Innovation becomes a propellant power to sustainable
growth and social welfare. In Turkeythe service sector is the sector in which most
important innovations take part, and health is the most important one in
service sector. The effort to reduce the health expenditures and the competition
which takes place after privatization of health sector make innovation more important. The aim of this study is to introduce a scale
to measure the adaptation to both individual and organizational innovation process.
The organizational innovation scale was adapted by writer, and validity and reliability
of scale was tested. Datas which were collected from 75 doctors and nurses at
six university hospitals in Ankara, were analysed by SPSS 16.0 program. The finding of present study were discussed
in thelight of the literature and the future studies.
Innovation Organizational Innovation Organizational Innovation Survey
Yenilik, günümüzde sürdürülebilir
büyümenin ve toplumsal refahın ana itici gücü haline gelmiştir. Türkiye’de en
büyük yenilikçi gelişmelere sahne olan hizmetler sektörü içinde sağlık alanı
özellikle dikkat çekicidir. Zira bir yandan sağlık harcamalarını azaltma
çabaları, bir yandan da toplumun daha sağlıklı kılınması gayreti yeniliği gerek
teknolojik gerekse de örgütsel anlamda zorunlu kılmaktadır. Bu unsurların yanı
sıra özel sektörün sağlık hizmetleri içindeki payının artmasına bağlı olarak
ortaya çıkan rekabet de inovatif gelişmelerin ortaya çıkarılmasında etkili
olmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, hem kapsamlı teknolojik gelişmelerin
görüldüğü hem de mevcut bilgi ve teknolojilerin hızla güncelliğini kaybettiği
sağlık sektöründe, bireysel ve örgütsel yenilik sürecine uyum kapasitesinin
performans bakımından önemini incelemeye olanak sağlayacak bir ölçme aracını
Türkçe alanyazına kazandırmaktır.
Sunulan çalışmada, “Örgütsel Yenilik Ölçeği” yazarlar tarafından
Türkçeye uyarlanmıştır. Türkçe ölçek formunun, Ankara’daki altı üniversite
hastanesinde 75 doktor ve hemşireye uygulanmasıyla toplanan verilerin SPSS 16.0
programı kullanılarak geçerlik ve güvenirlik analizi gerçekleştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |