bağlamında ele alınmıştır. İletişim unsurları (kaynak, mesaj, kodlama, kanal, alıcı, kod açma ve geri bildirim) Bourdieu’nun habitus ve kültürel sermaye kavramları çerçevesinde açıklan-mış; bu kavramların iletişimdeki rolü incelenmiştir. Habitus, öğrenilmiş toplumsallık, bireyin toplumsal yapı içerisinde içselleştirmiş olduğu eğilimler ve davranış kalıpları şeklinde ifade edilirken, kültürel sermaye bireylerin bilgi, beceri, sembolik kaynaklarla donanması ve tüm bu donanımlarla sosyal alanlarda avantaj elde etmesini ifade etmektedir. Çalışmada, ileti-şimde bu unsurların ne şekilde işlendiği ve bireyler açısından dil, kültürel farklılıkların ileti-şimin doğruluğu ve etkinliği açısından etkisi teorik olarak irdelenmiştir. Ayrıca, bu kavramla-rın iletişim süreçlerini anlamak açısından önemi, dil ve kültürün iletişimdeki rolü ve habitus ve kültürel sermaye farklılıklarının iletişim süreçlerini nasıl etkilediği teorik yönden ortaya konmuştur. Bu çalışmanın amacı iletişimin yalnızca teknik bir süreç olmadığı aynı zamanda kültürel ve sosyal bir süreç olduğunu ortaya koymaktır. Bu sayede habitus ve kültürel ser-maye kavramlarının iletişim stratejileri üzerindeki önemi anlaşılarak, habitus ve kültürel sermaye kavramları gelecekteki araştırmalar için yeni bakış açıları sunacaktır.
Habitus Kültürel Sermaye Pierre Bourdieu İletişim Dil ve Kültür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 37 |