Bu çalışmada temel biyokimya dersi endokrin ve sinir sistemi konusunda argumantasyona dayalı probleme-dayalı öğrenme yaklaşımında varsayımsal- tümdengelimli akıl yürütme modeline göre geliştirilen senaryolar ile ilgili bir devlet üniversitesi sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır (N=189). Betimsel nitelikteki bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin senaryolar ile ilgili görüşlerinin alınmasında eğitim yönlendiricisi tarafından kimya eğitimi alanında iki uzmanın görüşü alınarak hazırlanan ‘Yapılandırılmış Görüşme Formu’ kullanılmıştır. Formdan elde edilen veriler, NVivo programıyla içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucu, öğrencilerin çoğunluğunun tüm senaryolarla ilgili olumlu görüş frekanslarının olumsuz görüş frekanslarından yüksek olduğunu göstermiştir. Araştırmada öğrencilerin senaryolara eklenmesi gereken kısımlarla ilgili yaratıcı önerilerine değinilmiştir.
Argumantasyon Endokrin-Sinir Sistemi Probleme-Dayalı Öğrenme Varsayımsal-tümdengelimli akıl yürütme modeli Görüşme
In this study, it was aimed to obtain the opinions of first-year nursing students of the faculty of health sciences at a state university regarding the scenarios developed according to the hypothetical-deductive reasoning model in the problem-based learning approach supported with argumentation about the endocrine and nervous system in the basic biochemistry course (N = 189). In this descriptive research, scanning model was used. The 'Structured Interview Form', prepared by the education facilitator by taking the opinions of two experts in the field of chemistry education, was used to obtain the students' opinions about the scenarios. The data obtained from the form was subjected to content analysis with the NVivo program. The result of the study showed that the positive opinion frequencies of the majority of the students regarding all scenarios were higher than the negative opinion frequencies. Students' creative suggestions regarding the parts that should be added to the scenarios were mentioned in this research.
Argumentation Endocrine-Nervous System Problem-Based Learning Hypothetical-Deductive Reasoning Model Interview
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Temel Eğitim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |