Günümüzün dinamik çağında, eleştirel düşünen ve öğrenen kişiler olmaya acil bir ihtiyaç vardır. Böylesine hızlı değişen bir dünyada, İngilizce öğrenenlerin eleştirel düşünme becerileri ve eleştirel okuma becerileri gibi bir dizi önemli beceri kazanması gerekir. Öğrenciler bu becerileri kazanarak günümüzün ihtiyaçlarına ve ilgilerine zorluk çekmeden uyum sağlayabilirler. Eleştirel düşünme ve okuma becerileri yapısöküm aktiviteleriyle el ele gider. Yapısöküm aktiviteleri, kökünü Jacques Derrida tarafından oluşturulan Derridian felsefesinden alır. Yapısökümcülük, okuyucuların herhangi bir edebi eserle, metnin kendisiyle yapısökümcü ve eleştirel bir üslupla etkileşime girebileceğini öne sürer. Bununla birlikte, yapısökümcülük, İngilizce dil öğretim alanında hafife alınan bir terimdir. Bu nedenle, bu makale yapıbozumcu aktiviteler oluşturma sürecine örnek olarak bazı yapısökümcü aktiviteler oluşturmanın önemini vurgulamaktadır. Araştırmacı yapmış olduğu araştırmalardaki bazı yapısökümcü aktiviteleri sunmaktadır. Bu aktiviteler kapsamında, kısa öyküler, tema-odaklı şiirler ve eleştirel reklamlar gibi yapısöküme uğratılacak üç tür öne çıkarılmıştır. Bu örneklerle beraber, yapısökümcü aktiviteler oluşturma süreci gösterilmiştir. Bu aktiviteler, yapısöküm aktivitelerini kendi ortamlarında kullanmak isteyen diğer öğretmenlere yol gösterecektir. Öğretmenler, bu araştırma sayesinde, yapısöküm aktivitelerinin kullanılması ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişkiyle ilgili bazı içgörüler elde edebilir.
İngilizce dil öğretimi Yapısökümcü aktiviteler Eleştirel okuma becerileri Edebiyat eleştirel düşünme becerileri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |