Türkiye’de daha çok korunan alanlarda yapılan etkinlikler topluluğu olarak görülen ve kanıksanan ekoturizm, Orman Genel Müdürlüğü sorumluluk alanlarındaki orman alanlarında da mevzuat düzenlemeleriyle uygulanmak istenmektedir. Yeni ve güncel olan bu konu yeterince araştırılmadığından ve ormancılık personelinin düşüncelerine başvurulmadığından, bu ilgi grubunun ekoturizm uygulamalarına yönelik algı ve bilinçlerinin ortaya konması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada ormancılık yönetici ve teknik personelinin “orman alanlarında ekoturizm” kavramına yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubu belirlenirken kolayda örnekleme yöntemi kullanılmış ve toplam 70 kişi çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma kapsamında veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla ve yüz yüze elde edilmiştir. Elde edilen nitel verilerin içerik analizleri gerçekleştirilmiştir. Nitel yollarla elde edilen bilgiler analiz edilerek nicel verilerle desteklenmiş ve ayrıca nicel analiz verileri SPSS 22.0 istatistik paket programı ve MS Excel aracılığıyla tablolar halinde sunularak, frekansları ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Katılımcılar 77 adet metafora ürettikleri tespit edilmiştir ve en fazla sayıda kullanılan metaforların “okul, sosyal aktivite, altın)” şeklinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tüm metaforlar “öğrenmek”, “değerli”, “doğa”, “tahrip”, “yaşam”, “ihtiyaç”, “sağlık”, “ilişki”, “bilinçlenmek”, “hizmet”, “kavuşma” olmak üzere toplamda 11 farklı kategori altında sınıflandırılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların konuya ilişkin ağırlıklı olarak olumlu metaforlar ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Ecotourism, which is mostly seen and accepted as a group of activities carried out in protected areas in Türkiye, is also wanted to be implemented in forest areas under the responsibility of the General Directorate of Forestry through legislative regulations. Since this new and current issue has not been sufficiently researched and the opinions of forestry personnel have not been consulted, it is important to reveal the perceptions and awareness of this interest group towards ecotourism practices. This study aimed to determine the perceptions of forestry managers and technical staff towards the concept of “ecotourism in forest areas” through metaphors. While determining the study group, a convenience sampling method was used and a total of 70 people were included in the study. Within the scope of the study, data were obtained with the help of a semi-structured interview form and face-to-face. Content analysis of the qualitative data obtained was carried out. The information obtained qualitatively was analyzed and supported with quantitative data, and the quantitative analysis data were presented in tables through SPSS 22.0 statistical package program and MS Excel, and their frequencies and percentage values were calculated. It was determined that participants produced 77 metaphors and it was included that the most used metaphors “school, social activity, gold”. All metaphors were classified under a total of 11 different categories including “learning”, “valuable”, “nature”, “destruction”, “life”, “need”, “health”, “relationship”, “raising awareness”, “service”, “reunion”. As a result of the study, it was concluded that the participants produced predominantly positive metaphors on the subject.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.