Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medya İletişiminin Ortaya Çıkan Görsel Özellikleri: Yavaş Şehir Yansımaları

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 203 - 225, 18.03.2025
https://doi.org/10.32572/guntad.1539832

Öz

Sosyal medya ağları hem kullanıcılar hem de işletme ve destinasyonlar açısından oldukça popüler ve uygun fiyatlı bir araç olarak görülmektedir. Dolayısıyla sosyal medyanın rolü yadsınamaz bir öneme sahip hale gelmiştir. Destinasyon yönetim örgütleri sosyal medya araçlarını destinasyon pazarlaması, imajı ve tanıtımı açısından sıklıkla tercih etmektedir. Kullanıcılar ise içerik oluşturup paylaşarak birbirleriyle iletişim kurmaktadır. Çalışmanın amacı, Yavaş Şehirlerin sosyal medya (Instagram) iletişiminde öne çıkan görsel özelliklerini destinasyon yönetim örgütleri ve kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriklerin perspektifiyle ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma tekniklerinden netnografi kullanılmıştır. Sosyal medya araçlarından biri olan Instagram’da, kullanıcılar ve destinasyon yönetim örgütleri tarafından oluşturulan içerikler ele alınmıştır. Görsel iletişimde öne çıkan içerikler dört aşama (tematik analiz, görsel analiz, nesne tespiti ve metin madenciliği) kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi olarak Türkiye’den üç Yavaş Şehir; Ahlat, Eğirdir ve Halfeti seçilmiştir. Yavaş Şehirlerin Instagram’a yansıyan görsel özellikleri, Yavaş Şehir olma kriterleri açısından değerlendirildiğinde öne çıkan özelliğin sadece çevre politikalarına yönelik özellikler olduğu görülmüştür. Ayrıca tematik analizde ön plana çıkan altı tema tespit edilmiştir. Görsel analiz ve metin madenciliği analizlerinde üç Yavaş Şehirde farklı eğilimler bulgulanmıştır. Yavaş Şehir özelliklerinin öne çıkarılması, şehrin markalaşması ve tanıtılması açısından önem arz etmektedir. Bu sebeple çalışmanın sonucunda Yavaş Şehirlerin destinasyon yönetim örgütlerine Yavaş Şehir özelliklerini sosyal medya platformlarında öne çıkarma konusunda önerilerde bulunulmuştur.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Adamış, E., & Pınarbaşı, F. (2021). Unfolding visual characteristics of social media communication: Reflections of smart tourism destinations. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 13(1), 34-61. http://dx.doi.org/10.1108/JHTT-09-2020-0246
  • Akyürek, S. (2023). Gastronomi turizmi ve gıda pazarları: Netnografik bir araştırma. Aydın Gastronomy, 7(2), 205-223.
  • Alizadeh, A., & Isa, R. M. (2015). The use of social media in destination marketing: An exploratory study. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(2), 175-192.
  • Arslan, A., & Şimşek, G. (2022). Unutulmaz turizm deneyimlerinin sosyal medya paylaşım davranışı ve genel memnuniyet aracılığıyla davranışsal niyetlere etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 744-762.
  • Baldemir, E., Şahin, T. K., & Kaya, F. (2013). Yavaş Şehir olma durumunun analitik hiyerarşi süreci ile değerlendirilmesi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 29-50.
  • Bitlis İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2025). Ahlat. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://bitlis.ktb.gov.tr/TR-56224/ahlat.html adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
  • Caraka, R. E., Noh, M., Lee, Y., Toharudin, T., Tyasti, A. E., Royanow, A. F., ... & Pardamean, B. (2022). The impact of social media influencers Raffi Ahmad and Nagita Slavina on tourism visit intentions across millennials and zoomers using a hierarchical likelihood structural equation model. Sustainability, 14(1), 524. https://doi.org/10.3390/su14010524
  • Cittaslow Türkiye (2024) https://cittaslowturkiye.org/tr/ adresinden 25 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Civelek, M., & Dalgın, T. (2013, 05-08 Aralık). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri, Türkiye.
  • Çevik, S. (2016, October). The Usage of Social Media in Destination Marketing: A Research on Cittaslow in Turkey. In Conference: II. International Tourism and Hospitality Management ConferenceAt: Saraybosna (ss: 7-20). Bosna Hersek: Conference: II. International Tourism and Hospitality Management ConferenceAt: Saraybosna.
  • Çoban, Ö., & Harman, S. (2016). Yavaş Şehir (Cittaslow) Türkiye ağı’na üye olan şehirlerin internet sitelerinde Yavaş Şehir temasının görünürlüğü üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 235-253.
  • Cosar, Y., & Kozak, M. (2014). Slow tourism (Cittaslow) influence over visitors’ behavior. In A. G. Woodside & M. Kozak (Eds.), Tourists’ behaviors and evaluations (Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research, Volume 9) (pp. 21-29). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Coşar, Y. (2013). Yavaş şehir (Cittaslow) olgusunun turist davranışları ve yerel halkın kentsel yaşam kalitesi algısına etkileri (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dedeoğlu, B. B., Taheri, B., Okumus, F., & Gannon, M. (2020). Understanding the importance that consumers attach to social media sharing (ISMS): Scale development and validation. Tourism Management, 76, 103954. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.103954
  • Demir, D., & Bekar, A. Y. (2021, Ekim 7-8). Yerli turistlerin çevre bilincinin ve destinasyon marka imajının Yavaş Şehirlere yönelik davranışsal niyete etkisi. V. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye.
  • Demirkol, Ş., & Taşkıran, Ö. (2019). Turizmde destinasyon markalaşma sürecinde CittaSlow Taraklı örneği. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 56-69.
  • Georgica, G. (2015). The tourist’s perception about slow travel–A Romanian perspective. Procedia Economics and Finance, 23, 1596-1601. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00430-2
  • Graf, A., Koch-Kramer, A., & Linqqvist, L. (2018). Instaloader. https://github.com/instaloader/instaloader adresinden 02.04.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gretzel, U., & Yoo, K. H. (2013). Premises and promises of social media marketing in tourism. In S. McCabe (Ed.), The Routledge handbook of tourism marketing. 491-504 Routledge.
  • Gretzel, U. (2018). From smart destinations to smart tourism regions. Investigaciones Regionales - Journal of Regional Research, 42, 171-184.
  • Google (2020). Vision AI. Derive image insights via ML j cloud vision API. https://cloud. google.com/vision adresinden 20.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma [Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi] https://acikerisim.subu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.14002/1081
  • Han, D.I., Tom Dieck, M.C., & Jung, T. (2018). User experience model for augmented reality applications in urban heritage tourism. Journal of Heritage Tourism, 13(1), 46-61.
  • Hays, S., Page, S. J., & Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Heintmann, S., Robinson, P., & Povey, G. (2011). Slow food, slow cities and slow tourism. In P. Robinson, S. Heintmann, & P. Dieke (Eds.), Research themes for tourism (pp. 114-127). MPG Books Group.
  • Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2025). Isparta Hakkında https://isparta.ktb.gov.tr/ adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır.
  • Jarvis, H. (2015). Community-led housing and ‘slow’ opposition to corporate development: Citizen participation as common ground? Geography Compass, 9(4), 202-213. https://doi.org/10.1111/gec3.12211
  • Jung, H. T., Ineson, M. E., & Miller, A. (2014). The slow food movement and sustainable tourism development: A case study of Mold, Wales. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 8(4), 432-445. https://doi.org/10.1108/IJCTHR-08-2012-0072
  • Karadeniz, İ. (2019). Sosyal medya kullanıcılarının seyahat influencer reklamlarına yönelik algılarının tutum ve destinasyon seçimine etkisi [Master's thesis, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü] https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=syBgE0MdsDXsJx54kYQPYQ&no=nXnAXxxHKxcBcBNayO68tg
  • Kement, Ü., & Göral, M. (2015). Demografik özellikleri açısından turistlerin, Cittaslow uygulaması ile ilgili tutumlarının değerlendirilmesi ve tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisi: Perşembe örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 2(2), 12–19.
  • Keskin Battal, E. (2020). Yavaş Şehir (s.49-78) içinde. DBY yayınları.
  • Keskin Battal, E. (2015). Yavaş şehir. Uludağ Yayınları.
  • Korkmaz, H., Mercan, O., & Atay, L. (2014). The Role of Cittaslow in Destination branding: The case of Seferihisar. Current Issues of Tourism Research, 4(1), 5-10.
  • Kozinets, R. V. (1997). I want to believe: A netnography of the X-Philes' subculture of consumption. Advances in consumer research, 24(1). http:// acrwebsite.org/volumes/8088/volumes/v24/NA-24. adresinden 12.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kozinets, R. (2010). Netnography: the marketer’s secret weapon. http://info.netbase.com/rs/netbase/ images/Netnography_WP.pdf adresinden 12.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kuhzady, S., & Ghasemi, V. (2019). Pictorial analysis of the projected destination image: Portugal on Instagram. Tourism Analysis, 24(1), 43-54. https://doi.org/10.3727/108354219X15525055927919
  • Li, Y., & Xie, Y. (2020). Is a picture worth a thousand words? An empirical study of image content and social media engagement. Journal of Marketing Research, 57(1), 1-19. https://doi.org/10.1177/0022243719881113
  • Liu, Y., & Ying, X. (2010). A Review of social network sites: Definition, experience and applications. In The Conference on Web Based Business Management (pp. 749-752). Scientific Research Publish-ing, USA.
  • Mak, A. H. (2017). Online destination image: Comparing national tourism organisation’s and tourists’ perspectives. Tourism Management, 60, 280-297. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.12.012
  • Mariani, M., Ek Styven, M., & Ayeh, J. K. (2019). Using Facebook for travel decision-making: An international study of antecedents. International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/IJCHM-02-2018-0158
  • Mayer, S., & Landwehr, J. R. (2018). Quantifying visual aesthetics based on processing fluency theory: Four algorithmic measures for antecedents of aesthetic preferences. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 12(4), 399. https://doi.org/10.1037/aca0000146
  • Meng, B., & Choi, K. (2016). The role of authenticity in forming slow tourists’ intentions: Developing an extended model of goal directed behavior. Tourism Management, 57, 397-410. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.06.023
  • Mukhopadhyay, S., Jain, T., Modgil, S., & Singh, R. K. (2022). Social media analytics in tourism: A review and agenda for future research. Benchmarking: An International Journal, 30(9), 3725-3750. https://doi.org/10.1108/BIJ-02-2022-0105
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neto, A.P., da Silva, E.A.L., Ferreira, L.V.F. & Araújo, J.F.R. (2020). Discovering the sustainable hotel brand personality on TripAdvisor. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 11(2), 241-254.
  • Oruç, M., & Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 05-08 Aralık 2013. Kayseri.
  • Öztürk Aykaç, N. (2024). Yavaş Şehir, Kentleşme ve Turizm: Antalya/Finike Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 367-400.
  • Palmer, S. E., Schloss, K. B., & Sammartino, J. (2013). Visual aesthetics and human preference. Annual Review of Psychology, 64, 77-107. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-120710-100504
  • Pecsek, B. (2016). Revitalizing tourism in small regional towns through folklore-driven slow tourism: The example of Matyó Land, Hungary. Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 27, 94-119. https://doi.org/10.18089/DAMeJ.2016.27.5
  • Peli, E. (1990). Contrast in complex images. Journal of the Optical Society of America A, 7(10), 2032-2040.
  • Pınarbaşı, F. (2021). Dijital dünyada tüketiciyi anlamlandırmak (Doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, İşletme Doktora Programı.
  • Pink, S. (2009). Urban social movements and small places. City, 13(4), 451-465. https://doi.org/10.1080/13604810903298502
  • Radstrom, S. (2014). A place-sustaining framework for local urban identity: An introduction and history of cittaslow. Italian Journal of Planning Practice, 1(1), 90-113.
  • RStudio Team (2018). RStudio: Integrated development for R. RStudio, inc., Boston, MA. https://www.rstudio.com/ adresinden 27 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Semmens, J., & Freemen, C. (2012). The value of cittaslow as an approach to local sustainable development: A New Zeland perspective. International Planning Studies, 17(4), 353-375. https://doi.org/10.1080/13563475.2012.726851
  • Servon, L. J., & Pink, S. (2015). Cittaslow: Going glocal in Spain. Journal of Urban Affairs, 37(3), 327-340. https://doi.org/10.1111/juaf.12151
  • Sırım, V. (2012). Çevreyle bütünleşmiş bir yerel yönetim örneği olarak “sakin şehir” hareketi. Türk Bilim Dergisi, 9, 189-208.
  • Şanlıurfa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2025). Şanlıurfa Hakkında https://sanliurfa.ktb.gov.tr/ adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır.
  • Stepchenkova, S., & Zhan, F. (2013). Visual destination images of Peru: Comparative content analysis of DMO and user-generated photography. Tourism Management, 36(June), 590-601. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.08.006
  • Tan, A. H. (1999). Text mining: The state of the art and the challenges. In Proceedings of the PAKDD 1999 Workshop on Knowledge Discovery from Advanced Databases (Vol. 8, pp. 65-70).
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir inceleme: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
  • Wacker, A., & Groth, A. (2020). Projected and perceived destination image of Tyrol on Instagram. In Information and Communication Technologies in Tourism 2020 (pp. 103-114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_9
  • WeAreSocial (2024) 4https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024-5-billion-social-media-users/ adresinden 25 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Yalçın, A., & Yalçın, S. (2013). Sürdürülebilir yerel kalkınma için cittaslow hareketi bir model olabilir mi? Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 32-41.
  • Yetim, G., Dursun, M. T., & Argan, M. (2021). Boş zaman seyahatleri temelinde Airbnb deneyimlerine netnografik bir bakış. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(3), 1524-15409. https://doi.org/10.21547/jss.781281
  • Zengin, B., & Genç, K. (2018). Yavaş Şehirlerin (Cittaslow) pazarlanması: Göynük örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 585-599.

Emerging Visual Features of Social Media Communication: Slow City Reflections

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 1, 203 - 225, 18.03.2025
https://doi.org/10.32572/guntad.1539832

Öz

Social media networks are seen as a very popular and affordable tool for both users, businesses and destinations. Therefore, the role of social media has become undeniably important. Destination management organizations often prefer social media tools for destination marketing, image and promotion. Users communicate with each other by creating and sharing content. The aim of the study is to reveal the prominent visual features of slow cities in social media (Instagram) communication from the perspective of content created by destination management organizations and users. For this purpose, netnography, one of the qualitative research techniques, was used. Content created by users and destination management organizations on Instagram, one of the social media tools, was discussed. The prominent contents in visual communication were examined using four stages (thematic analysis, visual analysis, object detection and text mining). Three slow cities from Turkey are used as samples of the research; Ahlat, Eğirdir and Halfeti were selected. When the visual characteristics of slow cities reflected on Instagram are evaluated in terms of the criteria of being a slow city, it is seen that the prominent feature is only the features related to environmental policies. In addition, six prominent themes were identified in the thematic analysis. Visual analysis and text mining analyzes revealed different trends in the three slow cities. Highlighting slow city features is important for branding and promoting the city. For this reason, as a result of the study, suggestions were made to destination management organizations of slow cities about highlighting slow city features on social media platforms.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Adamış, E., & Pınarbaşı, F. (2021). Unfolding visual characteristics of social media communication: Reflections of smart tourism destinations. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 13(1), 34-61. http://dx.doi.org/10.1108/JHTT-09-2020-0246
  • Akyürek, S. (2023). Gastronomi turizmi ve gıda pazarları: Netnografik bir araştırma. Aydın Gastronomy, 7(2), 205-223.
  • Alizadeh, A., & Isa, R. M. (2015). The use of social media in destination marketing: An exploratory study. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(2), 175-192.
  • Arslan, A., & Şimşek, G. (2022). Unutulmaz turizm deneyimlerinin sosyal medya paylaşım davranışı ve genel memnuniyet aracılığıyla davranışsal niyetlere etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(2), 744-762.
  • Baldemir, E., Şahin, T. K., & Kaya, F. (2013). Yavaş Şehir olma durumunun analitik hiyerarşi süreci ile değerlendirilmesi. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 29-50.
  • Bitlis İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2025). Ahlat. Kültür ve Turizm Bakanlığı. https://bitlis.ktb.gov.tr/TR-56224/ahlat.html adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır
  • Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3(2), 77-101. https://doi.org/10.1191/1478088706qp063oa
  • Caraka, R. E., Noh, M., Lee, Y., Toharudin, T., Tyasti, A. E., Royanow, A. F., ... & Pardamean, B. (2022). The impact of social media influencers Raffi Ahmad and Nagita Slavina on tourism visit intentions across millennials and zoomers using a hierarchical likelihood structural equation model. Sustainability, 14(1), 524. https://doi.org/10.3390/su14010524
  • Cittaslow Türkiye (2024) https://cittaslowturkiye.org/tr/ adresinden 25 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Civelek, M., & Dalgın, T. (2013, 05-08 Aralık). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi, Kayseri, Türkiye.
  • Çevik, S. (2016, October). The Usage of Social Media in Destination Marketing: A Research on Cittaslow in Turkey. In Conference: II. International Tourism and Hospitality Management ConferenceAt: Saraybosna (ss: 7-20). Bosna Hersek: Conference: II. International Tourism and Hospitality Management ConferenceAt: Saraybosna.
  • Çoban, Ö., & Harman, S. (2016). Yavaş Şehir (Cittaslow) Türkiye ağı’na üye olan şehirlerin internet sitelerinde Yavaş Şehir temasının görünürlüğü üzerine bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 17(2), 235-253.
  • Cosar, Y., & Kozak, M. (2014). Slow tourism (Cittaslow) influence over visitors’ behavior. In A. G. Woodside & M. Kozak (Eds.), Tourists’ behaviors and evaluations (Advances in Culture, Tourism and Hospitality Research, Volume 9) (pp. 21-29). Bingley: Emerald Group Publishing Limited.
  • Coşar, Y. (2013). Yavaş şehir (Cittaslow) olgusunun turist davranışları ve yerel halkın kentsel yaşam kalitesi algısına etkileri (Yayımlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dedeoğlu, B. B., Taheri, B., Okumus, F., & Gannon, M. (2020). Understanding the importance that consumers attach to social media sharing (ISMS): Scale development and validation. Tourism Management, 76, 103954. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.103954
  • Demir, D., & Bekar, A. Y. (2021, Ekim 7-8). Yerli turistlerin çevre bilincinin ve destinasyon marka imajının Yavaş Şehirlere yönelik davranışsal niyete etkisi. V. Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi, Sakarya, Türkiye.
  • Demirkol, Ş., & Taşkıran, Ö. (2019). Turizmde destinasyon markalaşma sürecinde CittaSlow Taraklı örneği. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 56-69.
  • Georgica, G. (2015). The tourist’s perception about slow travel–A Romanian perspective. Procedia Economics and Finance, 23, 1596-1601. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00430-2
  • Graf, A., Koch-Kramer, A., & Linqqvist, L. (2018). Instaloader. https://github.com/instaloader/instaloader adresinden 02.04.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gretzel, U., & Yoo, K. H. (2013). Premises and promises of social media marketing in tourism. In S. McCabe (Ed.), The Routledge handbook of tourism marketing. 491-504 Routledge.
  • Gretzel, U. (2018). From smart destinations to smart tourism regions. Investigaciones Regionales - Journal of Regional Research, 42, 171-184.
  • Google (2020). Vision AI. Derive image insights via ML j cloud vision API. https://cloud. google.com/vision adresinden 20.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Gürkan, A. S. (2021). Sosyal medya ve destinasyon seçimi ilişkisi: Hollandalı Instagram kullanıcılarının Türkiye'ye yönelik turizm talebi üzerine bir araştırma [Doktora Tezi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi] https://acikerisim.subu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.14002/1081
  • Han, D.I., Tom Dieck, M.C., & Jung, T. (2018). User experience model for augmented reality applications in urban heritage tourism. Journal of Heritage Tourism, 13(1), 46-61.
  • Hays, S., Page, S. J., & Buhalis, D. (2013). Social media as a destination marketing tool: its use by national tourism organisations. Current issues in Tourism, 16(3), 211-239.
  • Heintmann, S., Robinson, P., & Povey, G. (2011). Slow food, slow cities and slow tourism. In P. Robinson, S. Heintmann, & P. Dieke (Eds.), Research themes for tourism (pp. 114-127). MPG Books Group.
  • Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2025). Isparta Hakkında https://isparta.ktb.gov.tr/ adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır.
  • Jarvis, H. (2015). Community-led housing and ‘slow’ opposition to corporate development: Citizen participation as common ground? Geography Compass, 9(4), 202-213. https://doi.org/10.1111/gec3.12211
  • Jung, H. T., Ineson, M. E., & Miller, A. (2014). The slow food movement and sustainable tourism development: A case study of Mold, Wales. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 8(4), 432-445. https://doi.org/10.1108/IJCTHR-08-2012-0072
  • Karadeniz, İ. (2019). Sosyal medya kullanıcılarının seyahat influencer reklamlarına yönelik algılarının tutum ve destinasyon seçimine etkisi [Master's thesis, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü] https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=syBgE0MdsDXsJx54kYQPYQ&no=nXnAXxxHKxcBcBNayO68tg
  • Kement, Ü., & Göral, M. (2015). Demografik özellikleri açısından turistlerin, Cittaslow uygulaması ile ilgili tutumlarının değerlendirilmesi ve tekrar ziyaret etme niyetlerine etkisi: Perşembe örneği. Journal of Recreation and Tourism Research, 2(2), 12–19.
  • Keskin Battal, E. (2020). Yavaş Şehir (s.49-78) içinde. DBY yayınları.
  • Keskin Battal, E. (2015). Yavaş şehir. Uludağ Yayınları.
  • Korkmaz, H., Mercan, O., & Atay, L. (2014). The Role of Cittaslow in Destination branding: The case of Seferihisar. Current Issues of Tourism Research, 4(1), 5-10.
  • Kozinets, R. V. (1997). I want to believe: A netnography of the X-Philes' subculture of consumption. Advances in consumer research, 24(1). http:// acrwebsite.org/volumes/8088/volumes/v24/NA-24. adresinden 12.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kozinets, R. (2010). Netnography: the marketer’s secret weapon. http://info.netbase.com/rs/netbase/ images/Netnography_WP.pdf adresinden 12.03.2024 tarihinde alınmıştır.
  • Kuhzady, S., & Ghasemi, V. (2019). Pictorial analysis of the projected destination image: Portugal on Instagram. Tourism Analysis, 24(1), 43-54. https://doi.org/10.3727/108354219X15525055927919
  • Li, Y., & Xie, Y. (2020). Is a picture worth a thousand words? An empirical study of image content and social media engagement. Journal of Marketing Research, 57(1), 1-19. https://doi.org/10.1177/0022243719881113
  • Liu, Y., & Ying, X. (2010). A Review of social network sites: Definition, experience and applications. In The Conference on Web Based Business Management (pp. 749-752). Scientific Research Publish-ing, USA.
  • Mak, A. H. (2017). Online destination image: Comparing national tourism organisation’s and tourists’ perspectives. Tourism Management, 60, 280-297. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.12.012
  • Mariani, M., Ek Styven, M., & Ayeh, J. K. (2019). Using Facebook for travel decision-making: An international study of antecedents. International Journal of Contemporary Hospitality Management. https://doi.org/10.1108/IJCHM-02-2018-0158
  • Mayer, S., & Landwehr, J. R. (2018). Quantifying visual aesthetics based on processing fluency theory: Four algorithmic measures for antecedents of aesthetic preferences. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 12(4), 399. https://doi.org/10.1037/aca0000146
  • Meng, B., & Choi, K. (2016). The role of authenticity in forming slow tourists’ intentions: Developing an extended model of goal directed behavior. Tourism Management, 57, 397-410. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2016.06.023
  • Mukhopadhyay, S., Jain, T., Modgil, S., & Singh, R. K. (2022). Social media analytics in tourism: A review and agenda for future research. Benchmarking: An International Journal, 30(9), 3725-3750. https://doi.org/10.1108/BIJ-02-2022-0105
  • Munar, A. M. (2011). Tourist-created content: Rethinking destination branding. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 5(3), 291-305. https://doi.org/10.1108/17506181111156989
  • Neto, A.P., da Silva, E.A.L., Ferreira, L.V.F. & Araújo, J.F.R. (2020). Discovering the sustainable hotel brand personality on TripAdvisor. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 11(2), 241-254.
  • Oruç, M., & Dalgın, T. (2013). Turizm pazarlamasında sosyal medya, turizm işletmeleri üzerine bir araştırma: Muğla örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi, 05-08 Aralık 2013. Kayseri.
  • Öztürk Aykaç, N. (2024). Yavaş Şehir, Kentleşme ve Turizm: Antalya/Finike Örneği. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 8(2), 367-400.
  • Palmer, S. E., Schloss, K. B., & Sammartino, J. (2013). Visual aesthetics and human preference. Annual Review of Psychology, 64, 77-107. https://doi.org/10.1146/annurev-psych-120710-100504
  • Pecsek, B. (2016). Revitalizing tourism in small regional towns through folklore-driven slow tourism: The example of Matyó Land, Hungary. Dos Algarves: A Multidisciplinary e-Journal, 27, 94-119. https://doi.org/10.18089/DAMeJ.2016.27.5
  • Peli, E. (1990). Contrast in complex images. Journal of the Optical Society of America A, 7(10), 2032-2040.
  • Pınarbaşı, F. (2021). Dijital dünyada tüketiciyi anlamlandırmak (Doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, İşletme Doktora Programı.
  • Pink, S. (2009). Urban social movements and small places. City, 13(4), 451-465. https://doi.org/10.1080/13604810903298502
  • Radstrom, S. (2014). A place-sustaining framework for local urban identity: An introduction and history of cittaslow. Italian Journal of Planning Practice, 1(1), 90-113.
  • RStudio Team (2018). RStudio: Integrated development for R. RStudio, inc., Boston, MA. https://www.rstudio.com/ adresinden 27 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Semmens, J., & Freemen, C. (2012). The value of cittaslow as an approach to local sustainable development: A New Zeland perspective. International Planning Studies, 17(4), 353-375. https://doi.org/10.1080/13563475.2012.726851
  • Servon, L. J., & Pink, S. (2015). Cittaslow: Going glocal in Spain. Journal of Urban Affairs, 37(3), 327-340. https://doi.org/10.1111/juaf.12151
  • Sırım, V. (2012). Çevreyle bütünleşmiş bir yerel yönetim örneği olarak “sakin şehir” hareketi. Türk Bilim Dergisi, 9, 189-208.
  • Şanlıurfa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2025). Şanlıurfa Hakkında https://sanliurfa.ktb.gov.tr/ adresinden 03.01.2025 tarihinde alınmıştır.
  • Stepchenkova, S., & Zhan, F. (2013). Visual destination images of Peru: Comparative content analysis of DMO and user-generated photography. Tourism Management, 36(June), 590-601. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2012.08.006
  • Tan, A. H. (1999). Text mining: The state of the art and the challenges. In Proceedings of the PAKDD 1999 Workshop on Knowledge Discovery from Advanced Databases (Vol. 8, pp. 65-70).
  • Ülker Demirel, E. (2020). Yabancı turistlerin unutulmaz turizm deneyimleri üzerine netnografik bir inceleme: Gelibolu Yarımadası örneği. Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
  • Wacker, A., & Groth, A. (2020). Projected and perceived destination image of Tyrol on Instagram. In Information and Communication Technologies in Tourism 2020 (pp. 103-114). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36737-4_9
  • WeAreSocial (2024) 4https://wearesocial.com/uk/blog/2024/01/digital-2024-5-billion-social-media-users/ adresinden 25 Mart 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Yalçın, A., & Yalçın, S. (2013). Sürdürülebilir yerel kalkınma için cittaslow hareketi bir model olabilir mi? Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 32-41.
  • Yetim, G., Dursun, M. T., & Argan, M. (2021). Boş zaman seyahatleri temelinde Airbnb deneyimlerine netnografik bir bakış. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 20(3), 1524-15409. https://doi.org/10.21547/jss.781281
  • Zengin, B., & Genç, K. (2018). Yavaş Şehirlerin (Cittaslow) pazarlanması: Göynük örneği. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 585-599.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda Yayla 0000-0003-3949-715X

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 28 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 29 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yayla, E. (2025). Sosyal Medya İletişiminin Ortaya Çıkan Görsel Özellikleri: Yavaş Şehir Yansımaları. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 9(1), 203-225. https://doi.org/10.32572/guntad.1539832

Değerli Araştırmacılar,

Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.