Gaziantep ilinin,
Türkiye’nin toplam üzüm üretimi içerisindeki payı %3.7’dir. Bu ilde bağ
alanları 2000-2016 yılları arasında 317 bin dekardan 162 bin dekara düşmüş
olup, üretim ve pazarlamadan kaynaklanan bazı sorunların olduğu bilinmektedir.
Bu çalışmada, Gaziantep ilinde üzüm pazarlama yapısı ortaya konulmuş, üretim ve
pazarlamadan kaynaklanan sorunlar belirlenmiş ve bu sorunların çözümüne yönelik
öneriler sunulmuştur. Araştırma alanında hasat edilen üzümün büyük bölümü
sofralık olarak değerlendirilmekte olup pazardaki en büyük alıcısı
tüccarlardır. Üreticilerin en önemli üretim sorunları istenilen kalitede ürün
elde edilememesi, girdi fiyatlarının yüksek olması ile hastalık ve zararlılarla
mücadelede zorluk çekilmesidir. Pazarlamada karşılaşılan en önemli sorunlar ise
alıcı sayısının ve çeşidinin azlığı, üreticilerin piyasalarla ilgili bilgi
yetersizliği ile işleme tesislerinin nitelik ve sayı bakımından yetersiz
olmasıdır. Üreticiler üretim tekniği bakımından bilgilendirilmeli ve kooperatif
çatısı altında birleşmeleri için özendirilmelidir. Girişimciler ise işleme
tesisleri ve ortak bir ticari marka oluşturulması için bilinçlendirilerek
desteklenmelidir.
Bağcılık Pazarlama yapısı Üretim sorunları Pazarlama sorunları Gaziantep
Gaziantep
province has 3.7% of total grapes production in Turkey. In this province,
vineyard area decreased from 317 thousand decare to 162 thousand decare and it
is known that there are some problems in production and marketing. In this
study, grapes production marketing structure was revealed, problems in
production and marketing were defined and recommendations to solve the problems
were presented. In the study area, great part of products (92.3%) was used as
table grapes and traders bought most of the products. The most important
problems were lower quality of the product than they wish high input prices and
difficulties to manage diseases and pests in the production. Also, in the
market farmers had problems about low number and sorts of buyers, insufficient
knowledge of producers about markets and low number and insufficient number and
quality of processing. Farmers should be informed about production techniques
and encouraged to establish cooperatives. Furthermore, entrepreneurs should be conscious
and supported about a common trademark.
Viticulture Marketing structure Production problems Marketing problems Gaziantep
Konular | Ziraat Mühendisliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 4 |
Harran Tarım ve Gıda Bilimi Dergisi, Creative Commons Atıf –Gayrı Ticari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) Lisansı ile lisanslanmıştır.