Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 SÜRECİNDE SAĞLIK YÖNETİMİ ALANINDA PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZ YÖNTEMİ İLE İNCELENMESİ: DERGİPARK ÖRNEĞİ

Yıl 2024, , 22 - 30, 30.07.2024
https://doi.org/10.54439/gupayad.1463874

Öz

Amaç: Bu çalışmanın temel amacı Covid-19 sürecinde sağlık yönetimi alanında pazarlama ile ilgili yazılmış makalelerin bibliyometrik olarak incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: DergiPark veri tabanında ulaşılabilen toplam 105 makale bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile sınıflandırılmıştır. Araştırmada kullanılan parametreler ise makalenin pazarlama konusu, yazarların üniversitelere göre dağılımı, makalelerin dergilere göre dağılımı, kullanılan yöntem, makalelerin hangi dilde yazıldığı ve anahtar kelime türü şeklindedir. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre en çok çalışılan konular; “tüketici davranışları”, “pazarlama iletişimi”, “hizmet pazarlaması” ve “sosyal pazarlama” şeklindedir. Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarına göre Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde daha fazla yazar olduğu görülmektedir. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication en fazla yayın yapan dergidir. Çalışmalarda nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla kullanıldığı ve en fazla Türkçe yayın yapıldığı görülmektedir. Covid-19, pandemi, sosyal pazarlama ve içerik analizi en fazla kullanılan anahtar kelimelerdir. Sonuç: Bu çalışma ile sağlık hizmetleri pazarlaması literatürüne katkı sağlanacağı, pandemi sürecinde sağlık yönetimi alanında pazarlama ile ilgili hangi konularda çalışma yapılması gerektiği ile ilgili ipuçları verileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Bornmann, L., & Mutz, R. (2015). Growth rates of modern science: A bibliometric analysis based on the number of publications and cited references. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(11), 2215-2222. https://doi.org/10.1002/asi.23329
  • Branswell, H., & Joseph, A. W. (2020). WHO Declares the coronavirus outbreak a pandemic. STAT, 11 March. Retrieved from https://www.statnews.com/2020/03/11/who-declares-the-coronavirus-out break-a-pandemic (accessed on April 15 2020).
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “Bibliometrics”. Scientometrics, 12, 373-379. https://doi.org/10.1007/BF02016680
  • Crié, D., & Chebat, J. C. (2013). Health marketing: Toward an integrative perspective. Journal of Business Research, 66(1), 123-126. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2012.09.002
  • Çatı, K., & Öcel, Y. (2018). Türkiye’de pazarlama ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik incelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 508-519. http://doi.org/10.20491/isarder.2018.485
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö., & Çetin, A. (2016). Girişimcilik ve kalkınma dergisi’nin bibliyometrik analizi. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(2), 229-263.
  • Deb, P., Furceri, D., Ostry, J. D., & Tawk, N. (2022). The economic effects of Covid-19 containment measures. Open Economies Review, 33(1), 1-32. https://doi.org/10.1007/s11079-021-09638-2
  • Donthu, N., Kumar, S., & Pattnaik, D. (2020). Forty-five years of journal of business research: A bibliometric analysis. Journal of Business Research, 109, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.039
  • Erkekoğlu, P., Köse, S. B. E., Balcı, A., & Yirün, A. (2020). Aşı kararsızlığı ve Covid-19’un etkileri. Literatür Eczacılık Bilimleri Dergisi, 9(2), 208-220 https://doi.org/10.5336/pharmsci.2020-76102
  • Evren, S., & Kozak, N. (2014). Bibliometric analysis of tourism and hospitality related articles published in Turkey. Anatolia, 25(1), 61-80. https://doi.org/10.1080/13032917.2013.824906
  • Ghorbani, Z., Kargaran, S., Saberi, A., Haghighinasab, M., Jamali, S. M., & Ale Ebrahim, N. (2021). Trends and patterns in digital marketing research: bibliometric analysis. Journal of Marketing Analytics, 1-15. https://doi.org/10.1057/s41270-021-00116-9
  • Gider, A., & Duygun, A. (2021). Pazarlama yaklaşımları açışından güncel bir bibliyometrik analiz çalışması: DergiPark platformu örneği. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 26-40.
  • Özoğlu, B. (2021). Pazarlama alan yazınında Covid-19 ile ilgili çalışmaların araştırılması. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(1), 58-71.
  • Öztürk, R. (2020). The trends of marketing literature during the Covid-19 pandemic: A review with bibliometric analysis. OPUS International Journal of Society Researches, 16(29 October Special Issue), 3251-3273. https://doi.org/10.26466/opus.788120
  • Păduraru, O., Moroșanu, A., Păduraru, C. Ș., & Cărăușu, E. M. (2022). Healthcare management: A bibliometric analysis based on the citations of research articles published between 1967 and 2020. Healthcare 10(3), 555. MDPI. https://doi.org/10.3390/healthcare10030555
  • Seyhan, F., & Öztürk, Z. (2021). Covid-19 konusunda yapılan bilimsel çalışmaların görsel haritalama tekniği ile bibliyometrik analizi. Turkish Studies Social Sciences, 16(5), 1799-1817. http://doi.org/10.7827/TurkishStudies.50639
  • Şahin, T., & Ocak, S. (2019). Türkiye'de sağlık yönetimi disiplininde yürütülen tezlerin bibliyometrik analizi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(3), 543-558.
  • Tosun, N., & Yıldız, S. Y. (2021). Examining the effects of Covid-19 on health services marketing research with a bibliometric analysis. International Journal of Health Management and Tourism, 6(3), 647-666. http://doi.org/10.31201/ijhmt.1024622
  • Valenzuela Fernandez, L. M., Nicolas, C., Merigó, J. M., & Arroyo-Cañada, F. J. (2019). Industrial marketing research: A bibliometric analysis (1990-2015). Journal of Business & Industrial Marketing, 34(3), 550-560. https://doi.org/10.1108/JBIM-07-2017-0167
  • Yeşilyurt, Ö. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinin yönetilmesinde sosyal pazarlama aracı olarak kamu spotlarının incelenmesi: İçerik analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3470-3500. https://doi.org/10.26466/opus.855071
  • WHO. (2024). WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard. Retrived from: https://covid19.who.int/ Retrived Date: 01.04.2024.

REVIEW OF MARKETING STUDIES IN THE FIELD OF HEALTH MANAGEMENT DURING COVID-19 USING THE BIBLIOMETRIC ANALYSIS METHOD: DERGIPARK EXAMPLE

Yıl 2024, , 22 - 30, 30.07.2024
https://doi.org/10.54439/gupayad.1463874

Öz

Purpose: The main purpose of this study is to review bibliometrically the articles written about marketing in the field of health management in the Covid-19 process. Material and Method: A total of 105 articles that can be reached in the DergiPark database have been examined by bibliometric analysis method. The data collected is classified by the method of bibliometric analysis. The parameters used in the research are the marketing subject of the article, the distribution of the authors by universities, the distribution of the articles by journals, the method used, the language in which the articles are written and the type of keywords. Findings: Topics studied according to the research results; “consumer behaviors”, “marketing communication”, “service marketing” and “social marketing”. In addition, according to other results of the research, it is seen that there are more authors in Alanya Alaaddin Keykubat University, Sivas Cumhuriyet University and Karadeniz Technical University. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication is the most widely published journal. It is seen that quantitative research methods are used more and the most Turkish publications are made. Covid-19, pandemic, social marketing and content analysis are the most commonly used keywords. Results: It is thought that this study will contribute to the health services marketing literature and give tips on what issues should be studied in the field of marketing in the field of health management during the pandemic process.

Etik Beyan

Bu çalışma bilimsel araştırma ve yayın etiği izni gerektiren bir çalışma olmadığı için etik kurul onayı alınmamıştır.

Kaynakça

  • Bornmann, L., & Mutz, R. (2015). Growth rates of modern science: A bibliometric analysis based on the number of publications and cited references. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(11), 2215-2222. https://doi.org/10.1002/asi.23329
  • Branswell, H., & Joseph, A. W. (2020). WHO Declares the coronavirus outbreak a pandemic. STAT, 11 March. Retrieved from https://www.statnews.com/2020/03/11/who-declares-the-coronavirus-out break-a-pandemic (accessed on April 15 2020).
  • Broadus, R. N. (1987). Toward a definition of “Bibliometrics”. Scientometrics, 12, 373-379. https://doi.org/10.1007/BF02016680
  • Crié, D., & Chebat, J. C. (2013). Health marketing: Toward an integrative perspective. Journal of Business Research, 66(1), 123-126. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2012.09.002
  • Çatı, K., & Öcel, Y. (2018). Türkiye’de pazarlama ile ilgili yayınlanan makalelerin bibliyometrik incelenmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 508-519. http://doi.org/10.20491/isarder.2018.485
  • Çetinkaya Bozkurt, Ö., & Çetin, A. (2016). Girişimcilik ve kalkınma dergisi’nin bibliyometrik analizi. Journal of Entrepreneurship & Development/Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(2), 229-263.
  • Deb, P., Furceri, D., Ostry, J. D., & Tawk, N. (2022). The economic effects of Covid-19 containment measures. Open Economies Review, 33(1), 1-32. https://doi.org/10.1007/s11079-021-09638-2
  • Donthu, N., Kumar, S., & Pattnaik, D. (2020). Forty-five years of journal of business research: A bibliometric analysis. Journal of Business Research, 109, 1-14. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.10.039
  • Erkekoğlu, P., Köse, S. B. E., Balcı, A., & Yirün, A. (2020). Aşı kararsızlığı ve Covid-19’un etkileri. Literatür Eczacılık Bilimleri Dergisi, 9(2), 208-220 https://doi.org/10.5336/pharmsci.2020-76102
  • Evren, S., & Kozak, N. (2014). Bibliometric analysis of tourism and hospitality related articles published in Turkey. Anatolia, 25(1), 61-80. https://doi.org/10.1080/13032917.2013.824906
  • Ghorbani, Z., Kargaran, S., Saberi, A., Haghighinasab, M., Jamali, S. M., & Ale Ebrahim, N. (2021). Trends and patterns in digital marketing research: bibliometric analysis. Journal of Marketing Analytics, 1-15. https://doi.org/10.1057/s41270-021-00116-9
  • Gider, A., & Duygun, A. (2021). Pazarlama yaklaşımları açışından güncel bir bibliyometrik analiz çalışması: DergiPark platformu örneği. Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 26-40.
  • Özoğlu, B. (2021). Pazarlama alan yazınında Covid-19 ile ilgili çalışmaların araştırılması. Turizm Ekonomi ve İşletme Araştırmaları Dergisi, 3(1), 58-71.
  • Öztürk, R. (2020). The trends of marketing literature during the Covid-19 pandemic: A review with bibliometric analysis. OPUS International Journal of Society Researches, 16(29 October Special Issue), 3251-3273. https://doi.org/10.26466/opus.788120
  • Păduraru, O., Moroșanu, A., Păduraru, C. Ș., & Cărăușu, E. M. (2022). Healthcare management: A bibliometric analysis based on the citations of research articles published between 1967 and 2020. Healthcare 10(3), 555. MDPI. https://doi.org/10.3390/healthcare10030555
  • Seyhan, F., & Öztürk, Z. (2021). Covid-19 konusunda yapılan bilimsel çalışmaların görsel haritalama tekniği ile bibliyometrik analizi. Turkish Studies Social Sciences, 16(5), 1799-1817. http://doi.org/10.7827/TurkishStudies.50639
  • Şahin, T., & Ocak, S. (2019). Türkiye'de sağlık yönetimi disiplininde yürütülen tezlerin bibliyometrik analizi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(3), 543-558.
  • Tosun, N., & Yıldız, S. Y. (2021). Examining the effects of Covid-19 on health services marketing research with a bibliometric analysis. International Journal of Health Management and Tourism, 6(3), 647-666. http://doi.org/10.31201/ijhmt.1024622
  • Valenzuela Fernandez, L. M., Nicolas, C., Merigó, J. M., & Arroyo-Cañada, F. J. (2019). Industrial marketing research: A bibliometric analysis (1990-2015). Journal of Business & Industrial Marketing, 34(3), 550-560. https://doi.org/10.1108/JBIM-07-2017-0167
  • Yeşilyurt, Ö. (2021). Covid-19 Pandemi sürecinin yönetilmesinde sosyal pazarlama aracı olarak kamu spotlarının incelenmesi: İçerik analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3470-3500. https://doi.org/10.26466/opus.855071
  • WHO. (2024). WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard. Retrived from: https://covid19.who.int/ Retrived Date: 01.04.2024.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Pazarlama Araştırma Metodolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Merve Altunkaya 0000-0001-6387-7457

Erken Görünüm Tarihi 9 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2024
Kabul Tarihi 20 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Altunkaya, M. (2024). COVID-19 SÜRECİNDE SAĞLIK YÖNETİMİ ALANINDA PAZARLAMA İLE İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZ YÖNTEMİ İLE İNCELENMESİ: DERGİPARK ÖRNEĞİ. Güncel Pazarlama Yaklaşımları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 22-30. https://doi.org/10.54439/gupayad.1463874

Dizinler (Indexing)

31143 21387  3122531320257993114421388  21386  24076 28325 28331 28684