Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Accreditation Awareness of Students in an Accredited Physiotherapy and Rehabilitation Undergraduate Program

Yıl 2023, , 390 - 396, 31.12.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1276355

Öz

In the study, it was aimed to evaluate the accreditation awareness of the students of an accredited physiotherapy and rehabilitation
department undergraduate program and to contribute to the self-evaluation process of the program. The cross-sectional study was carried
out with 374 students continuing their education in the undergraduate program of the University of Gazi, Faculty of Health Sciences,
Department of Physiotherapy and Rehabilitation. In our study, a two-part questionnaire developed by the researchers by examining the
evaluation criteria of the Health Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Association was used as a data collection tool.
The minimum target rate for each item in the questionnaire was determined as 70%, which was previously accepted as the cut-off value in
the literature. Of the students participating in the study, 24.1% were 1st grade, 21.9% were 2nd grade, 29.9% were 3rd grade and 24,1% were
4th grade students. In the first part of the questionnaire, the general knowledge of the students participating in the study about accreditation
and their level of knowledge about the accreditation of the program were evaluated. In this section, it was found that the rate of reaching
each item was above the cut-off value of 70%, which was previously stated in the literature. In the second part of the questionnaire, it was
determined that the knowledge levels for each item, in which the effects of accreditation on the program and students were evaluated, were
above the target rate of 70%. This result shows us that the students in our department’s undergraduate program have sufficient knowledge
about accreditation and that they are aware of the effects of accreditation on the program

Kaynakça

  • Aktan, C. C. & Gencel, U. (2010). Yüksek öğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 137-146.
  • Arıkan, S. & Kilmen, S. (2018). Sınıf iç̇ i ölçme ve değerlendirmede puanlara anlam kazandırma: %70 doğru yanıt yöntemi. İlköğretim Online, 17(2), 888-908.
  • Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları

Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi

Yıl 2023, , 390 - 396, 31.12.2023
https://doi.org/10.5961/higheredusci.1276355

Öz

Çalışmada akredite olmuş bir fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü lisans programı öğrencilerinin akreditasyon farkındalıklarının
değerlendirilmesi ve sonuçlarının programın öz değerlendirme sürecine katkı sağlaması amaçlandı. Kesitsel nitelikteki çalışma, Gazi
Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü lisans programında öğrenimine devam eden 374 öğrenci
ile tamamlandı. Çalışmamızda, veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve
Akreditasyon Derneği değerlendirme ölçütleri incelenerek geliştirilen ve iki bölümden oluşan bir anket kullanıldı. Anketteki her bir madde
için ulaşılması hedeflenen minimum oran, literatürde daha önce de kesme değeri olarak kabul edilen %70 olarak belirlendi. Çalışmaya
katılan öğrencilerin %24,1’ini 1. sınıf, %21,9’unu 2. sınıf, %29,9’unu 3. sınıf ve %24,1’ini 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktaydı. Anketin ilk
kısmında çalışmaya katılan öğrencilerin akreditasyon hakkındaki genel bilgileri ve programın akreditasyonu hakkındaki bilgi düzeyleri
değerlendirildi. Bu kısımda her bir maddeye ulaşılma oranının literatürde daha önce belirtilen ve kesme değeri olan %70’in üzerinde olduğu
bulundu. Anketin ikinci kısmında akreditasyonun program ve öğrencilere etkilerinin değerlendirildiği her bir madde için bilgi düzeyleri
yine hedeflenen %70 oranının üzerinde olduğu belirlendi. Bu sonuç bize bölümümüzün lisans programındaki öğrencilerin akreditasyon
hakkındaki bilgi düzeylerinin yeterli olduğunu ve akreditasyonun program üzerindeki etkilerinin farkında olduklarını göstermektedir

Kaynakça

  • Aktan, C. C. & Gencel, U. (2010). Yüksek öğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 137-146.
  • Arıkan, S. & Kilmen, S. (2018). Sınıf iç̇ i ölçme ve değerlendirmede puanlara anlam kazandırma: %70 doğru yanıt yöntemi. İlköğretim Online, 17(2), 888-908.
  • Berberoğlu, G. (2006). Sınıf içi ölçme ve değerlendirme teknikleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Müşerref Nur Keleş 0000-0001-8274-8212

Nurten Gizem Tore 0000-0002-9935-3564

Deran Oskay 0000-0002-2217-076X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Keleş, M. N., Tore, N. G., & Oskay, D. (2023). Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 13(3), 390-396. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1276355
AMA Keleş MN, Tore NG, Oskay D. Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi. J Higher Edu Sci. Aralık 2023;13(3):390-396. doi:10.5961/higheredusci.1276355
Chicago Keleş, Müşerref Nur, Nurten Gizem Tore, ve Deran Oskay. “Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 13, sy. 3 (Aralık 2023): 390-96. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1276355.
EndNote Keleş MN, Tore NG, Oskay D (01 Aralık 2023) Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13 3 390–396.
IEEE M. N. Keleş, N. G. Tore, ve D. Oskay, “Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi”, J Higher Edu Sci, c. 13, sy. 3, ss. 390–396, 2023, doi: 10.5961/higheredusci.1276355.
ISNAD Keleş, Müşerref Nur vd. “Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 13/3 (Aralık 2023), 390-396. https://doi.org/10.5961/higheredusci.1276355.
JAMA Keleş MN, Tore NG, Oskay D. Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi. J Higher Edu Sci. 2023;13:390–396.
MLA Keleş, Müşerref Nur vd. “Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 13, sy. 3, 2023, ss. 390-6, doi:10.5961/higheredusci.1276355.
Vancouver Keleş MN, Tore NG, Oskay D. Akredite Olmuş Bir Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Lisans Programındaki Öğrencilerin Akreditasyon Farkındalıklarının Değerlendirmesi. J Higher Edu Sci. 2023;13(3):390-6.