Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA DERSİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 7, 281 - 289, 30.06.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören öğretmen adaylarının drama dersiyle ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışmada olgubilim (fenomonelojik) araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı’nda 3. sınıfta öğrenim gören 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu öğretmen adayları uygun durum örnekleme tekniği kullanılarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizi noktasında betimsel analizden yararlanılmıştır Mülakatlar sonucunda elde edilen bulgular tematik olarak kategorilendirilmiş, tablolar halinde sunulmuş ve öğretmen adaylarının görüşleriyle desteklenmiştir. Analiz sonuçları incelendiğinde, drama dersinin Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık öğretmen adaylarının kişisel gelişimlerinde özellikle kendilerine güvenmede, iletişim becerilerinin gelişmesinde, duygudaşlık ve sosyal becerilerini geliştirmeleri yönünde önemli olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Bulgulardan elde edilen verilere göre, drama dersinin rehberlik ve psikolojik öğretmen adaylarının kişisel gelişimlerinde olumlu etki gösterdiği, özellikle drama dersinin lisans ilk sınıflarından itibaren alanında uzman kişiler tarafından verilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2013). Eğitimde Yaratıcı Drama, (8. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Akın, A. (2016). Öz-Güven Ölçeği'nin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2).
  • Kılıçaslan Binici, B. (2010). İlköğretim Okullarında Uygulanan Mesleki Çalışmalarda Yaratıcı Drama Uygulamasının Öğretmenlerin İletişim Becerilerine Etkisi. Yaratıcı Drama Dergisi, 8(15).
  • Köksal, N. (2007), Eğitim Programları ve Yaratıcı Drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1,s. 3-4.
  • Körükçü, Ö. (2015). Drama İle İlgili Kavramlar. (Ed. A. Köksal-Akyol). Okul Öncesi Eğitimde Drama, s. 10-20. Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
  • Krueger, R. A.; Casey, M. A. (2000). Focus Groups: A Practical Guide For Applied Research. California: SAGE.
  • Sağlam, T. (2004). Dramatik Eğitim: Amaç mı, Araç mı? Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 17, s. 4-22.
  • Yassa, N. A. (1999). High School Unvolvement İn Creative Drama. Research İn Drama Education, 4 (1), s. 37- 49.
  • Yeğen, G. (2003). Yaratıcı Drama Öğretim Uygulamaları. [Çevrim İçi: http://ilkogretimonline.org.tr/vol2say2/wu1.pdf]. Erişim Tarihi: 14 Nisan 2017.
  • Yeşilyurt, E. (2013). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz Yeterlik Algıları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), s. 88-104.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Mehtap Karacil 0000-0002-2765-5168

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Karacil, M. (2021). ÖĞRETMEN ADAYLARININ DRAMA DERSİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Hars Akademi Uluslararası Hakemli Kültür Sanat Mimarlık Dergisi, 4(7), 281-289.