Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU DİPLOMASİSİNDE REKLAMIN KULLANIMI: GO TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Yıl 2023, , 251 - 265, 15.10.2023
https://doi.org/10.31199/hakisderg.1357843

Öz

Yumuşak güç unsurlarının aktif bir şekilde kullanımına dayanan güncel kamu diplomasisi anlayışında ülkeye yönelik hedef kitlelerde olumlu bir imaj oluşturmak için stratejik iletişim uygulamaları büyük bir öneme sahiptir. Diğer tüm stratejik iletişim uygulamaları ile birlikte reklamlar, hedef kitleyle kurulan iletişimde önemli bir uygulama alanını oluşturmakta, dijitalleşme süreçleri ile birlikte kamu diplomasisi faaliyetlerinde reklam kullanımında niceliksel bir artışın ortaya çıktığı gözlemlenmektedir. Bu kapsamda Türkiye tarafından yürütülen kamu diplomasisi faaliyetleri kapsamında reklamların kullanım durumuna yönelik genel bir tarama yapmayı amaçlayan bu çalışma kapsamında örneklem olarak ele alınan Go Türkiye Platformundaki 58 reklam içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları reklamların yumuşak güç unsurlarından olan turizme yönelik aktif bir şekilde kullanıldığını, reklamlarda İngilizcenin baskın dil konumunda olduğunu, Almanca ve Rusça dillerinde de reklamların yayınlandığını; reklamlarda en çok Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinin ön plana çıkarıldığını; kültür, gastronomi ve yaz turizmine yönelik unsurlara reklamlarda sıklıkla yer verildiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Cull, N. J. (2009). Public diplomacy before Gullion: The evolution of a phrase. In Routledge handbook of public diplomacy (pp. 19-23). Routledge.
  • Gedik, Y. (2021). Turizm Sektöründe Destinasyon Pazarlaması: Eğilimler, Destinasyon Pazarlama Stratejileri Ve Destinasyon Pazarlamasında Karşılaşılan Zorluklar Üzerine Kavramsal Bir Çerçeve. Journal Of Tourism Intelligence And Smartness, 4(2), 117-139.
  • Gilboa, E. (2008). Searching for a theory of public diplomacy. The annals of the American academy of political and social science, 616(1), 55-77.
  • Kocabıyık, H. (2019). Değişen Diplomasi Anlayişi, Kamu Diplomasisi ve Türkiye. Avrasya Etüdleri, 55(1), 163-196.
  • Özkan, A. (2015). 21. yüzyılın stratejik vizyonu kamu diplomasisi ve Türkiye’nin kamu diplomasisi imkanları. Stratejik rapor, (70).Presented at Vienna Diplomatic Academy, 14 Ekim 2004 (Kamu-Diplomasisi Abdullah Özkan, P. 62)
  • Snow, N. (2009). Rethinking public diplomacy. In Routledge handbook of public di- plomacy (pp. 3-11). Routledge.
  • Stemler, S. (2001). An Overview of Content Analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(17).
  • Szondi, G. (2009). Central and Eastern European public diplomacy: A transitional perspective on national reputation management. In Routledge handbook of public diplomacy (pp. 292-313). Routledge.
  • Taylor, P. M. (2009). Public diplomacy and strategic communications. In Routledge handbook of public diplomacy (pp. 12-16). Routledge.
  • Wong, J.Y., Lee, S.J. ve Lee, W.H. (2015). Does it Really Affect Me?’ Tourism Destination Narratives, Destination Image, and the Intention to Visit: Examining the Moderating Effect of Narrative Transportation. International Journal of Tourism Research,18(5), 458-468.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Kiçir 0000-0002-3346-4309

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Kiçir, İ. (2023). KAMU DİPLOMASİSİNDE REKLAMIN KULLANIMI: GO TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Hak İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 12(33), 251-265. https://doi.org/10.31199/hakisderg.1357843