Bu çalışmanın amacı, toplumun zihninde oluşan turist rehberliği algısını anlamaya çalışmaktır. Geçmişten günümüze insanlar seyahat ve turizm hareketine katılmakta, gezip gördüğü yerleri anlamlandırmak ve tatillerinin bir deneyime dönüşmesi için turist rehberlerine ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada sadece rehberli turlara katılım sağlayan kişilerin değil daha önce grup ile seyahat etmemiş fakat kulaktan dolma da olsa aklında bir turist rehberi figürü oluşan kişilerin de algılarını gün yüzüne çıkarmak hedeflenmiştir. Çalışmada Ekşi Sözlük platformunda 2001 yılından bu yana turist rehberliğine dair yapılmış tüm yorumlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Ayrıca toplumun algısı hakkında fikir edinilmesinin amaçlandığı bu çalışmada kesin bir yargı çıkarmanın da doğru olmayacağı dikkate alınmalıdır. Araştırma sonucunda toplumun turist rehberlerine karşı yüksek oranda olumsuz bir bakış açısına sahip oldukları görülmüştür. Toplumun turist rehberlerini; insanlarla uğraşmak zorunda kalındığından zor, müşterilerden komisyon almaya hevesli oldukları için hanutçu ve bilmedikleri konularda bile yanıt vermekten imtina etmedikleri için yalancı ve yetersiz kişiler olarak gördükleri sonucu çıkartılmıştır. Ayrıca mesleği yalnızca tanımlama yoluna giderek nötr cevaplar veren bir kesim de varken bu konudaki olumlu yanıtlar ise entelektüel birikimi olan, keyifli, prestijli ve profesyonel bir meslek şeklindedir.
The aim of this study is to try to understand the perception of tour guiding that occurs in the mind of society. People, from past to present participate in the travel and tourism movement, they need tour guides to make sense of the places they visit and turn their vacation into an experience. In this study, it is aimed to reveal the perceptions of not only the people who participated in guided tours, but also those who have not traveled in a group before, but who have a tourist guide figure in mind. In the study, all comments on tour guidance since 2001 on the Ekşi Sözlük platform were evaluated using the content analysis method. In addition, it should be taken into account that it is not correct to make a definite judgment in this study, in which it is aimed to gain an idea about the perception of the society. As a result of the research, it is seen that the society has a high negative perspective towards tour guides. It has been deduced that society finds the job of tour guides difficult because they have to deal with people, they are brokers because they are enthusiastic to receive commissions from customers, and they see them as liars and inadequate because they do not refrain from responding even to unfamiliar matters. In addition, while there is a segment that gives neutral answers only by defining the profession, the positive answers in this regard say that it is a pleasant, prestigious and professional profession with intellectual accumulation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.