Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Paylaşım Ekonomisi Kapsamında Yemek Paylaşma Sitelerinin Analizi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 54 - 69, 28.03.2020
https://doi.org/10.32572/guntad.678419

Öz

Turizmin yapısı gereği insanlar ulaşım, konaklama ve yeme içme ihtiyaçlarını karşılamak için kısa süreli kiralamalara ihtiyaç duymaktadır. Teknolojinin gelişmesi ile insanlar web ortamında kolay bir şekilde etkileşim içine girmektedir. Bu duruma bağlı olarak bir yerden bir yere seyahat ederken maliyetleri daha az olan kısa süreli kiralamalarla paylaşım ekonomisinden faydalanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, paylaşım ekonomisi kapsamında web ortamında kurulan yemek paylaşım sitelerinin içerik analizi yöntemi ile incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Eatwith, Landshare, Casserole Club, Lets Lunch, BonAppetour, Yeatup ve evdepismis.com oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda yemek paylaşım sitelerinin farklı amaçlar için kurulduğu ve insanlar tarafından kullanıldığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Arıker, Ç. (2012). Restoran Web Sitelerinin İçerik ve Sunumlarının Analizi: İstanbul Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(2).
  • Cannon, S., ve Summers, L. H. (2014). How Uber and the sharing economy can win over regulators. Harvard business review, 13(10), 24-28.
  • Daunorienė, A., Drakšaitė, A., Snieška, V., ve Valodkienė, G. (2015). Evaluating sustainability of sharing economy business models. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 213, 836-841.
  • Demir, Y. (2019). Şehir Turizminde Y kuşağı Turistleri İçin Günlük Yaşamın Önemi. 20.Ulusal Turizm Kongresi, 6-19 Ekim, 2019, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 272-276.
  • Dirksmeier, P., ve Helbrecht, I. (2015). Resident perceptions of new urban tourism: a neglected geography of prejudice. Geography Compass, 9(5), 276-285. Doi: https://doi.org/10.1111/gec3.12201.
  • Gül, İ., Dinçer, M. Z., ve Çetin, G. (2018). Paylaşım Ekonomisi ve Turizme Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 7-16.
  • Ketter, E. (2019). Eating with EatWith: analysing tourism-sharing economy consumers. Current Issues in Tourism, 22(9), 1062-1075.
  • Kim, Y. H., Yuan, J., Goh, B. K., ve Antun, J. M. (2009). Web marketing in food tourism: A content analysis of web sites in West Texas. Journal of Culinary Science & Technology, 7(1), 52-64.
  • Kişi, N. (2018). Paylaşım Ekonomisinin Ulaşım Sektörüne Yansımaları: Uber Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(10), 57-68.
  • Kurt, S., ve Ünlüönen, K. (2017). Paylaşım ekonomisi kapsamında turizm sisteminin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(2017), 1-21.
  • Lee, Z. W., Chan, T. K., Balaji, M. S., ve Chong, A. Y. L. (2018). Why people participate in the sharing economy: an empirical investigation of Uber. Internet Research.
  • Maitland, R. (2008). Conviviality and everyday life: the appeal of new areas of London for visitors. International Journal of Tourism Research, 10(1), 15-25.
  • Maitland, R. (2010). Everyday life as a creative experience in cities. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 176-185.
  • Maitland, R. (2013). Backstage Behaviour in The Global City: Tourists and the search for the ‘real London’. Procedia-Social and Behavioral Sciences 105, 12-19.
  • Michelini, L., Principato, L., ve Iasevoli, G. (2018). Understanding food sharing models to tackle sustainability challenges. Ecological Economics, 145, 205-217.
  • Oskam, J., ve Boswijk, A. (2016). Airbnb: the future of networked hospitality businesses. Journal of Tourism Futures.
  • Özdemir, G., ve Çelebi, D. (2018). PAYLAŞIM EKONOMİSİ: AIRBNB ÖRNEĞİ. Is, Güc: Endüstri Iliskileri ve Insan Kaynaklari Dergisi, 20(2), 25-38.
  • Özkan Ç. ve Duran E. (2018). Turizm endüstrisinde paylaşım ekonomisi ve kısa dönemli kiralamalar, içinde Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, ed. Aydın Ş. & Boz M., Basım: Detay Yayıncılık, 79-89.
  • Pappalepore, I., Maitland, R., ve Smith, A. (2014). Prosuming creative urban areas. Evidence from East London. Annals of Tourism Research, 44, 227-240.doi:
  • Privitera, D. (2016, April). Describing the collaborative economy: Forms of food sharing initiatives. In Economic Science for Rural Development Conference Proceedings (Vol. 43, No. 43, pp. 92-98).
  • Privitera, D., ve Abushena, R. (2019). The home as a consumption space: promoting social eating. In Case Studies in Food Retailing and Distribution (pp. 69-86). Woodhead Publishing.
  • Sundararajan, A. (2013). From Zipcar to the sharing economy. Harvard business review, 1.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek H., (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Onuncu Baskı, Seçkin.
  • Zervas, G., Proserpio, D., ve Byers, J. W. (2017). The rise of the sharing economy: Estimating the impact of Airbnb on the hotel industry. Journal of marketing research, 54(5), 687-705.
  • Zurek, K. (2016). Food sharing in Europe: between regulating risks and the risks of regulating. European Journal of Risk Regulation, 7(4), 675-687. İnternet Kaynakları
  • Bonappetour, https://www.bonappetour.com, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • Casserole Club, https://www.casseroleclub.com, Erişim Tarihi: 12.01.2020.
  • Book unforgettable culinary experiences, https://www.eatwith.com, Erişim Tarihi: 12.01.2020.
  • Evdepismis.com, http://evdepismis.com, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • LandShare, http://landshare.nz, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • Lestslunch, https://letslunch.com, Erişim Tarihi: 15.01. 2020.
  • Yeatup, http://yeatup.com, Erişim Tarihi. 15.01.2020.
  • Airbnb,https://www.airbnb.com.tr/help/article/1857/airbnb-hizmet-bedeli-nedir, Erişim Tarihi: 20.02.2020.
  • Zipcar, https://zipcarturkiye.com/sirketler.html, Erişim Tarihi: 23.02.2020

Analysis If Food Sharing Sites in Context of Sharing Economy

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 54 - 69, 28.03.2020
https://doi.org/10.32572/guntad.678419

Öz

Due to the nature of tourism, people need short-term rentals to meet their transportation, accommodation and food-drink needs. With the development of technology, people easily interact with each other in the web environment. Due to this situation, while traveling from one place to another, they benefit from the sharing economy with short-term rentals that have fewer costs. The purpose of this study is to analyze the food sharing sites established on the web within the scope of sharing economy by using content analysis method. The sample of the research is Eatwith, Landshare, Casserole Club, Lets Lunch, BonAppetour, Yeatup and evpismis.com. As a result of the analyzes, it has been determined that food sharing sites were established for different purposes and used by people.

Kaynakça

  • Arıker, Ç. (2012). Restoran Web Sitelerinin İçerik ve Sunumlarının Analizi: İstanbul Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(2).
  • Cannon, S., ve Summers, L. H. (2014). How Uber and the sharing economy can win over regulators. Harvard business review, 13(10), 24-28.
  • Daunorienė, A., Drakšaitė, A., Snieška, V., ve Valodkienė, G. (2015). Evaluating sustainability of sharing economy business models. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 213, 836-841.
  • Demir, Y. (2019). Şehir Turizminde Y kuşağı Turistleri İçin Günlük Yaşamın Önemi. 20.Ulusal Turizm Kongresi, 6-19 Ekim, 2019, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 272-276.
  • Dirksmeier, P., ve Helbrecht, I. (2015). Resident perceptions of new urban tourism: a neglected geography of prejudice. Geography Compass, 9(5), 276-285. Doi: https://doi.org/10.1111/gec3.12201.
  • Gül, İ., Dinçer, M. Z., ve Çetin, G. (2018). Paylaşım Ekonomisi ve Turizme Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 7-16.
  • Ketter, E. (2019). Eating with EatWith: analysing tourism-sharing economy consumers. Current Issues in Tourism, 22(9), 1062-1075.
  • Kim, Y. H., Yuan, J., Goh, B. K., ve Antun, J. M. (2009). Web marketing in food tourism: A content analysis of web sites in West Texas. Journal of Culinary Science & Technology, 7(1), 52-64.
  • Kişi, N. (2018). Paylaşım Ekonomisinin Ulaşım Sektörüne Yansımaları: Uber Örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(10), 57-68.
  • Kurt, S., ve Ünlüönen, K. (2017). Paylaşım ekonomisi kapsamında turizm sisteminin değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(2017), 1-21.
  • Lee, Z. W., Chan, T. K., Balaji, M. S., ve Chong, A. Y. L. (2018). Why people participate in the sharing economy: an empirical investigation of Uber. Internet Research.
  • Maitland, R. (2008). Conviviality and everyday life: the appeal of new areas of London for visitors. International Journal of Tourism Research, 10(1), 15-25.
  • Maitland, R. (2010). Everyday life as a creative experience in cities. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 4(3), 176-185.
  • Maitland, R. (2013). Backstage Behaviour in The Global City: Tourists and the search for the ‘real London’. Procedia-Social and Behavioral Sciences 105, 12-19.
  • Michelini, L., Principato, L., ve Iasevoli, G. (2018). Understanding food sharing models to tackle sustainability challenges. Ecological Economics, 145, 205-217.
  • Oskam, J., ve Boswijk, A. (2016). Airbnb: the future of networked hospitality businesses. Journal of Tourism Futures.
  • Özdemir, G., ve Çelebi, D. (2018). PAYLAŞIM EKONOMİSİ: AIRBNB ÖRNEĞİ. Is, Güc: Endüstri Iliskileri ve Insan Kaynaklari Dergisi, 20(2), 25-38.
  • Özkan Ç. ve Duran E. (2018). Turizm endüstrisinde paylaşım ekonomisi ve kısa dönemli kiralamalar, içinde Turizmde Güncel Konu ve Eğilimler II, ed. Aydın Ş. & Boz M., Basım: Detay Yayıncılık, 79-89.
  • Pappalepore, I., Maitland, R., ve Smith, A. (2014). Prosuming creative urban areas. Evidence from East London. Annals of Tourism Research, 44, 227-240.doi:
  • Privitera, D. (2016, April). Describing the collaborative economy: Forms of food sharing initiatives. In Economic Science for Rural Development Conference Proceedings (Vol. 43, No. 43, pp. 92-98).
  • Privitera, D., ve Abushena, R. (2019). The home as a consumption space: promoting social eating. In Case Studies in Food Retailing and Distribution (pp. 69-86). Woodhead Publishing.
  • Sundararajan, A. (2013). From Zipcar to the sharing economy. Harvard business review, 1.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek H., (2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Onuncu Baskı, Seçkin.
  • Zervas, G., Proserpio, D., ve Byers, J. W. (2017). The rise of the sharing economy: Estimating the impact of Airbnb on the hotel industry. Journal of marketing research, 54(5), 687-705.
  • Zurek, K. (2016). Food sharing in Europe: between regulating risks and the risks of regulating. European Journal of Risk Regulation, 7(4), 675-687. İnternet Kaynakları
  • Bonappetour, https://www.bonappetour.com, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • Casserole Club, https://www.casseroleclub.com, Erişim Tarihi: 12.01.2020.
  • Book unforgettable culinary experiences, https://www.eatwith.com, Erişim Tarihi: 12.01.2020.
  • Evdepismis.com, http://evdepismis.com, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • LandShare, http://landshare.nz, Erişim Tarihi: 15.01.2020.
  • Lestslunch, https://letslunch.com, Erişim Tarihi: 15.01. 2020.
  • Yeatup, http://yeatup.com, Erişim Tarihi. 15.01.2020.
  • Airbnb,https://www.airbnb.com.tr/help/article/1857/airbnb-hizmet-bedeli-nedir, Erişim Tarihi: 20.02.2020.
  • Zipcar, https://zipcarturkiye.com/sirketler.html, Erişim Tarihi: 23.02.2020
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yeliz Demir 0000-0003-0184-6828

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2020
Kabul Tarihi 16 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, Y. (2020). Paylaşım Ekonomisi Kapsamında Yemek Paylaşma Sitelerinin Analizi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 54-69. https://doi.org/10.32572/guntad.678419

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.