Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 2, 467 - 490, 21.06.2019

Öz

Geçmişten günümüze, üretim ve hizmet sektörlerindeki süreçlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi üzerine birçok girişim gerçekleştirilmiştir. Bu girişimlerdeki öncelikli hedefler arasında kalitenin arttırılması ve maliyetlerin minimize edilmesi yer almaktadır. Hizmet sektörü içinde büyük bir paya sahip olan ve toplumun her kesimini etkileyen sağlık sektörü de aynı amaçlar çerçevesinde kararlar vermektedir. Yalın düşünce, rekabetçi olmak isteyen sağlık kuruluşlarının öncelikli olarak başvurabileceği bir felsefedir. Yalın düşünce uygulamalarına yönelen sağlık kuruluşlarında, hasta ve iş akışında ortaya çıkan israf ve israf kaynaklarının ortadan kaldırılması ile sürekli bir akış sağlanabilmektedir. Ayrıca, hasta, hasta yakını ve sağlık personelinin beklentileri karşılanabilmekte ve motivasyonu artırılabilmektedir. Bu kapsamda bu çalışma ile sağlık sektöründe yalın düşünce uygulamalarına yönelik güncel bir literatür taramasının yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, son yıllarda yapılan çalışmalar bir araya getirilmiş ve sağlık sektöründeki yalın düşünce uygulamalarının genel durumunun ortaya konmasına çalışılmıştır. Oluşturulan literatür taramasının sonucunda, sağlık sektöründe yalın düşünce uygulamalarının sıklıkla tercih edildiği, uygulamalarda farklı yalın yöntemlerin kullanıldığı ve sağlık kurumlarının çeşitli birimlerinde uygulamaların gerçekleştirildiği ortaya çıkmıştır. Yalın düşünce uygulamaları ile etkin bir sürecin tasarlandığı ve beklenen iyileştirmelerin sağlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada son olarak, sağlık sektöründeki hangi durumda hangi yalın yöntemin kullanılmasının uygun olacağına ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Yalın felsefenin henüz çok fazla bilinmediği Türkiye’de, bu çalışmanın; sağlık sektöründen yöneticiler, karar vericiler ve tüm paydaşlar için bir yol haritası olarak kullanılabileceği umut edilmektedir.

Kaynakça

  • 1. Aksoylu S. (2014) Hastane İşletmelerinde Değer Akış Maliyetlemesi. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 7(1): 260. 2. Al-Araidah O., Momani A., Khasawneh M. and Momani M. (2010) Lead-Time Reduction Utilizing Lean Tools Applied to Healthcare: The Inpatient Pharmacy at a Local Hospital. Journal for Healthcare Quality 32(1): 59–66. 3. Bahensky J. A., Roe J. and Bolton R. (2005) Lean Sigma—Will It Work for Healthcare. Journal Health Inf Management 19(1): 39-44. 4. Ballé M. and Régnier A. (2007) Lean as a Learning System in a Hospital Ward. Leadership in Health Services 20(1): 33-41. 5. Ben-Tovim D. I., Bassham J. E., Bennett D. M., Dougherty M. L., Martin M. A., O'Neill, S. J. et al. (2008) Redesigning Care at the Flinders Medical Centre: Clinical Process Redesign Using" Lean Thinking". Medical Journal of Australia 188(6): 27-31. 6. Ben-Tovim D. I., Bassham J. E., Bolch D., Martin M. A., Dougherty M. and Szwarcbord M. (2007) Lean Thinking Across a Hospital: Redesigning Care at the Flinders Medical Centre. Australian Health Review 31(1): 10-15. 7. Bhat S. and Jnanesh N. A. (2014) Application of Lean Six Sigma Methodology to Reduce the Cycle Time of out-Patient Department Service in a Rural Hospital. International Journal of Healthcare Technology and Management 14 (3): 222–237. 8. Bhat S., Gijo E. V. and Jnanesh N. A. (2014). Application of Lean Six Sigma Methodology in the Registration Process of a Hospital. International Journal of Productivity and Performance Management 63 (5): 613–643. 9. Bonaccorsi A., Carmignani G. and Zammori F. (2011) Service Value Stream Management (SVSM): Developing Lean Thinking in the Service Industry. Journal of Service Science and Management 4(4): 428. 10. Buesa R. J. (2009) Adapting Lean to Histology Laboratories. Annals of Diagnostic Pathology 13: 322–333. 11. Buggy J. M. and Nelson J. (2008) Applying Lean Production in Healthcare Facilities. Implications 6(5): 1–5. 12. Bushell S., Mobley J. and Shelest B. (2002) Discovering Lean Thinking at Progressive Healthcare. Journal for Quality and Participation 25(2): 20–25. 13. Cima R. R., Brown M. J., Hebl J. R., Moore R., Rogers J. C., Kollengode A. and Amstutz G. J. (2011) Use of Lean and Six Sigma Methodology to Improve Operating Room Efficiency in a High-Volume Tertiary-Care Academic Medical Center. Journal of the American College of Surgeons 213 (1): 83–92. 14. Cohen R. I. (2018) Lean Methodology in Healthcare. Chest, USA. 15. Costa L. B. M. and Godinho F. M. (2016) Lean Healthcare: Review, Classification and Analysis of Literature. Production Planning & Control 27(10): 823-836. 16. Çavmak D. (2018) Sağlık Hizmetlerinde Yalın Yönetim: Bir Özel Hastane Koroner Yoğun Bakımı Değerlendirmesi. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 4(1): 54-73. 17. D’Andreamatteo A., Ianni L., Lega F. and Sargiacomo M. (2015) Lean in Healthcare: A Comprehensive Review. Health Policy 119(9): 1197-1209. 18. De Souza L. B. and Pidd M. (2011) Exploring the Barriers to Lean Health Care Implementation. Public Money & Management 31(1): 59-66. 19. Deniz N. ve Özçelik F. (2018) Sağlık Hizmet Süreçlerinin Yalın Düşünce Aracılığıyla Geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 24(4): 739-748. 20. Dickson E. W., Singh S. and Cheung D. S. (2009) Application of Lean Manufacturing Techniques in the Emergency Department. The Journal of Emergency Medicine 37(2): 177–182. 21. Doğan N. Ö. ve Ersoy Y. (2016) Hizmet Sektöründe Değer Akış Haritalama Uygulaması: Bir Üniversite Araştırma ve Uygulama Merkezi Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (48): 103-116. 22. Doğan N. Ö. and Unutulmaz O. (2016) Lean Production in Healthcare: A Simulation-Based Value Stream Mapping in the Physical Therapy and Rehabilitation Department of a Public Hospital. Total Quality Management & Business Excellence 27(1-2): 64-80. 23. Doğan Y., Özkütük A. ve Doğan Ö. (2014) Laboratuvar Güvenliğinde “5S” Yönteminin Uygulaması ve Çalışan Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Mikrobiyoloji Bülteni 42(2): 300-310. 24. Efe Ö. F. ve Engin O. (2012) Yalın Hizmet-Değer Akış Haritalama Ve Bir Acil Serviste Uygulama. Verimlilik Dergisi (4): 79-107. 25. Feld W. M. (2000) Lean Manufacturing: Tools, Techniques, and How to Use Them. The St. Lucie Press/APICS Series on Resource Management, Boca Raton. 26. Fillingham D. (2007) Can Lean Save Lives? Leadership in Health Services 20(4): 231–241. 27. Fosdick G. A. and Uphoff M. E. (2007) Adopting Cross-Industry Best Practices for Measurable Results. Healthcare Executive 22(3): 14–20. 28. Graban M. (2007) Riverside Medical Center Puts Lean in the Laboratory. Lean Manufacturing Yearbook, 53–57. Dearborn, MI: Society of Manufacturing Engineers. http://www.markgraban.com/wp-content/uploads/2012/03/SME-YB-2007-RMC.pdf 29. Grant D. and Wilcox D. (2008) Uncorking Bottlenecks: A Multi-Hospital System Transforms its Culture and Processes to Optimize Patient Flow. Health Management Technology 29(10): 32–35. 30. Grout J. R. and Toussaint J. S. (2010) Mistake-Proofing Healthcare: Why Stopping Processes May Be a Good Start. Business Horizons 53(2): 149–156. 31. Grove A. L., Meredith J. O., Macintyre M., Angelis J. and Neailey K. (2010) Lean Implementation in Primary Care Health Visiting Services in National Health Service UK. Quality Safety in Health Care 19(5): 1–5. 32. Guimarães C. M., Carvalho J. C. and Maia A. (2013) Vendor Managed Inventory (VMI): Evidences from Lean Deployment in Healthcare. Strategic Outsourcing: An International Journal 6(1): 8–24. 33. Haron S. H. A. and Ramlan R. (2015) Patient Process Flow Improvement: Value Stream Mapping. Journal of Management Research 7(2): 495-505. 34. Hirst R. and Weimer D. (2008) Management Systems Keep Hospitals from Meeting Goals: Applying Lean and Six-Sigma Can Help Eliminate Wasted Time and Effort in Treating Heart Attack Patients. Managed Healthcare Executive 18(5): 26–27. 35. Isaac-Renton J. L., Chang Y., Prystajecky N., Petric M., Mak A., Abbott B. et al. (2012) Use of Lean Response to Improve Pandemic Influenza Surge in Public Health Laboratories. Emerging Infectious Diseases 18(1): 57-62. 36. Jimmerson C., Weber D. and Sobek D. K. (2005) Reducing Waste and Errors: Piloting Lean Principles at Intermountain Healthcare. Joint Commission Journal on Quality and Patient Safety 31(5): 249–257. 37. Kaplan G. S. and Patterson S. H. (2008) Seeking Perfection in Healthcare. A Case Study in Adopting Toyota Production System Methods. Healthcare Executive 23(3):16-21. 38. Kent A. (2008) Leaning Towards Efficiency: A Georgia Medical Center Introduces Lean Processes To Streamline Workflow. Health Management Technology 29(4): 20–23. 39. Keyte B. and Locher D. A. (2016) The Complete Lean Enterprise: Value Stream Mapping for Administrative and Office Processes. Productivity Press, United Kingdom. 40. Kim C. S., Spahlinger D. A., Kin J. M., Coffey R. J. and Billi J. E. (2009) Implementation of Lean Thinking: One Health System’s Journey. The Joint Commission Journal on Quality and Patient Safety 35(8): 406. 41. Kim C. S., Hayman J. A., Billi J. E., Lash K. and Lawrence T. S. (2007) The Application of Lean Thinking to the Care of Patients with Bone and Brain Metastasis with Radiation Therapy. Journal of Oncology Practice 3(4): 189–193. 42. Kim C. S., Spahlinger D. A., Kin J. M. and Billi J. E. (2006) Lean Health Care: What Can Hospitals Learn from a World-Class Automaker? Journal of Hospital Medicine 1(3): 191–199. 43. Kimsey D. B. (2010) Lean Methodology in Health Care. AORN Journal 92 (1): 53–60. 44. King D. L., Ben-Tovim D. I. and Bassham J. (2006) Redesigning Emergency Department Patient Flows: Application of Lean Thinking to Health Care. Emergency Medicine Australasia 18(4): 391–397. 45. Krajewski L. J., Ritzman L. P. and Malhotra M. K. (2013) Operations Management: Processes and Supply Chains. 9. Edition, Pearson, USA. 46. LaGanga L. R. (2011) Lean Service Operations: Reflections and New Directions for Capacity Expansion in Outpatient Clinics. Journal of Operations Management 29(5): 422–433. 47. Laing K. and Baumgartner K. (2005) Implementing ‘Lean’ Principles to Improve the Efficiency of the Endoscopy Department of a Community Hospital: A Case Study. Gastroenterology Nursing 28(3): 210–215. 48. Leeuwen K. C. and Does R. J. M. M. (2010) Quality Quandaries: Lean Nursing. Quality Engineering 23 (1): 94–99. 49. Leslie M., Hagood C., Royer A., Reece C. P. and Maloney S. (2006) Using Lean Methods to Improve OR Turnover Times. AORN Journal 84(5): 849–855. 50. Lewis T. (2007) Lean Solutions for Healthcare. Atos Healthcare, France. 51. Lodge A. and Bamford D. (2008) New Development: Using Lean Techniques to Reduce Radiology Waiting Times. Public Money and Management 28(1): 49–52. 52. Lummus R. R., Vokurka R. J. and Rodeghiero B. (2006) Improving Quality Through Value Stream Mapping: A Case Study of a Physician’s Clinic. Total Quality Management 17(8): 1063–1075. 53. Lunardini D., Arington R., Canacari E. G., Gamboa K., Wagner K. and McGuire K. J. (2014) Lean Principles to Optimize Instrument Utilization for Spine Surgery in an Academic Medical Center: An Opportunity to Standardize, Cut Costs, and Build A Culture of Improvement. Spine 39(20): 1714-1717. 54. Magalhães A. L. P., Erdmann A. L., Silva E. L. D. and Santos J. L. G. D. (2016) Lean Thinking in Health and Nursing: An Integrative Literature Review. Revista latino-Americana de Enfermagem 24: 1-13. 55. Martin J. A., Hogg P. and Mackay S. (2013) A Mixed Model Study Evaluating Lean in the Transformation of an Orthopaedic Radiology Service. Radiography 19 (1): 2–6. 56. Mazur L. M. and Chen S. J. (2008) Understanding and Reducing the Medication Delivery Waste via Systems Mapping and Analysis. Health Care Management Science 11(1): 55–65. 57. Mazzocato P., Holden R. J., Brommels M., Aronsson H., Bäckman U., Elg M. and Thor J. (2012) How Does Lean Work in Emergency Care? A Case Study of a Lean-Inspired Intervention at the Astrid Lindgren Children’s Hospital, Stockholm, Sweden. BMC Health Services Research 12 (28): 1–13. 58. McClean S., Young T. and Bustard D. (2008) Discovery of Value Streams for Lean Healthcare. 4th International IEEE conference “Intelligent Systems”, ss: 3.2–3.8, Bulgaria. 59. Moldovan F. (2018) New Approaches and Trends in Health Care. Procedia Manufacturing 22: 947-951. 60. Narayanamurthy G. and Gurumurthy A. (2018) Is the Hospital Lean? A Mathematical Model for Assessing the Implementation of Lean Thinking in Healthcare Institutions. Operations Research for Health Care 18: 84-98. 61. Nelson-Peterson D. L. and Leppa C. J. (2007) Creating an Environment for Caring Using Lean Principles of the Virginia Mason Production System. Journal of Nursing Administration 37(6): 287-294. 62. OECD (2018) Health Expenditure Spending on Health: Latest Trends, June 2018. http://www.oecd.org/els/health-systems/health-expenditure.htm, Erişim Tarihi 08.10.2018. 63. Ohno T. (1998) Toyota Ruhu. 2nd Baskı, Canan Feyyat, Çeviri, Scala Yayincilik, İstanbul. 64. Özkan O., Bayın G. and Yeşilaydın G. (2015) Sağlık Sektöründe Yalın Tedarik Zinciri Yönetimi. Online Academic Journal of Information Technology 6(18): 1-24. 65. Papadopoulos T. (2011) Continuous Improvement and Dynamic Actor Associations. Leadership in Health Services 24 (3): 207–227. 66. Parks J. K., Klein J., Frankel H. L., Friese R. S. and Shafi S. (2008) Dissecting Delays in Trauma Care Using Corporate Lean Six Sigma Methodology. The Journal of Trauma: Injury, Infection, and Critical Care 65(5): 1098–1105. 67. Persoon T. J., Zaleski S. and Frerichs J. (2006) Improving Preanalytic Processes Using the Principles of Lean Production (Toyota Production System). American Journal of Clinical Pathology 125(1): 16–25. 68. Poksinska B. (2010) The Current State of Lean Implementation in Health Care: Literature Review. Quality Management in Healthcare 19(4): 319-329. 69. Raab S. S., Andrew-JaJa C., Condel J. L. and Dabbs D. J. (2006) Improving Papanicolaou Test Quality and Reducing Medical Errors by Using Toyota Production System Methods. American Journal of Obstetrics and Gynecology 194: 57–64. 70. Raab S. S., Andrew-JaJa C., Grzybicki D. M., Vrbin C. M., Chesin C. M., Fisch J. M. and Blaser S. M. (2008) Dissemination of Lean Methods to Improve Pap Testing Quality and Patient Safety. Journal of Lower Genital Tract Disease 12(2): 103–110. 71. Radnor Z. J., Holweg M. and Waring J. (2012) Lean in Care: The Unfilled Promise? Social Science & Medicine 74 (3): 364–371. 72. Rico R. A. and Jagwani J. M. (2013) Application of Lean Methods to Compounding Services in Hospital Pharmacy. European Journal of Hospital Pharmacy: Science and Practice 20: 168–173. 73. Rother M. and Shook J. (1999) Learning to See. Lean Enterprise Institute. Inc., Brookline. 74. Schonberger R. J. (2018) Reconstituting Lean in Healthcare: From Waste Elimination Toward ‘Queue-Less’ Patient-Focused Care. Business Horizons 61(1): 13-22. 75. Shirazi A., Ali S. and Pintelon L. (2012) Lean Thinking and Six Sigma: Proven Techniques in Industry. Can they help health care? International Journal of Care Pathways 16(4): 160-167. 76. Sirio C. A., Segel K. T., Keyser D. J., Harrison E. I., Lloyd J. C., Weber R. J., … and Feinstein, K. W. (2003) Pittsburgh Regional Healthcare Initiative: A Systems Approach for Achieving Perfect Patient Care. Health Affairs 22(5): 157-165. 77. Souza L. B. (2009) Trends and Approaches in Lean Healthcare. Leadership in Health Services 22 (2): 121–139. 78. Stanton P., Gough R., Ballardie R., Bartram T., Bamber G. J. and Sohal A. (2014) Implementing Lean Management/Six Sigma in Hospitals: Beyond Empowerment or Work Intensification? The International Journal of Human Resource Management 25 (21): 2926–2940. 79. Stolle R. and Parrott D. (2007) It’s Not Easy Being Lean, But Scripting Can Help. Health Management Technology 28(2): 40–42. 80. Suárez-Barraza M. F., Smith T. and Dahlgaard-Park S. M. (2012) Lean Service: A Literature Analysis and Classification. Total Quality Management & Business Excellence 23(3-4): 359-380. 81. Teich S. T. and Faddoul F. F. (2013) Lean Management—The Journey from Toyota to Healthcare. Rambam Maimonides Medical Journal 4(2): 1-9. 82. Tejedor-Panchon F., Montero-Pérez F. J., Tejedor-Fernández M., Jiménez- Murillo L., Calderón De La Barca-Gázquez J. M. and Quero-Espinosa F. B. (2014) Improvement in Hospital Emergency Department Processes with Application of Lean Methods. Emergencias 26 (2): 84–93. 83. Tranfield D. R., Denyer D. and Smart P. (2003) Towards a Methodology for Developing Evidence-Informed Management Knowledge by Means of Systematic Review. British Journal of Management 14: 207–222. 84. TÜBİTAK (2004) Ulusal Bilim ve Teknoloji Politikaları 2003-2023 Strateji Belgesi. https://www.tubitak.gov.tr/tubitak_content_files/vizyon2023/Vizyon2023_Strateji_Belgesi.pdf, Erişim Tarihi: 10.09.2018. 85. TÜİK (2013) Sağlık Harcamaları İstatistikleri. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15871, Erişim Tarihi: 13.02.2018. 86. TÜİK (2017) Sağlık Harcamaları İstatistikleri. file:///C:/Users/hop/Downloads/Sa%C4%9Fl%C4%B1k_Harcamalar%C4%B1_%C4%B0statistikl_16.11.2017.pdf, Erişim Tarihi: 08.10.2018. 87. TÜİK (2018) Sağlık Harcamaları İstatistikleri. https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tacese/yuklemeler/RAPORLAR/tuik_2018_saglik_harcamalari_2017.pdf, Erişim Tarihi: 13.02.2019. 88. Vegting I. L., van Beneden M., Kramer M. H., Thijs A., Kostense P. J. and Nanayakkara P. W. (2012) How to Save Costs by Reducing Unnecessary Testing: Lean Thinking in Clinical Practice. European Journal of Internal Medicine 23 (1): 70–75. 89. Vlachos I. and Bogdanovic A. (2013) Lean thinking in the European Hotel Industry. Tourism Management 36: 354-363. 90. Womack J. P. and Jones D. T. (1996) Beyond Toyota: How to Root Out Waste and Pursue Perfection. Harvard Business Review 74(5): 140-158. 91. Womack J. P., Jones D. T. and Roos D. (1990) The Machine That Changed the World: The Story of Lean Production. 1st edition, HarperCollins, Philadelphia. 92. Yalçın M., Elyas C., Yıldız S., Alpşen C. ve Yalçın G. (2018) Yalın Metodolojinin Hastane Laboratuvar Süreçlerinin İyileştirilmesinde Kullanılması (Toyota Üretim Sistemi-Spaghetti Diyagramı). Konuralp Medical Journal/Konuralp Tıp Dergisi 10(1): 99-104. 93. Yıldız S. and Yalman F. (2015) Sağlık İşletmelerinde Yalın Uygulamalar Üzerine Genel Bir Literatür Taraması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi 1(1): 5-20. 94. Yousri T. A., Khan Z., Chakrabarti D., Fernandes R. and Wahab K. (2011) Lean Thinking: Can It Improve the Outcome of Fracture Neck of Femur Patients in a District General Hospital? Injury 42 (11): 1234–1237. 95. Yüksel H. (2013) Üretim/İşlemler Yönetimi Temel Kavramlar. 3. Basım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 96. Zidel T. (2006) A Lean Guide to Transforming Healthcare: How to Implement Lean Principles in Hospitals, Medical Offices, Clinics, and Other Healthcare Organizations. ASQ Quality Press, USA.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuri Özgür Doğan

Burcu Şimşek Yağlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, N. Ö., & Şimşek Yağlı, B. (2019). SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22(2), 467-490.
AMA Doğan NÖ, Şimşek Yağlı B. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. HSİD. Haziran 2019;22(2):467-490.
Chicago Doğan, Nuri Özgür, ve Burcu Şimşek Yağlı. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22, sy. 2 (Haziran 2019): 467-90.
EndNote Doğan NÖ, Şimşek Yağlı B (01 Haziran 2019) SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22 2 467–490.
IEEE N. Ö. Doğan ve B. Şimşek Yağlı, “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ”, HSİD, c. 22, sy. 2, ss. 467–490, 2019.
ISNAD Doğan, Nuri Özgür - Şimşek Yağlı, Burcu. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 22/2 (Haziran 2019), 467-490.
JAMA Doğan NÖ, Şimşek Yağlı B. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. HSİD. 2019;22:467–490.
MLA Doğan, Nuri Özgür ve Burcu Şimşek Yağlı. “SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 22, sy. 2, 2019, ss. 467-90.
Vancouver Doğan NÖ, Şimşek Yağlı B. SAĞLIK SEKTÖRÜNDE YALIN DÜŞÜNCE: BİR LİTERATÜR DERLEMESİ. HSİD. 2019;22(2):467-90.