Çalışma kapsamında örnek olay yöntemlerinin 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde başarı ve derse karşı tutuma etkileri ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda üç ayrı deney grubuna üç ayrı örnek olay alt tekniği altı hafta boyunca uygulanmıştır. Çalışmanın başarı ve tutum puanları üzerindeki etkisini daha iyi ortaya koymak açısından araştırma süresi uzun tutulmaya çalışılmıştır Uygulama, 2024-2025 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Erzurum ili Narman ilçesinde ve 6. sınıf sosyal bilgiler dersi bilim teknoloji ve toplum öğrenme alanı kazanımlarına yönelik gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden birisi olan ön test son test kontrol grupsuz yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Kontrol grubunun tercih edilmeme nedeni, örnek olay yönteminin birçok çalışmada geleneksel yöntemlere göre akademik başarı ve sosyal bilgiler dersine karşı tutumu artırmada etkili olduğunun ortaya konmuş olmasıdır. Çalışma grubu; amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen, aynı okulda öğrenim gören ve derslerine aynı öğretmenin girdiği üç ayrı 6. sınıf öğrencilerinden oluşmuştur. Geçerlik-güvenirlik çalışmaları yapılmış ve gerekli izinleri e-posta yoluyla alınmış olan akademik başarı testi ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutum ölçeği ile veriler toplanmıştır. Toplanan verilerin analizinde ön koşullara göre parametrik ve nonparametrik testlerden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda uygulanan örnek olay yöntemlerinin, uygulandıkları deney gruplarında öğrencilerin başarısını ve derse karşı tutum düzeyini artırdığı bununla birlikte kendi aralarında hem akademik başarı hem de derse yönelik tutum üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farkılığa sahip olmadıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Sosyal bilgiler örnek olay yöntemi gazete temelli örnek olay görsel örnek olay diyalog temelli örnek olay.
Within the scope of the study, it was tried to reveal the effects of case study methods on achievement and attitude towards the course in the 6th grade social studies course. In this context, three different case study sub-techniques were applied to three different experimental groups for six weeks. The research was conducted in Narman district of Erzurum province in the second semester of the 2024-2025 academic year. The research was carried out for the 6th grade social studies course science, technology and society learning domain acquisitions. The study was conducted according to a pre-test post-test quasi-experimental design without a control group. The study group consisted of three different 6th grade students who were determined by purposive sampling method, studying in the same school and taught by the same teacher. Data were collected with an academic achievement test and an attitude scale towards social studies course. In the analysis of the collected data, parametric and nonparametric tests were used according to the prerequisites. As a result of the study, it was concluded that the applied case study methods increased students' achievement and attitudes towards the course in the experimental groups in which they were applied, but they did not have a statistically significant effect on both achievement and attitude towards the course among themselves.
Social studies case study method newspaper-based case study visual case study dialog-based case study.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
| Bölüm | Diğer |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 20 Haziran 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |