Bu
çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının STEM öğretimi yönelim
düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın
katılımcıları bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
lisans programında öğrenim görmekte olan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen
adaylarından oluşmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak STEM öğretimi
yönelim ölçeği kullanılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler, t-testi ve
varyans analizi kullanılarak analiz edildi. Elde edilen bulgular, sınıf
öğretmeni adaylarının bilgi, tutum, değer, sübjektif ölçüt ile algılanan
davranış kontrolü ve davranış yönelimi boyutlarına ilişkin olarak görüşlerinin genel
olarak olumlu olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında öğretmen adaylarının cinsiyet,
sınıf düzeyi ve mezun olunan lise türüne göre farklılık göstermediği
belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına dayanarak öğretmen adaylarının STEM
öğretimine yönelimlerinin geliştirilmesine yönelik çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |