Bu çalışmanın amacı; turistlerin Kapadokya destinasyonunu tercih etmelerinde sıcak hava balonlarının etkisinin belirlenmesidir. Çalışma nicel bir çalışma olup, veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Ankette turistlerin Kapadokya’ya geliş amaçları, Kapadokya tatillerine ilişkin bilgiler, genel tatil alışkanlıkları ve sıcak hava balon aktivitesine katılımlarına ilişkin sorular ve demografik sorular yer almaktadır. Anket 143 yerli ve 128 yabancı olmak üzere toplam 271 turiste uygulanmıştır. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistikler ve katılımcıların demografik özelliklerine göre, genel tatil alışkanlıkları, Kapadokya tatilleri ve balon aktiviteleri yönelik cevaplarında farklılık olup olmadığını belirlemek için, Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri uygulanmıştır. Araştırma sonunda Kapadokya Bölgesi’ne ilk geliş amaçlarının “Sıcak Hava Balonu Deneyimi Yaşama” ikinci amaçlarının ise “Sıcak Hava Balonu İzleme ve Fotoğraflama” olduğu ortaya çıkmıştır. Yabancı turistlerin bölgeye geliş amaçlarında sıcak hava balonu deneyimi yaşama isteği öncelikli iken yerli turistlerde sıcak hava balonu izleme ve fotoğraflamanın daha öncelikli olduğu belirlenmiştir.
The aim of this study is to determine the effect of hot air balloons on tourists' choice of Cappadocia destination. The study is a quantitative study and the data was collected using the survey technique. The survey includes questions about the tourists' purposes for coming to Cappadocia, information about their Cappadocia holidays, general holiday habits and participation in hot air balloon activities, and demographic questions. The survey was applied to a total of 271 tourists, 143 local and 128 foreign. In the analysis of the data, descriptive statistics and Mann-Whitney U and Kruskal Wallis H tests were applied to determine whether there were differences in the answers of the participants regarding their general holiday habits, Cappadocia holidays and balloon activities, according to their demographic characteristics. At the end of the research, it was revealed that their first purpose in coming to the Cappadocia Region was “hot air balloon experience" and their second purpose was “hot air balloon viewing and photographing". While the desire to have a hot air balloon experience is a priority for foreign tourists in coming to the region, it has been determined that watching and photographing hot air balloons is a priority for domestic tourists.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.