This study aims to make students' learning processes more efficient by examining the learning strategies of students receiving undergraduate education in the field of tourism and the relationship between these strategies and demographic factor. The study was conducted with 449 tourism students from Çankırı Karatekin University, Kastamonu University and Sinop University located in the TR 82 Region. Data were collected between 01.10.2023 and 15.11.2023 using a survey method, and analyses were conducted using the Kolmogorov-Smirnov test, Independent Groups t-Test and One-Way Analysis of Variance. In the study conducted with the learning strategies determination scale, it was determined that the learning strategies used by the students differed according to gender, age and grade level; female students used the strategies of repetition, meaning and monitoring comprehension more than male student. In addition, it was found that the learning strategies used by the students were generally learned from their teachers and that these strategies were related to academic succes.
Bu araştırma, turizm alanında lisans eğitimi gören öğrencilerin öğrenme stratejilerini ve bu stratejilerin demografik faktörlerle ilişkisini inceleyerek, öğrencilerin öğrenme süreçlerini daha verimli hale getirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, TR 82 Bölgesinde yer alan Çankırı Karatekin Üniversitesi, Kastamonu Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi'nden 449 turizm öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, 01.10.2023-15.11.2023 tarihleri arasında anket yöntemiyle toplanmış, analizler ise Kolmogorov-Smirnov testi, Bağımsız Gruplar t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılarak yapılmıştır. Öğrenme stratejileri belirleme ölçeği ile yapılan araştırmada, öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyine göre farklılaştığı; kadın öğrencilerin yineleme, anlamlandırma ve anlamayı izleme stratejilerini erkek öğrencilere göre daha fazla kullandığı tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin genellikle öğretmenlerinden öğrendikleri ve bu stratejilerin akademik başarı ile ilişkili olduğu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Değerli Araştırmacılar,
Dergimize gönderilen çalışmalar geliş sırasına ve konusuna göre öncelikle editör değerlendirmesinden geçmekte, editör görüşü doğrultusunda hakem değerlendirmesine karar verilmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanan çalışmalar da aynı şekilde değerlendirmenin tamamlanma tarihlerine, türlerine ve kapsamlarına göre yayıma kabul edilmektedir. Bu yüzden GTAD'a gönderilen çalışmaların herhangi bir sayıda yayıma kabul edileceğinin planlanarak önerilmemesi gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz. Detaylı bilgi için yayın politkası incelenebilir.