Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yiyecek-İçecek Hizmetlerinin Değerlenmesinde Kuşaklararası Farkların Belirlenmesi: Lara-Kundu Otelleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Ek Sayı 1, 616 - 629, 27.07.2018

Öz

Farklı
kuşaklara mensup kişilerin otellerin sundukları yiyecek-içecek hizmetlerinden
beklentileri farklılık göstermektedir. Tüketicileri temsil ettikleri kuşaklar
üzerinden keşfetmeye çalışmak, ihtiyaç ve beklentilerini tam olarak anlamak,
onlara sunulacak ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi için önemlidir. Öte yandan
internet ve dijital teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte tüketicilerin
oluşturduğu içerik ve elektronik ağızdan ağıza iletişim ile birbirini hiç
tanımayan kişiler seyahat öncesi, esnası ve sonrasını kapsayan süreç ile ilgili
bütün deneyim ve değerlendirmelerini birbirleri ile paylaşmaktadırlar. Bu
amaçla hizmet veren ve ağırlıklı olarak Almanca dilini konuşan turistlerin
kullandığı web sitesi HolidayCheck.de’dir. Bu araştırmada 2017 yılında Antalya’nın
Lara-Kundu Turizm Bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı otellerde konaklamış
ve HolidayCheck.de web sitesinde, otellerin sundukları yiyecek-içecek
hizmetleriyle ilgili değerlendirme yapmış Baby Boomer, X ve Y kuşağına mensup
turistlerin yaptıkları değerlendirmeler arasında anlamlı bir farklılık olup
olmadığını belirlemektir. Yapılan istatistiki analizler sonucunda Baby Boomer
Kuşağına dâhil turistlerin, otellerin sunduğu yiyecek ve içeceklerin
çeşitliliği ile yiyecek-içeceklerin lezzeti, kalitesi ve sunulan hizmet
konusunda diğer iki kuşağa mensup turistlere göre daha memnun oldukları tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan Kuşağa Tüketim Olgusu ve Geleceğin Tüketici Profili, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1):203-212.
  • Amadeus, (2015). Future Traveller Tribes 2020. http://www.amadeus.com/documents/future-traveller-tribes-2030/travel-report-future-traveller-tribes-2020.pdf, Erişim Tarihi: 15.01.2018.
  • Ariffin, F. H., Bibon, F. M. ve Abdullah Raja, S. P. R. (2012). Restaurant’s Atmospheric Elements: What The Customer Wants. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 38, pp.380-387.
  • Arslan, A., Staub, S., (2015). Kuşak Teorisi ve İç Girişimcilik Üzerine Bir Araştırma. Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(11):1-24.
  • Chen, P. & Choi, Y., (2008). Generational Differences in Work Values: A Study of Hospitality Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 20(6):595-615.
  • Choi, S. & Ok, C. (2011). The Kano’s Method: Evaluation Of Restaurant Service Attributes and Their Contribution To The Mature Customers’ Satisfaction, https://scholarworks.umass.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1230&context=gradconf_hospitality, Erişim Tarihi: 17.01.2018.
  • Baek, S.H., Ham, S. & Yang, I.S., (2006). A Cross-Cultural Comparison of Fast Food Restaurant Selection Criteria Between Korean and Filipino College Students, International Journal of Hospitality Management, 25(4):683–698.
  • Göral, R. (2015). E-WOM’a Dayalı Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri ile En Uygun Otelin Belirlenmesi ve Bir Uygulama, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 33, s.1-17.
  • Gürsoy, D., Chi, C.G. & Karadağ, E. (2013). Generational Differences in Work Values and Attitudes Among Frontline and Service Contact Employees, International Journal of Hospitality Management, 32, 40-48.
  • Heart Creative Culinary Agency, (2014). Gen X Eating Habits, http://www.heartcreativeculinaryagency.com/2014/09/16/gen-x-eating-habits/, Erişim tarihi: 02.03.2018.
  • Heung, V.C. (2002). American Theme Restaurants: A Study of Consumer’s Perceptions of The Important Attributes in Restaurant Selection, Asia Pacific Journal Tourism Research, 7(1):19–28.
  • Jeong, E. & Jang, S.S. (2011). Restaurant Experiences Triggering Positive Electronic Word-Of-Mouth (Ewom) Motivations, International Journal of Hospitality Management, 30(2):356–366.
  • Jin, N.P., Line, N.D. & Ann, S.H. (2015). The Full-Service Dining Experience: An Assessment of the Generation-Specific Determinants of Customer Loyalty, Journal of Foodservice Business Research, 18(4):307-327.
  • Kang, M. & Schuett, M.A. (2013). Determinants of Sharing Travel Experiences in Social Media, Journal of Travel and Tourism Marketing, 30(1-2):93-107.
  • Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1):51-64.
  • Kim, W.G., Li, J.J. & Brymer, R.A. (2016). The Impact of Social Media Reviews on Restaurant Performance: The Moderating Role of Excellence Certificate, International Journal of Hospitality Management, 55, 41-51.
  • Koo, L.C., Tao, F.K. & Yeung, J.H. (1999). Preferential Segmentation of Restaurant Attributes Through Conjoint Analysis, International Journal of Hospitality Management, 11(5):242–253.
  • Korum, U. (1985). Matematiksel İstatistiğe Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları: 543.
  • Koçak, D. (2016). Milenyum Kuşağının Yeme Alışkanlıkları. http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/dilara-kocak/milenyum-kusaginin-yeme-aliskanliklari-2361216/, Erişim tarihi: 02.03.2018.
  • Lei, S. & Law, R. (2015). Content Analysis of Tripadvisor Reviews on Restaurants: A Case Study of Macau, Journal of Tourism, 16(1):17-28.
  • McCrindle, M. (2014). The ABC of XYZ: Understanding The Global Generations, McCrindle Research Pty Ltd, Avustralia.
  • Mhlanga, O. (2015). Electronic Meal Experience: A Gap Analysis of Online Cape Town Restaurant Comments, African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, 4(1), http://www.ajhtl.com/uploads/7/1/6/3/7163688/article_15_vol_4_1_2015.pdf, Erişim Tarihi: 17.01.2018.
  • Montgomery, D.C. (2009). Introduction to Statistical Quality Control 6th Edition, Arizona: John Wiley & Sons, Inc. Arizona.
  • Namkung, Y. & Jang, S. (2008). Are Highly Satisfied Restaurant Customers Really Different? A Quality Perception Perspective, International Journal Contemptional Hospitality Management, 20(2):142–155.
  • Negrete, R. (2014). Generational Flavors, https://www.getflavor.com/generational-flavors/3/, Erişim tarihi: 02.03.2018.
  • Ön Esen, F. (2013). Turizm Öğrencilerinin Her Şey Dahil Sistemine Yönelik Tutumları. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 1-24.
  • Özenç, M. & Özenç, E.G. (2013). Türkiye’de Üstün Yetenekli Öğrencilerle İlgili Yapılan Lisansüstü Eğitim Tezlerinin Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 171, 13-28.
  • Pantelidis, I.S. (2010). Electronic Meal Experience: A Content Analysis of Online Restaurant Comments, Cornell Hospitality Quarterly 51(4):483–491.
  • Reynolds, J.S. & Hwang, J. (2006). Influence of Age on Customer Dining Experience Factors at U.S. Japanese Restaurants, Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 1(2):29-43.
  • Sass, C. (2018). Will Millennials Make the Food Supply Healthier?, https://www.shape.com/blogs/weight-loss-coach/will-millennials-make-food-supply-healthier, Erişim tarihi: 02.03.2018.
  • Senbir, H. (2004). Z Son İnsan Mı?, O Kitaplar 1. Baskı: İstanbul.
  • Taş, H.Y, Demirdöğmez, M. & Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz Olan Z Kuşağının Çalışma Hayatına Muhtemel Etkileri, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13):1031-1048.
  • Taylor, S. & DiPietro, R.B. (2017). Generational Perception and Satisfaction Differences Related to Restaurant Service Environment, International Journal of Hospitality & Tourism Administration, http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15256480.2017.1348921, Erişim tarihi: 20.01.2018.
  • Tiago, T., Amaral, F. & Tiago, F. (2015). The Good, The Bad and The Ugly: Food Quality in UGC, Procedia Social and Behavioral Sciences, 175, 162-169.
  • Turizm Data Bank. (2018). Antalya Turizm İstatistikleri (Turist: Ocak-Aralık 2017). http://www.turizmdatabank.com/turistik-merkezlere-gelen-turist-sayisi/antalya-turizm-istatistikleri-turist-ocak-aralik-2017, Erişim Tarihi: 27.01.2018.
  • Voon, H. B. (2011). Service Environment of Restaurants: Findings from the Youth Customers, Journal of Asian Behavioural Studies, 1(2):45-56.
  • Williams, K.C. & Page, R.A. (2011). Marketing to the Generations, Journal of Behavioral Studies in Business, 5(1):1‐17.
  • Wu, C.J. & Liang, R.D. (2009). Effect of Experiantial Value on Customer Satisfaction with Service Encounters in Luxury-Hotel Restaurants, International Journal of Hospitality Management, 28, 586-593.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2010). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yim, E.S., Lee, S. & Kim, W.G. (2014). Determinants of a Restaurant Average Meal Price: An Application of The Hedonic Pricing Model, International Journal of Hospitality Management, 39, 11–20.
  • Yüzbaşıoğlu, S. (2012). Kuşaklar X,Y,Z diye Ayrıştı Pazarlamacıların Kafası Karıştı, Dünya, http://www.dunya.com/kusaklar-x,-y,-z-diye-ayristi-pazarlamacilarin-kafasi-karisti-151507h.htm, Erişim Tarihi: 17.01.2018.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Seden Doğan

Mehtap Yücel Güngör 0000-0001-5212-8610

Ozan Güngör Bu kişi benim 0000-0002-7287-5899

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Ek Sayı 1

Kaynak Göster

APA Doğan, S., Yücel Güngör, M., & Güngör, O. (2018). Yiyecek-İçecek Hizmetlerinin Değerlenmesinde Kuşaklararası Farkların Belirlenmesi: Lara-Kundu Otelleri Üzerine Bir Araştırma. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(Ek1), 616-629.

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.