey.com/attractions/beverages-beyond-turkish-coffee-and-ayran). (Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). Kemer Bisiklet Rotasına İlişkin Görsel. (URL: https://cycling.goturkey.com/kemermountains/kemer-cukuryayla-beycik/).(Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • GoTurkey (2020). İzmir Bisiklet Rotasına İlişkin Görsel. (URL: https://cycling.goturkey.com/izmirroads/ahmetbeyli-selcuk/).(Erişim Tarihi: 10 Ağustos 2020).
  • Gültekin, B. (2005). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler. Selçuk İletişim, 4(1), 126-140.
  • Günay, D. (2002). Göstergebilim Yazıları. İstanbul: Multilingual.
  • İçöz, O. (1991). Turizm Sektöründe Tanıtma ve Pazarlama Stratejileri. Anatolia Dergisi, 2(2), 35-39.
  • Karasu, T. (1990). Turizmde Tanıtma Üzerine. Anatolia,1(4), 31-34.
  • Kaya, B. (1992). Tanıtımın Tanımları, Boyutları ve Amaçları. Anatolia, 3(2), 4-10.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği (2020). Tanıtım Bütçesi. (URL: https://basin.ktb.gov.tr/TR-247105/kultur-ve-turizm-bakanliginin-2020-yili-butcesi-tbmm-pl-.html). (Erişim Tarihi: 02 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2017). Neos Havayolları Uçuş Dergisinde Yer Alan Tanıtım Görseli. (URL: http://tanitma.kultur.gov.tr/TR,46058/agirlama.html). (Erişim tarihi: 01 Nisan 2017).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Adana İl Kültür Turizm Müdürlüğü (2020). Adana Gastronomisi. (URL: https://adana.ktb.gov.tr/Resim/191362,adana-kebap-ve-salatapng.png?0). (Erişim Tarihi: 07 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Van İl Kültür Turizm Müdürlüğü (2020). Van Gastronomisi. (URL: https://van.ktb.gov.tr/TR-88275/van-kahvaltisi.html). (Erişim Tarihi: 07 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2020). Türkiye Tanıtım Videoları. (URL: https://tanitma.ktb.gov.tr/TR-132462/turkiye-tanitim-videolari.html. (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Aya İrini ve Mevlana Müzesine İlişkin Video Görselleri. (URL: https://www.ktb.gov.tr/TR-96593/muzeler-ve-orenyerleri-tanitim-filmleri.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Knidos ve Yalıkavak Sualtı Hazineleri Tanıtım Videoları Görselleri. (URL: https://www.ktb.gov.tr/TR-148703/anadolu-sualti-hazinelerinden.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Kurtuluş Savaşı Müzesi Tanıtım Görselleri. (URL: https://sanalmuze.gov.tr/TR-259957/kurtulus-savasi-muzesi---ankara.html). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2020). Gaziantep Arkeoloji Müzesi Tanıtım Görselleri. (URL:https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/GAZIANTEP_ARKEOLOJI_MUZESI/). (Erişim Tarihi: 09 Ağustos 2020).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü (2020). Arap Pazarına İlişkin Tanıtım Görseli. (URL: http://tanitma.kultur.gov.tr/TR,48012/arap-pazarinda-turkiyenin-tanitimi.html). (Erişim tarihi: 01 Nisan 2017).
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2017). 2023 Turizm Stratejisi. (URL: https://www.ktb.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0). (Erişim Tarihi: 5 Nisan 2017).
  • Mucuk, İ. (2012). Temel İşletme Bilgileri. Türkmen Kitapevi: İstanbul.
  • Olalı, H., Nazilli, S. S., Kırcıoğlu, E. N. ve Sümer, M. (1983). Dış Tanıtım ve Turizm. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Pırnar, İ. (1992). Uluslararası Turizm Pazarlamasında Tanıtım Planı Geliştirme Teknikleri. Anatolia, 3(2), 25-30.
  • Rızaoğlu, B. (2004). Turizmde Tanıtma. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Soysal, İ. (1976). Tanıtma ve Türkiye’nin Tanıtılması. Ankara: Türk Milli Komisyonu.
  • Tolongüç, A. (1999). Turizmde Tanıtma ve Reklam. Ankara: Media Cat Yayınları.
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2000). Tanıtma Özel İhtisas Raporu. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/zel%20htisas %20Komisyonu%20Raporlar/Attachments/156/oik519.pdf). (Erişim Tarihi: 25 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Altıncı Beş Yıllık Kalkınma Planı 1990-1994. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalkn ma%20Planlar/Attachments/4/plan6.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1985-1989. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalkn ma%20Planlar/Attachments/5/plan5.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1963-1967. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/Kalk nma%20Planlar/Attachments/9/plan1.pdf. (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Dokuzuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı 2007-2013. (URL http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/1/plan9.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Dördüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı 1979-1983. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/6/plan4.pdf. (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017)
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). İkinci Beş Yıllık Kalınma Planı (1968-1972). (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/8/plan2.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Onuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı 2014-2018. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/12/Onuncu%20Kalk%C4%B1nma%20Plan%C4%B1.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2020). On Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2019-2023. (URL: http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Ağustos 2020).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 2001-2005. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/2/plan8.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1996-2000. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma%20Planlar/Attachments/3/p lan7.pdf). (Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı (2017). Üçüncü Beş Yıllık Kalkınma Planı 1973-1977. (URL: http://www.kalkinma.gov.tr/Lists/ Kalknma %20Planlar/Attachments/7/plan3.pdf).( Erişim Tarihi: 20 Mayıs 2017).
  • Yavuz, M. C. ve Karabağ, S. F. (2009). Ulusal Turizm Tanıtımı ve Pazarlama Yönetimi Örgütlenmesi: Türkiye İçin Bir Model Önerisi. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 113-130.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Makbule Civelek 0000-0002-3997-6508

Oğuz Türkay 0000-0002-0752-6799

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2021
Kabul Tarihi 19 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Civelek, M., & Türkay, O. (2021). Türkiye’nin Turistik Tanıtımında Kullanılan Politika ve Stratejilerin İncelenmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 7-29. https://doi.org/10.32572/guntad.791208

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.