Tıp eğitiminde öğrenme hedeflerine ulaşmadaki durumların belirlenmesi için değerlendirme ve bu değerlendirmenin sağlıklı yapılması önemlidir. Bu çalışmanın amacı Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerine uygulanan çoktan seçmeli sınavların analizlerinin yapılarak sınavlarda kullanılan maddeler hakkında ilgili geri dönütler vererek daha nitelikli bir ölçme değerlendirme yapılmasına katkı sağlamaktır. Yöntem: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesinde 2013 – 2014 Güz öğretim yılında Dönem 1, 2 ve 3‟üncü sınıf öğrencilerine uygulanan 11 kurul sonu teorik değerlendirme sınavı ve bu sınavlarda kullanılmış 941 madde bu çalışma kapsamında incelenmiştir. Araştırma modeli olarak “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında sınavların çarpıklık katsayıları, maddelerin güçlük indeksleri, ayırt edicilik indeksleri ve doğru cevap seçenek dağılımları hesaplanmıştır. Bulgular: Madde ve test analizleri yapılan 11 kurul sonu değerlendirme sınavının çarpıklık katsayılarının genel itibariyle 0‟ın altında, güçlük düzeylerinin ise 0,64 seviyesinde olduğu görülmüştür. İncelenen testlerde kullanılan maddelerin % 62‟lik bir diliminin 0,29 ile 0,79 güçlük indeks aralığında yer aldığı belirlenmiştir. Ayrıca maddelerin doğru cevap seçenek dağılımları incelendiğinde ise doğru cevabının seçeneklere eşit dağılmadığı görülmüştür. Sonuç: Tıp Fakültesinde kurul sonu değerlendirme sınavlarında kullanılan, güçlük düzeyleri çok düşük ve çok yüksek maddeler üzerinde düzeltmeler yapılması daha nitelikli ölçme araçlarının oluşmasına imkân sağlayabilir. Ayrıca öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirme alanında verilecek bir eğitimle daha etkin değerlendirme yapılması sağlanabilir.
Tıp eğitiminde değerlendirme çoktan seçmeli testler madde güçlük indeksi
Aim: For the determination of the cases to achieve to the learning objectives in medical education is important to make a healthy assessment. The aim of this study is that multiple-choice exams, which are applied to students at Faculty of Medicine of Gaziosmanpaşa University, analyzes and their knowledge of the ingredients used in the exams is to ensure that. Materials and Methods: In this study we investigated that the final 11 committees of theoretical evaluation exams were applied to the 1st, 2nd and 3rd grade students at Faculty of Medicine of Gaziosmanpaşa University in Fall Semester in the academic year 2013 - 2014 and 941 questions in the exams. "Screening model" has been used as a research model. The distributions of coefficient of skewness of examinations, difficulty index of question and investigation were calculated. Findings: It was showed that the skewness coefficient of the investigated final 11committees of evaluation exams in general were below 0, while the difficulty level was found to be 0.64 level. It also was
determined that 62 percent of the questions used in the final committees of evaluation
exams were in the range of appropriate difficulty index. The right answer choices
in multiple-choice exams analyzing the distribution of the correct answer options
were not found to be evenly distributed. Conclusion: On the ingredients of
difficulty levels of very low and very high of questions used in the assessment exam
in the Faculty of Medicine to make any corrections would permit the formation of
a more qualified assessment tools. Also in the field of measurement and evaluation of
the teaching staff will be given an through education can be achieved more effectively
assessment.
Assessment in medical education multiple choice tests question difficulty index
Diğer ID | JA52PV82CS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 4 |
-