Amaç: Bu araştırma ebelik ve hemşirelik öğrencilerinde COVID-19 korkusunun bakım davranışları algısıyla ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Analitik-kesitsel tipteki araştırma 2021-2022 öğretim yılında bir üniversitenin ebelik ve hemşirelik öğrencileri (n=553) ile yapılmıştır. Verilerin toplanmasında Öğrenci Tanıtım Formu, COVID-19 Korkusu Ölçeği ve Bakım Davranışları Ölçeği-30 (BDÖ-30) kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin %81,7’si kız ve %61,3’ü hemşirelik fakültesinde okumaktadır. Öğrencilerin COVID-19 korkusu ölçeği puan ortalaması 14,30±5,22 ve BDÖ-30 toplam puan ortalaması 124,60±25,57’dir. Öğrencilerin cinsiyeti, okuduğu bölüm ve sınıf düzeyine göre COVID-19 korkusu ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p<0,05). Kız öğrencilerin, hemşirelik fakültesinde öğrenim gören, bölümünü isteyerek tercih eden ve bölümünü seven öğrencilerin BDÖ-30 puan ortalamaları yüksek ve istatistiksel olarak anlamlıdır (p<0,05). Öğrencilerin COVID-19 Korkusu Ölçeği ile BDÖ-30 puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05).
Sonuç: Pandemi döneminde öğrencilerin COVID-19 korkusu orta düzeyde bulunurken, bakım davranışları algısı yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin COVID-19 korkusu ile bakım davranışları arasında bir ilişki bulunmamıştır.
Objective: The research was conducted to examine the relationship between fear of COVID-19 and perception of care behaviors in midwifery and nursing students.
Methods: The analytical-cross-sectional study was conducted with a university's midwifery and nursing students (n=553) in the 2021-2022 academic year. The data were collected Student Information Form, COVID-19 Fear Scale, and Caring Behaviors Scale-30 (BDI-30).
Results: 81.7% of the students are female and 61.3% are studying at the faculty of nursing. The mean score of the students' fear of COVID-19 scale was 14.30±5.22, and the total mean score of BDI-30 was 124.60±25.57. A statistically significant difference was found between the mean score of the COVID-19 fear scale according to the gender, department, and grade level of the students (p<0.05). The mean BDI-30 score of female students, who study in the nursing department, choose the department voluntarily, and love the department, is high and statistically significant (p<0.05). There wasn’t a statistically significant relationship between the students' COVID-19 Fear Scale and BDI-30 score (p>0.05).
Conclusion: It was determined that students' fear of COVID-19 was moderate, and their perception of nursing care behaviors was high during the pandemic. There wasn't a relationship found between fear of COVID-19 and the care behaviors of students.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.