ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİR YABANCI
DİL OLARAK ARAPÇAYA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
Doç Dr Sevim ÖZDEMİR*
Bu çalışma ile seçmeli ders olarak
Arapça dersini seçen üniversite öğrencilerinin Arapçaya ilişkin metaforik
algıları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Metafor, en genel anlamıyla “bir şeyin
başka bir şey aracılığı ile açıklanması”, ya da “yabancılık çekilen bir olgunun
bize tanıdık gelen bir olguya benzetilerek açıklanması” olarak
tanımlanmaktadır.
Yabancı dil öğretiminde, öğretim
sürecinin yanı sıra, öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin tutum ve davranışları
da etkili rol oynamaktadır.
Yabancı dil öğrenmede metaforlar,
öğrenme sürecine yönelik öğrencilerin düşüncelerini ve algılarını ortaya
çıkarmada kullanılmaktadır. Olumlu metaforik algılar dil öğrenme sürecini
olumlu yönde etkilerken, olumsuz algılar da tam tersi bir sonuç
verebilmektedir.
Bu çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim
yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi
Bölümünde verilmekte olan Seçmeli Arapça (Arapça-Türkçe Çeviri (Modern
Metinler), Temel Seviye Arapça, Arapça III, Arapça IV) derslerini alan
öğrencilerin görüşleri esas alınarak yürütülmüştür. Veriler, bir yabancı dil
olarak Arapça ……………gibidir/benzer. Çünkü ……….. şeklinde eksik bırakılmış
bir cümlenin bulunduğu formlarla toplanmıştır. Araştırma olgubilim deseni
(fenomenoloji) kullanılarak yürütülmüştür.
Araştırmanın sonucunda Arapça kavramına
ilişkin çok sayıda metaforun geliştirildiği, farklı kavramsal kategoriler elde
edilmiştir.
Araştırmada çıkan sonuçlara bağlı
olarak bir yabancı dil olarak Arapçanın öğrenimi için çeşitli önerilerde
bulunulmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Metafor, Arap
Dili, Arap Dili Öğretimi.
METAPHORIC PERCEPTIONS OF UNIVERSITY STUDENTS TOWARDS
ARABIC AS A FOREIGN LANGUAGE
This study is conducted with university students who take Arabic as an
elective course and aims to investigate metaphoric perceptions of these
students towards Arabic.
In the most general sense, metaphor can be defined as “the expression of
one thing as another thing” or “explaining an unfamiliar phenomenon by
suggesting a resemblance to a familiar one”.
Apart from teaching process, students’ attitudes and behaviours towards
language learning play an important role in foreign language teaching.
Metaphors in foreign language learning are used to reveal students’
opinions and perceptions towards learning process. While positive metaphoric
perceptions affect language learning positively, negative perceptions may
result in quite the opposite.
This study is conducted with the students who take Elective Arabic
courses (Arabic-Turkish Translation (Modern Texts), Basic Level of Arabic,
Arabic III, Arabic IV) in Suleyman Demirel University at Foreign Language
Education department in 2016-2017 academic year. The data is gathered via forms
including missing sentences such as Arabic
as a foreign language is like/similar to ……... Because ……….. The study is
conducted with the phenomenology study design.
At the end of the study, different conceptual categories are developed
and these categories are related to notion of Arabic.
According to the results obtained from the study, suggestions are given
in relation to learning Arabic as a foreign language.
Keywords: Metaphor, Arabic Language, Arabic Language Teaching.
E mail: sevimozdemir@sdu.edu.tr
Telf: 0 535 373 81 74
* Doç. Dr. Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Arap Dili Eğitimi ABD. sevimozdemir@sdu.edu.tr
Konular | Din Araştırmaları |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 11 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 38 |
Harran İlahiyat Dergisi-Harran Ilahiyat Journal Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.