Türkiye, küresel düzeyde en büyük Suriyeli göçmen nüfusuna ev sahipliği yapmasına karşın, alanyazında Suriyeli göçmen özel gereksinimli öğrenciler (SGÖGÖ) ve bu öğrencilerin eğitimlerini konu alan sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Suriyeli göçmenlerin yaşamlarını sürdürmeleri için kurulan Geçici Barınma Merkezindeki bir okulun özel eğitim sınıflarında öğrenim gören SGÖGÖ’lerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecine ilişkin Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) personelinin görüşlerini incelemektir. RAM personelinin SGÖGÖ’lerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecini nasıl yürüttüğünü, bu süreçte karşılaştıkları sorunları ve personelin talep ve önerilerini ortaya çıkarmayı hedefleyen bu çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak yüz yüze görüşmelerle toplanıp, betimsel olarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda sekiz temaya ulaşılmıştır. Çalışmanın sonuçları, RAM personelinin SGÖGÖ'lerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde dil ve kültür farklılığından, uygun olmayan değerlendirme araçlarından ve bilgi ve deneyim yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadığını göstermektedir. Ayrıca bu sorunların SGÖGÖ'leri uygun eğitim ortamına yönlendirmeyi zorlaştırdığı anlaşılmaktadır. Ulaşılan temalar alanyazınla karşılaştırılarak tartışılıp çeşitli öneriler sıralanmıştır.
Suriyeli göçmen özel gereksinimli öğrenci dil ve kültür farklılığı rehberlik ve araştırma merkezi eğitsel değerlendirme ve tanılama geçici barınma merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Bilgi İşleme (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 2 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |