Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF MANAGERIAL BEHAVIORS ON EMPLOYEE SATISFACTION: THE CASE OF HEALTHCARE EMPLOYEES

Yıl 2022, Cilt: 25 Sayı: 1, 175 - 192, 25.03.2022

Öz

The aim of this study is to examine the effect of the behaviours exhibited by managers working in health
institutions on employee job satisfaction. In this descriptive study, quantitative research design was used. In data
collection, Minnesota Satisfaction Questionnaire, developed by Weiss et al. (1967) and adapted to Turkish by
Baycan (1985) and Management Behaviors Scale of Managers scales developed by Terzi and Kurt (2005) were
employed. The study was carried out by using face-to-face survey technique on 261 staff working in Kırşehir
Training and Research Hospital and agreeing to participate in the research. The data were analyzed using SPSS
22 program. Descriptive statistics, independent t-test, one-way analysis of variance, correlation and regression
analysis were performed on the collected data. It was observed that there is a significant relationship between
democratic manager behaviours and employee job satisfaction r=0.73: p<0.05, and indifferent manager
behaviours negatively affect employee job satisfaction. It is considered that managerial behaviours are an
important factor affecting employee job satisfaction, and the development of managerial behaviours will positively
affect employee job satisfaction and motivation, and as a result, the quality of healthcare provided will increase

Kaynakça

  • Akgün, İ. (2019). Sağlık Bakanlığı taşra sağlık yönetiminde eşgüdüm: Manisa ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Akın, U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (51), 353-370.
  • Akyurt, N., Alparslan, A. M., & Oktar, Ö. F. (2015). Sağlık çalışanlarında liderlik tarzları-iş tatmini örgütsel bağlılık modeli. Vizyoner Dergisi, 6(13), 50-61.
  • Al-Sada, M., Al-Esmael, B., & Faisal, M. N. (2017). Influence of organizational culture and leadership style on employee satisfaction, commitment and motivation in the educational sector in Qatar. EuroMed Journal of Business, 12(2), 163-188.
  • Arıkboğa, F. Ş. (2007, Mayıs 20). Yönetim ve Organizasyon, Ortak Ders. https://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/yonetimveorgau242.pdf.
  • Aslan, Ş., & Özata, M. (2011). Sağlık çalışanlarında hizmetkar liderlik: Dennis-Winston ve DennisBocernea hizmetkar liderlik ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yönetim ve Ekonomi,18(1), 139-154.
  • Avcı, T., & Karatepe, O. M. (2000, Mayıs 25-27). İşletmenin sınır birimlerinde çalışan işgörenlerin iş tatmini: Ampirik bir değerlendirme. Erciyes Üniversitesi 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Kayseri, Türkiye.
  • Aytürk, N. (2007). Yönetim sanatı (5. baskı). Nobel Yayınları.
  • Aytürk, N., & Peker, Ö. (2000). Etkili yönetim becerileri. Yargı Yayınevi.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri (6. baskı). Nobel Yayınları.
  • Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Baycan, A. (1985). An analysis of the several aspects of job satisfaction between different occupational groups. (Doktora Tezi). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Bhatti, N., Maitlo, G. M., Shaikh, N., Hashmi, M. A., & Shaikh, F. M. (2012). The impact of autocratic and democratic leadership style on job satisfaction. International Business Research, 5(2), 192.
  • Bortoluzzi, G., Caporale, L., & Palese, A. (2014). Does participative leadership reduce the onset of mobbing risk among nurse working teams?. Journal of nursing management, 22(5), 643-652.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Pegem Akademi.
  • Chan, S. C. (2019). Participative leadership and job satisfaction. Leadership & Organization Development Journal, 319-333.
  • Chaudrry, A. Q., & Javed, H. (2012). Impact of transactional and laissez faire leadership style on motivation. Journal of Business and social Science, 3(7), 258-264.
  • Loke, J.C.F. (2001). Leadership behaviours: Effects on job satisfaction, productivity and organizational commitment. Journal of Nursing Management, 9(4), 191-204.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Crawford, E. R., Rich, B. L., Buckman, B., & Bergeron, J. (2013). The antecedents and drivers of employee engagement. Employee engagement in theory and practice (pp. 71-95) içinde. Routledge.
  • Crews, E.R., Brouwers, M., & Visagie, J. C. (2019). Transformational and transactional leadership effects on communication styles. Journal of Psychology in Africa, 29(5), 421-428.
  • Çabukel, R. (2008). Çalışan memnuniyeti analizleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2018). Yönetim ve organizasyon (20. Baskı). Eğitim Yayınevi.
  • Eğinli, A. T. (2009). Çalışanlarda iş doyumu: kamu ve özel sektör çalışanlarının iş duyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 35-52.
  • Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (11. Baskı). Beta Basım Yayım.
  • Erken, M. (2013). Çalışan memnuniyeti üzerine sağlık sektöründe bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Erol, E. (2013). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar). Beta Basım Yayım.
  • Feldman, S. (2003). Enforcing social conformity: A theory of authoritarianism. Political Psychology, 24(1), 41-74.
  • Frese, M., & Fay, D. (2001). Personal initiative: An active performance concept for work in the 21st century. Research in Organizational Behavior, 23, 133-187.
  • Gerald, B. (2018). A brief review of independent, dependent and one sample t-test. International Journal of Applied Mathematics and Theoretical Physics, 4(2), 50-54.
  • Gillet, N., Fouquereau, E., Coillot, H., Cougot, B., Moret, L., Dupont, S., & Colombat, P. (2018). The effects of work factors on nurses’ job satisfaction, quality of care and turnover intentions in oncology. Journal of advanced nursing, 74(5), 1208-1219.
  • Güleç, O. (2008). Örgüt kültürünün bir yansıması olarak işletmelerde ast-üst ilişkileri ve Denizli'de bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Gündüz, O. G. (2016). Banka çalışanlarında iş doyumu ve iş doyumunun örgütsel bağlılığa etkisi.(Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-Felsefe, Yöntem, Analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hesamian, G. (2015). One-way ANOVA based on interval information. International Journal of Systems Science, 47(11), 2682-2690.
  • Heslin, P. A. (2005). Experiencing career success. Organizational Dynamics, 34(4), 376-390.
  • Humborstad, S. I. W., Nerstad, C. G., & Dysvik, A. (2014). Empowering leadership, employee goal orientations and work performance. Personnel Review, 43(2), 246-271.
  • Islami, X., Mulolli, E., & Mustafa, N. (2018). Using management by objectives as a performance appraisal tool for employee satisfaction. Future Business Journal, 4(1), 94-108.
  • Kahraman, Ü. (2019). Okul yöneticilerinin yönetim tarzı, örgüt DNA’sı ve örgütsel değişimin okullardaki korku kültürüne etkisi. (Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kim, T. K. (2017). Understanding one-way ANOVA using conceptual figures. Korean Journal of Anesthesiology, 70(1), 22-26.
  • Koçel, T. (2010). İşletme yöneticiliği (genişletilmiş 12. Baskı). Beta Basımevi.
  • Koparal, C. (2012). Yönetim ve organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Malik, S. H. (2013). Relationship between leader behaviors and employees' job satisfaction: A path-goal approach. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 7(1), 209-222.
  • Mosadeghrad, A. M., & Ferdosi, M. (2013). Leadership, job satisfaction and organizational commitment in healthcare sector: Proposing and testing a model. Materia Socio Medica, 25(2), 121-126.
  • Özgen, E. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve çalışan memnuniyetine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 1-6.
  • Özgür, B. (2011). Yönetim tarzları ve etkileri. Maliye Dergisi, 161, 215-230. Parvin, M. M., & Kabir, M. N. (2011). Factors affecting employee job satisfaction of pharmaceutical sector. Australian Journal of Business and Management Research, 1(9), 113-123.
  • Piccolo, R. F., Greenbaum, R., Hartog, D. N. D., & Folger, R. (2010). The relationship between ethical leadership and core job characteristics. Journal of Organizational Behavior, 31(2‐3), 259-278.
  • Reddy-Kolanu, G., Mandavia, A., Nicholson, J., & Broomfield, S. (2015). Doctors’ and medical students’ training in management and their knowledge of acronyms in NHS management. The
  • Bulletin of the Royal College of Surgeons of England, 97(6), 12-15.
  • Rençber, Y. S. (2012). Batman ili sağlık sektöründe kamu ve özel hastanelerde görev yapan yöneticilerin iş doyumu ve iş doyumunu etkileyen faktörler. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Sageer, A., Rafat, S., & Agarwal, P. (2012). Identification of variables affecting employee satisfaction and their impact on the organization. IOSR Journal of Business and Management, 5(1), 32-39.
  • Schaufeli, W. B., & Bakker, A. B. (2004). Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: A multi‐sample study. Journal of Organizational Behavior, 25(3), 293-315.
  • Serbest, L. (2019). Çalışan memnuniyetini etkileyen faktörler: SGK çalışanları üzerine bir araştırma.(Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul
  • Sevimli, F., & İşcan, Ö. F. (2005). Bireysel ve iş ortamına ait etkenler açısından iş doyumu. Ege Akademik Bakış Dergisi, 5(1), 55-64.
  • Şencan, M. N. (2011). Türk ilaç sanayiinde çalışan yöneticilerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarına yönelik bir araştırma. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şengül, A. (2008). İş doyumu ve tüketici tatmini ilişkisi kamu ve özel kesim sağlık hizmetlerinde hekimlerin iş doyumunun hasta tatmini etkisi üzerine bir araştırma. (Doktora Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2015 ). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış.Eğitim Yayınevi.
  • Terzi, A. R., & Kurt, T. (2005). İlköğretim okulu müdürlerinin yöneticilik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 166(33), 98-111.
  • Thau, S., Bennett, R. J., Mitchell, M. S., & Marrs, M. B. (2009). How management style moderates the relationship between abusive supervision and workplace deviance: An uncertainty management theory perspective. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 108(1), 79-92.
  • Tsai, Y. (2011). Relationship between organizational culture, leadership behavior and job satisfaction. BMC Health Services Research, 11, 1-9.
  • Ünal, A. K., & Aydoğan, E. (2018). Kamu hastanelerindeki sağlık yöneticilerinin yetkinlikleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 520-545.
  • Weiss, D. J., Dawis, R. V., & England, G. W. (1967). Manual for the Minnesota satisfaction questionnaire. Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22, 120.
  • Yelboğa, A. (2007). Bireysel demografik değişkenlerin iş doyumu ile ilişkisinin finans sektöründe incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö., & Kahraman, G. (2016). Hastane yöneticilerinin yönetsel beceri düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254.
  • Zaim, H. (2008). İnsan kaynakları yönetimi açısından iş ahlakı. İş Ahlakı Dergisi, 1(2), 97-104.

YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 25 Sayı: 1, 175 - 192, 25.03.2022

Öz

Bu çalışmanın amacı sağlık kurumlarında görev yapan yöneticilerin sergiledikleri davranışların, çalışanların
iş doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada nicel araştırma deseni
kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında Weiss ve arkadaşları (1967) tarafından geliştirilip Baycan (1985)
tarafından Türkçeye uyarlanan Minesota İş Doyum Ölçeği (İ.D.Ö.) ile Terzi ve Kurt (2005) tarafından geliştirilen
Yönetici Davranışları Ölçeklerinden (Y.D.Ö) faydalanılmıştır. Etik kurul onayı sonrasında (27.08.2020 Karar No:
3) çalışma Kırşehir Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde görev yapan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 261
sağlık personeli üzerinde yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler SPSS 22 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Toplanan veriler üzerinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar arası t testi,
tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda demokratik yönetici
davranışı ile çalışanların iş doyumu arasında r=0,73; p<0,05 pozitif yönlü ve istatistiksel açıdan anlamlı ilişki
olduğu saptanmıştır. Ayrıca ilgisiz yönetici davranışlarının ise çalışanların iş doyumlarını olumsuz yönde
etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Yönetici davranışlarının çalışanların iş doyumunu etkileyen önemli bir unsur
olduğu, yönetsel davranışların geliştirilmesinin, çalışanların iş doyumunu olumlu etkileyeceği ve bunun
sonucunda verilen sağlık hizmetinin kalitesinin de artacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Akgün, İ. (2019). Sağlık Bakanlığı taşra sağlık yönetiminde eşgüdüm: Manisa ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Manisa Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Akın, U., & Koçak, R. (2007). Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (51), 353-370.
  • Akyurt, N., Alparslan, A. M., & Oktar, Ö. F. (2015). Sağlık çalışanlarında liderlik tarzları-iş tatmini örgütsel bağlılık modeli. Vizyoner Dergisi, 6(13), 50-61.
  • Al-Sada, M., Al-Esmael, B., & Faisal, M. N. (2017). Influence of organizational culture and leadership style on employee satisfaction, commitment and motivation in the educational sector in Qatar. EuroMed Journal of Business, 12(2), 163-188.
  • Arıkboğa, F. Ş. (2007, Mayıs 20). Yönetim ve Organizasyon, Ortak Ders. https://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/yonetimveorgau242.pdf.
  • Aslan, Ş., & Özata, M. (2011). Sağlık çalışanlarında hizmetkar liderlik: Dennis-Winston ve DennisBocernea hizmetkar liderlik ölçeklerinin geçerlik ve güvenirlik araştırması. Yönetim ve Ekonomi,18(1), 139-154.
  • Avcı, T., & Karatepe, O. M. (2000, Mayıs 25-27). İşletmenin sınır birimlerinde çalışan işgörenlerin iş tatmini: Ampirik bir değerlendirme. Erciyes Üniversitesi 8. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Kayseri, Türkiye.
  • Aytürk, N. (2007). Yönetim sanatı (5. baskı). Nobel Yayınları.
  • Aytürk, N., & Peker, Ö. (2000). Etkili yönetim becerileri. Yargı Yayınevi.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri (6. baskı). Nobel Yayınları.
  • Balcı, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler (9. baskı). Pegem Akademi.
  • Baycan, A. (1985). An analysis of the several aspects of job satisfaction between different occupational groups. (Doktora Tezi). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Bhatti, N., Maitlo, G. M., Shaikh, N., Hashmi, M. A., & Shaikh, F. M. (2012). The impact of autocratic and democratic leadership style on job satisfaction. International Business Research, 5(2), 192.
  • Bortoluzzi, G., Caporale, L., & Palese, A. (2014). Does participative leadership reduce the onset of mobbing risk among nurse working teams?. Journal of nursing management, 22(5), 643-652.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı istatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. Pegem Akademi.
  • Chan, S. C. (2019). Participative leadership and job satisfaction. Leadership & Organization Development Journal, 319-333.
  • Chaudrry, A. Q., & Javed, H. (2012). Impact of transactional and laissez faire leadership style on motivation. Journal of Business and social Science, 3(7), 258-264.
  • Loke, J.C.F. (2001). Leadership behaviours: Effects on job satisfaction, productivity and organizational commitment. Journal of Nursing Management, 9(4), 191-204.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Crawford, E. R., Rich, B. L., Buckman, B., & Bergeron, J. (2013). The antecedents and drivers of employee engagement. Employee engagement in theory and practice (pp. 71-95) içinde. Routledge.
  • Crews, E.R., Brouwers, M., & Visagie, J. C. (2019). Transformational and transactional leadership effects on communication styles. Journal of Psychology in Africa, 29(5), 421-428.
  • Çabukel, R. (2008). Çalışan memnuniyeti analizleri. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Çelik, A., & Şimşek, M. Ş. (2018). Yönetim ve organizasyon (20. Baskı). Eğitim Yayınevi.
  • Eğinli, A. T. (2009). Çalışanlarda iş doyumu: kamu ve özel sektör çalışanlarının iş duyumuna yönelik bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3), 35-52.
  • Eren, E. (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi (11. Baskı). Beta Basım Yayım.
  • Erken, M. (2013). Çalışan memnuniyeti üzerine sağlık sektöründe bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Erol, E. (2013). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar). Beta Basım Yayım.
  • Feldman, S. (2003). Enforcing social conformity: A theory of authoritarianism. Political Psychology, 24(1), 41-74.
  • Frese, M., & Fay, D. (2001). Personal initiative: An active performance concept for work in the 21st century. Research in Organizational Behavior, 23, 133-187.
  • Gerald, B. (2018). A brief review of independent, dependent and one sample t-test. International Journal of Applied Mathematics and Theoretical Physics, 4(2), 50-54.
  • Gillet, N., Fouquereau, E., Coillot, H., Cougot, B., Moret, L., Dupont, S., & Colombat, P. (2018). The effects of work factors on nurses’ job satisfaction, quality of care and turnover intentions in oncology. Journal of advanced nursing, 74(5), 1208-1219.
  • Güleç, O. (2008). Örgüt kültürünün bir yansıması olarak işletmelerde ast-üst ilişkileri ve Denizli'de bir uygulama. (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Gündüz, O. G. (2016). Banka çalışanlarında iş doyumu ve iş doyumunun örgütsel bağlılığa etkisi.(Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2016). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri-Felsefe, Yöntem, Analiz. Seçkin Yayıncılık.
  • Hesamian, G. (2015). One-way ANOVA based on interval information. International Journal of Systems Science, 47(11), 2682-2690.
  • Heslin, P. A. (2005). Experiencing career success. Organizational Dynamics, 34(4), 376-390.
  • Humborstad, S. I. W., Nerstad, C. G., & Dysvik, A. (2014). Empowering leadership, employee goal orientations and work performance. Personnel Review, 43(2), 246-271.
  • Islami, X., Mulolli, E., & Mustafa, N. (2018). Using management by objectives as a performance appraisal tool for employee satisfaction. Future Business Journal, 4(1), 94-108.
  • Kahraman, Ü. (2019). Okul yöneticilerinin yönetim tarzı, örgüt DNA’sı ve örgütsel değişimin okullardaki korku kültürüne etkisi. (Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kim, T. K. (2017). Understanding one-way ANOVA using conceptual figures. Korean Journal of Anesthesiology, 70(1), 22-26.
  • Koçel, T. (2010). İşletme yöneticiliği (genişletilmiş 12. Baskı). Beta Basımevi.
  • Koparal, C. (2012). Yönetim ve organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Malik, S. H. (2013). Relationship between leader behaviors and employees' job satisfaction: A path-goal approach. Pakistan Journal of Commerce and Social Sciences, 7(1), 209-222.
  • Mosadeghrad, A. M., & Ferdosi, M. (2013). Leadership, job satisfaction and organizational commitment in healthcare sector: Proposing and testing a model. Materia Socio Medica, 25(2), 121-126.
  • Özgen, E. (2007). Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ve çalışan memnuniyetine etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (8), 1-6.
  • Özgür, B. (2011). Yönetim tarzları ve etkileri. Maliye Dergisi, 161, 215-230. Parvin, M. M., & Kabir, M. N. (2011). Factors affecting employee job satisfaction of pharmaceutical sector. Australian Journal of Business and Management Research, 1(9), 113-123.
  • Piccolo, R. F., Greenbaum, R., Hartog, D. N. D., & Folger, R. (2010). The relationship between ethical leadership and core job characteristics. Journal of Organizational Behavior, 31(2‐3), 259-278.
  • Reddy-Kolanu, G., Mandavia, A., Nicholson, J., & Broomfield, S. (2015). Doctors’ and medical students’ training in management and their knowledge of acronyms in NHS management. The
  • Bulletin of the Royal College of Surgeons of England, 97(6), 12-15.
  • Rençber, Y. S. (2012). Batman ili sağlık sektöründe kamu ve özel hastanelerde görev yapan yöneticilerin iş doyumu ve iş doyumunu etkileyen faktörler. (Yüksek Lisans Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Sageer, A., Rafat, S., & Agarwal, P. (2012). Identification of variables affecting employee satisfaction and their impact on the organization. IOSR Journal of Business and Management, 5(1), 32-39.
  • Schaufeli, W. B., & Bakker, A. B. (2004). Job demands, job resources, and their relationship with burnout and engagement: A multi‐sample study. Journal of Organizational Behavior, 25(3), 293-315.
  • Serbest, L. (2019). Çalışan memnuniyetini etkileyen faktörler: SGK çalışanları üzerine bir araştırma.(Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul
  • Sevimli, F., & İşcan, Ö. F. (2005). Bireysel ve iş ortamına ait etkenler açısından iş doyumu. Ege Akademik Bakış Dergisi, 5(1), 55-64.
  • Şencan, M. N. (2011). Türk ilaç sanayiinde çalışan yöneticilerin örgütsel bağlılık ve iş doyumlarına yönelik bir araştırma. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şengül, A. (2008). İş doyumu ve tüketici tatmini ilişkisi kamu ve özel kesim sağlık hizmetlerinde hekimlerin iş doyumunun hasta tatmini etkisi üzerine bir araştırma. (Doktora Tezi). Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Şimşek, M. Ş., Akgemci, T., & Çelik, A. (2015 ). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış.Eğitim Yayınevi.
  • Terzi, A. R., & Kurt, T. (2005). İlköğretim okulu müdürlerinin yöneticilik davranışlarının öğretmenlerin örgütsel bağlılığına etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 166(33), 98-111.
  • Thau, S., Bennett, R. J., Mitchell, M. S., & Marrs, M. B. (2009). How management style moderates the relationship between abusive supervision and workplace deviance: An uncertainty management theory perspective. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 108(1), 79-92.
  • Tsai, Y. (2011). Relationship between organizational culture, leadership behavior and job satisfaction. BMC Health Services Research, 11, 1-9.
  • Ünal, A. K., & Aydoğan, E. (2018). Kamu hastanelerindeki sağlık yöneticilerinin yetkinlikleri. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 520-545.
  • Weiss, D. J., Dawis, R. V., & England, G. W. (1967). Manual for the Minnesota satisfaction questionnaire. Minnesota Studies in Vocational Rehabilitation, 22, 120.
  • Yelboğa, A. (2007). Bireysel demografik değişkenlerin iş doyumu ile ilişkisinin finans sektöründe incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 1-18.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö., & Kahraman, G. (2016). Hastane yöneticilerinin yönetsel beceri düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254.
  • Zaim, H. (2008). İnsan kaynakları yönetimi açısından iş ahlakı. İş Ahlakı Dergisi, 1(2), 97-104.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Bakırcı 0000-0003-4198-5611

Musa Özata 0000-0003-1742-0215

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bakırcı, A., & Özata, M. (2022). YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 25(1), 175-192.
AMA Bakırcı A, Özata M. YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. HSİD. Mart 2022;25(1):175-192.
Chicago Bakırcı, Ali, ve Musa Özata. “YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 25, sy. 1 (Mart 2022): 175-92.
EndNote Bakırcı A, Özata M (01 Mart 2022) YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 25 1 175–192.
IEEE A. Bakırcı ve M. Özata, “YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”, HSİD, c. 25, sy. 1, ss. 175–192, 2022.
ISNAD Bakırcı, Ali - Özata, Musa. “YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi 25/1 (Mart 2022), 175-192.
JAMA Bakırcı A, Özata M. YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. HSİD. 2022;25:175–192.
MLA Bakırcı, Ali ve Musa Özata. “YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ”. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, c. 25, sy. 1, 2022, ss. 175-92.
Vancouver Bakırcı A, Özata M. YÖNETİCİ DAVRANIŞLARININ ÇALIŞAN İŞ DOYUMU ÜZERİNE ETKİSİ: SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. HSİD. 2022;25(1):175-92.