Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bibliyometrik bir yaklaşımla yapay zekâ ve influencer kavramlarının birlikte ele alındığı mevcut araştırma eğilimlerini ve temel bulguları ortaya koyarak, gelecekte bu konuyla ilgili araştırma yapmak isteyen araştırmacılara yol göstermektir. Pazarlamacıların, yapay zekâyı pazarlama stratejilerinde giderek daha fazla kullanmaya başladıkları gözlemlenmiştir. Özellikle yapay zekâ ürünü olan yapay influencer kavramı, akademik dünyanın ilgisini çekmeye başlamıştır. Gereç ve Yöntem: 2008 yılından 4 Haziran 2024 tarihine kadar yayımlanan ve Scopus veri tabanında indekslenen, yapay zekâ (artificial intelligence) ve influencer konularını birlikte ele alan akademik yayınların bibliyometrik analizi yapılmıştır. Bu amaçla “R Studio” programının bibliyometrik paketi kullanılarak literatürdeki ana akımları ve ilişkileri ortaya çıkaracak birlikte oluşum ağ ve trend analizi yöntemleriyle analiz yapılmıştır. Bulgular: Elde edilen sonuçlar, yapay zekâ ile üretilen yapay influencer konusuna olan ilginin özellikle son yıllarda arttığını göstermektedir. Ayrıca, konu ile ilgili daha fazla yayına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
Yapay Zekâ (AI) Influencer Bibliyometrik Analiz Bibliyometri Influencer Pazarlama
Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, bibliyometrik bir yaklaşımla yapay zekâ ve influencer kavramlarının birlikte ele alındığı mevcut araştırma eğilimlerini ve temel bulguları ortaya koyarak, gelecekte bu konuyla ilgili araştırma yapmak isteyen araştırmacılara yol göstermektir. Pazarlamacıların, yapay zekâyı pazarlama stratejilerinde giderek daha fazla kullanmaya başladıkları gözlemlenmiştir. Özellikle yapay zekâ ürünü olan yapay influencer kavramı, akademik dünyanın ilgisini çekmeye başlamıştır. Gereç ve Yöntem: 2008 yılından 4 Haziran 2024 tarihine kadar yayımlanan ve Scopus veri tabanında indekslenen, yapay zekâ (artificial intelligence) ve influencer konularını birlikte ele alan akademik yayınların bibliyometrik analizi yapılmıştır. Bu amaçla “R Studio” programının bibliyometrik paketi kullanılarak literatürdeki ana akımları ve ilişkileri ortaya çıkaracak birlikte oluşum ağ ve trend analizi yöntemleriyle analiz yapılmıştır. Bulgular: Elde edilen sonuçlar, yapay zekâ ile üretilen yapay influencer konusuna olan ilginin özellikle son yıllarda arttığını göstermektedir. Ayrıca, konu ile ilgili daha fazla yayına ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
Yapay Zekâ (AI) Influencer Bibliyometrik Analiz Bibliyometri Influencer Pazarlama
Bu çalışma bilimsel araştırma ve yayın etiği izni gerektiren bir çalışma olmadığı için etik kurul onayı alınmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yapay Zeka (Diğer), Dijital Pazarlama, Tüketici Davranışı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 2 |