Purpose: The aim is to examine the articles published on the subject of e-lifestyle within the scope of various parameters such as years, journals in which they were published, number of authors, and countries of the authors. The aim is to guide future marketing research in this field. Material and Method: The concept of e-lifestyle is a new concept in the literature. For this reason, articles on the subject were examined without date restrictions. For this study, Web of Science, Scopus, Science Direct, Sage Journals, Emerald, Google Scholar and TR Index were scanned. The articles in these databases were examined and classified according to the specified criteria. The keywords "e-lifestyle" and "online lifestyle" were used while scanning the articles. As a result, 19 articles on e-lifestyle in the field of marketing were reached. Findings: According to the articles examined, the majority of the articles written in the field of e-lifestyle were written in 2015. The first study was published in 2011. The research conducted by Yu (2011) to develop the scale was the most cited article. When classified by country, it was seen that 36 different authors from 13 different countries worked in the field of e-lifestyle. Malaysia ranks first among these countries with 10 authors. 17 of the studies are quantitative research, 1 is qualitative and 1 is mixed research. Results: Developments in information communication technologies and the widespread use of the internet have caused people to develop e-lifestyles based on the internet. This lifestyle change has been noticed by academics and companies and research has been conducted. As a result, research has been conducted to develop scales and to measure to what extent consumers' online shopping behavior, brand loyalty or product and brand preferences depend on e-lifestyle. The issue of e-lifestyle is still a subject that still needs research, especially in the field of marketing.
Yok
Amaç: E-yaşam tarzı alanında yayımlanmış makaleleri, yıllar, yayımlandığı dergiler, yazar sayısı, yazarların ülkeleri gibi çeşitli parametreler çerçevesinde inceleyerek, gelecekteki pazarlama araştırmalarına rehberlik etmektir. Gereç ve Yöntem: E-yaşam tarzı kavramı literatürde yeni bir kavram olduğu için tarih kısıtı olmadan yazılmış konu ile ilgili tüm makaleler taranmıştır. Bu araştırma için veri tabanı olarak Web of Science, Scopus, Science Direct, Sage Journals, Emerald, Google Scholar ve TR Dizin kullanılmıştır. Veri tabanlarında yer alan makaleler “e-yaşam tarzı” “online yaşam tarzı” anahtar kelimeleri ile aranarak incelenmiş ve belirtilen parametreler doğrultusunda sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan makalelerde içerik olarak pazarlama alanında e-yaşam tarzını konu alan 19 adet makaleye ulaşılmıştır. Bulgular: Elde edilen bulgulara göre e-yaşam tarzı alanında yazılan makalelerin çoğunluğu 2015 yılında yazıldığı görülmüştür. İlk çalışma 2011 yılında yayımlanmıştır. Bu makaleler arasında en çok atıf, ilk araştırmalardan biri olan Yu’nun (2011) ölçek geliştirmek amacıyla yapmış olduğu araştırmada yer alan tanıma yapılmıştır. Ülke bazında incelendiğinde e-yaşam tarzı alanında 13 farklı ülkeden 36 farklı yazarın çalışmalar yaptığı görülmüştür. Malezya 10 yazar ile bu ülkeler arasında ilk sırada bulunmaktadır. İncelenen çalışmaların 17’si nicel araştırma, 1’i nitel ve 1’i de karma araştırmadır. Sonuç: Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimi ve internet kullanımının yaygınlaşması sonucu bireylerin internet ortamına yönelik e-yaşam tarzları geliştirdiği görülmektedir. Bu yaşam tarzı değişimi akademisyenler ve firmalar tarafından fark edilmiş ve araştırmalara konu olmuştur. Bu bağlamda ölçekler geliştirmek, tüketicilerin online alışveriş davranışlarının, marka sadakatlerinin veya ürün ve marka tercihlerinin e-yaşam tarzına ne ölçüde bağlı olduğunu ölçmek amacıyla araştırmalar yapılmıştır. E-yaşam tarzı kavramı özellikle pazarlama alanında araştırmalara hala ihtiyaç duyan bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır.
E-yaşam tarzı online yaşam tarzı sistematik literatür taraması
Yok
Yok
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |