Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi

Yıl 2022, , 481 - 487, 31.12.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.953355

Öz

Amaç: Araştırmanın amacı Covid 19 pandemisinde hemşirelik öğrencilerinin yüz yüze uygulama eğitiminden etkilenme durumunun ve koronavirüs anksiyetelerinin belirlenmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Bu araştırma tanımlayıcı ve kesitsel biçimde yapıldı. Araştırma 15 Kasım 2020-15 Aralık 2020 tarihleri arasında, bir sağlık yüksekokulunda zorunlu yüz yüze uygulama eğitimi alan 257 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan Kişisel Bilgi Formu ve Koronavirüs Anksiyete Ölçeği kullanılmıştır. Veriler sosyal mesafe ve maske kurallarına uyularak araştırmacılar tarafından yüz yüze toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların Covid 19’a ilişkin aldıkları tedbirlere baktığımızda %76.7’sinin (n=197) maske, eldiven gibi kişisel koruyucu ekipmanları kullandığı, %52.9’unun (n=136) hijyen kurallarına uyduğu görülmektedir. Covid 19 sürecinin yüz yüze eğitimi nasıl etkilediğine bakıldığında, öğrencilerin %43.2’sinin (n=111) her zamanki gibi hissettiği, %33.5’inin (n=86) gelecek konusunda endişeli/kaygılı hissettiği belirtilmektedir. Öğrencilerin Koronavirüs Anksiyete Ölçeği’ninden aldıkları puan ortalamalarının 3.67±5.04 olduğu ve anksiyete düzeylerinin düşük olduğu saptanmıştır. Araştırmada koronavirüs anksiyete düzeyi ile cinsiyet, yüz yüze uygulama eğitiminden etkilenme ve ailesi/akrabası/arkadaşında Covid 19 testi pozitif çıkanlar arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur (p<0.05)
Sonuç: Sonuç olarak öğrencilerin koronavirüs anksiyetelerinin düşük düzeyde olmasına rağmen, yarıdan fazlasının yüz yüze uygulama eğitiminden olumsuz etkilendiği görülmektedir. Farkli ögrenci gruplarında da yüz yüze eğitime geçildiğinde anksiyete düzeylerini belirlenmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Abdelhafiz, A. S., Mohammed, Z., Ibrahim, M. E., Ziady, H. H., Alorabi, M., Ayyad M, & Sultan, E. A. (2020). Knowledge, perceptions, and attitude of Egyptians towards the novel coronavirus disease (COVID-19). Journal of Community Health, 1–10.
  • Alıcılar, H. E., Güneş, G., & Meltem, Ç. Ö. L. (2020). Toplumda covid-19 pandemisiyle ilgili farkindalik, tutum ve davranişlarin değerlendirilmesi. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 1-16.
  • Aşkın, R. Bozkurt, Y., & Zeybek, Z. (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Atay, Ü. T., Dinçer, N. N., Yarkac, F. U., & Öncü, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde diş hekimliği uzmanlık öğrencilerinin korku ve anksiyete düzeylerinin değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Diş Hekimliği Dergisi, 2(3), 86-93.
  • Bezerra, I. M. P. (2020). State of the art of nursing education and the challenges to use remote technologies in the time of corona virus pandemic. Journal of Human Growth and Development, 30(1), 141-147.
  • Biçer, İ., Çakmak, C., Demir, H., & Kurt, M. E. (2020). Koronavirüs Anksiyete Ölçeği kısa formu: Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Supplement 1), 216-225.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). Covid-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934.
  • Chen, S., Yang, J., Yang, W., Wang, C., & Bärnighausen, T. (2020). COVID-19 control in China during mass population movements at New Year. Lancet. 395(10226), 764-766.
  • Çölgeçen, Y., & Çölgeçen, H. (2020). Covid-19 pandemisine bağlı yaşanan kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi: Türkiye örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4), 261-275.
  • Duruk, G., Gümüşboğa, Z. Ş., & Çolak, C. (2020). Investigation of Turkish dentists’ clinical attitudes and behaviors towards the COVID-19 pandemic: a survey study. Brazilian Oral Research, 34, e054.
  • Ekiz, T., Ilıman, E., & Dönmez, E. (2020). Bireylerin sağlık anksiyetesi düzeyleri ile Covid-19 salgını kontrol algısının karşılaştırılması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Gomez-Baya, D., Mendoza, R., Paino, S., & De Matos, G. (2017) Perceived emotional intelligence as a predictor of depressive symptoms during mid-adolescence: A two-year longitudinal study on gender differences. Personality ve Individual Differences, 104, 303–312.
  • Güloğlu, B., Yılmaz, Z., İstemihan, F. Y., Arayıcı, S. N., & Yılmaz, S. (2020) COVID-19 pandemi sürecinde bireylerdeki anksiyete ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Kriz Dergisi, 28(3), 135-150.
  • Hamza, M. S., Badary, O. A., & Elmazar, M. M. (2020). Cross-sectional study on awareness and knowledge of covid-19 among senior pharmacy students. Journal of Community Health, 15, 1-8.
  • Huang, L., Xu, F., & Liu, H. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVID-19 outbreak. PLoS ONE, 15(8), e0237303.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Khan, S., Sidiqque, R., Li, H., Ali, A., Shereen, M., Bashir, N., & Xue, M. (2020). Impact of coronavirus outbreak on psychological health. Journal of Global Health, 10(1), 1-6.
  • Khodabakhshi-Koolaee A. (2020). Living in home quarantine: analyzing psychological experiences of college students during Covid-19 pandemic. Journal of Military Medicine, 22(2), 130-138.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020) Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Lee, S. A., Mathis, A. A., Jobe, M. C., & Pappalardo, E. A. (2020). Clinically significant fear and anxiety of COVID-19: A psychometric examination of the Coronavirus Anxiety Scale. Psychiatry Research, 290 (113112), 1-7.
  • Lima, C. K. T., de Medeiros Carvalho, P. M., Lima, I. D. A. S., de Oliveira Nunes, J. V. A., Saraiva, J. S., de Souza, R. I., & Neto, M. L. R. (2020). The Emotional ımpact of coronavirus 2019-nCoV (New Coronavirus Disease)”, Psychiatry Research, 287, 112915.
  • Maaravi, Y., & Heller, B. (2020). Not all worries were created equal: The Case of COVID-19 anxiety. Public Health, 185, 243-245.
  • Maheshwari, S., Gupta, P., Sinha, R., & Rawat, P. (2020). Knowledge, attitude, and practice towards coronavirus disease 2019 (COVID-19) among medical students: A cross-sectional study. Journal of Acute Disease, 9(3), 100-104.
  • Newby, J., O'Moore, K., Tang, S., Christensen, H., & Faasse, K. (2020). Acute mental health responses during the 5 COVID-19 pandemic in Australia. PLoS ONE 15(7):e0236562.
  • Okuyan, C. B., Karasu, F., & Polat, F. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19’a maruz kalma korkularının sağlık kaygısı düzeyleri üzerine etkisi: Bir üniversite örneği. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(Supplement), 54-61.
  • Olum, R., Kajjimu, J., Kanyike, A. M., Chekwech, G., Wekha, G., Nassozi, D. R., Kemigisa, J., Mulyamboga, P., Muhoozi, O. K., Nsenga, L., Lyavala, M., Asiimwe, A., & Bongomin, F. (2020). Perspective of medical students on the COVID-19 pandemic: Survey of nine medical schools in Uganda. JMIR Public Health and Surveill, 6(2), e19847.
  • Özdelikara, A., Ağaçdiken, A. S., & Mumcu, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinde sağlık algısı, sağlık anksiyetesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Bakırköy Tıp Dergisi, 14, 275-282.
  • Salman, M., Ul Mustafa, Z., Asif, N., Zaidi, H. A., Hussain, K., Shehzadi, N., & Saleem, Z. (2020). Knowledge, attitude and preventive practices related to COVID-19: a cross-sectional study in two Pakistani university populations. Drugs & Therapy Perspectives. 36, 319–325.
  • Şimşekoğlu, N., & Mayda, A. S. (2016). Bir üniversite hastanesinde görevli hemşirelerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlık kaygısı düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 19-29.
  • Tian-Ci Quek, T., Tam, W. S., X Tran, B., Zhang, M., Zhang, Z., Su-Hui Ho, C., & Chun-Man Ho, R. (2019). The global prevalence of anxiety among medical students: a meta-analysis. International journal of environmental research ve public health, 16(15), 2735.
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., & Ho, C. S. (2020). Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1729.
  • Wolf, M. S., Serper, M., Opsasnick, L., O’Conor, R. M., Curtis, L. M., Benavente, J. Y., Wismer, G., Batio, S., Eifler, M., Zheng, P., Russell, A., Arvanitis, M., Ladner, D., Kwasny, M., Persell, S. D., Rowe, T., Linder, J. A., & Bailey S. C. (2020). Awareness, attitudes, and actions related to COVID-19 among adults with chronic conditions at the onset of the U.S. Outbreak. Annals of Internal Medicine, 173(2), 100-109.
  • Yakar, B., Öztürk Kaygusuz, T., Pirinçci, E., Önalan, E., & Ertekin, Y. H. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinin Türkiye’deki mevcut COVID-19 salgını hakkında bilgi, tutum ve kaygıları. Family Practice and Palliative Care, 5(2), 36–44.
  • Yıldırım, M., Arslan, G., & Özaslan, A. (2020). Perceived risk and mental health problems among healthcare professionals during COVID-19 pandemic: exploring the mediating effects of resilience and coronavirus fear. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-11.
  • Zhang, W. R., Wang, K., Yin, L., Zhao, W. F., Xue, Q., Peng, M., Min, B., Tian, Q., Leng, H., Du, J., Chang, H., Yang, Y., Li, W., Shangguan, F., Yan, T., Dong, H., Han, Y., Wang, H. (2020) Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychotherapy and Psychosomatic, 9, 1-9.
  • Zhu, N., Zhang, D., Wang, W., LI, X., Yang, B., Song, J., ... Tan, W. (2020). A novel coronavirus from patients with pneumonia in China. The New England Journal of Medicine, 382, 727-733.

Determination of the Influence Status of Nursing Students from Face-to-Face Training and Coronavirus Anxiety in Covid-19 Pandemic

Yıl 2022, , 481 - 487, 31.12.2022
https://doi.org/10.5961/higheredusci.953355

Öz

Objective: The aim of the study is to determine the state of being affected by face-to-face practice training and coronavirus anxiety of nursing students in the COVID-19 pandemic.
Methods: This study was conducted in a descriptive and cross-sectional fashion. The research was conducted with 257 nursing students who received compulsory face-to-face training in a health school between 15 November 2020 and 15 December 2020. The Personal Information Form and the Coronavirus Anxiety Scale created by the researchers were used to collect the data. The data were collected face-to-face by the researchers, following the rules of social distance and mask.
Results: When we look at the measures taken by the participants regarding COVID-19, it is seen that 76.7% (n=197) use personal protective equipment such as masks and gloves, and 52.9% (n=136) comply with the hygiene rules. When we look at how the COVID-19 process affects face-to-face education, it is stated that 43.2% (n=111) of the students feel as usual, and 33.5% (n=86) feel worried/anxious about the future. It was determined that the students’ mean scores from the Coronavirus Anxiety Scale were 3.67±5.04 and their anxiety levels were low. In the study, it was found that the relationship between coronavirus anxiety level and gender, being affected by face-to-face training, and those with positive Covid 19 test in their family/relative/friend were statistically significant (p<0.05).
Conclusion: As a result, although the coronavirus anxiety of the students is low, it is seen that more than half of them are negatively affected by the face-to-face application training. It is recommended to determine the anxiety levels in different student groups when faceto-
face education is started.

Kaynakça

  • Abdelhafiz, A. S., Mohammed, Z., Ibrahim, M. E., Ziady, H. H., Alorabi, M., Ayyad M, & Sultan, E. A. (2020). Knowledge, perceptions, and attitude of Egyptians towards the novel coronavirus disease (COVID-19). Journal of Community Health, 1–10.
  • Alıcılar, H. E., Güneş, G., & Meltem, Ç. Ö. L. (2020). Toplumda covid-19 pandemisiyle ilgili farkindalik, tutum ve davranişlarin değerlendirilmesi. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 5, 1-16.
  • Aşkın, R. Bozkurt, Y., & Zeybek, Z. (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 304-318.
  • Atay, Ü. T., Dinçer, N. N., Yarkac, F. U., & Öncü, E. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde diş hekimliği uzmanlık öğrencilerinin korku ve anksiyete düzeylerinin değerlendirilmesi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Diş Hekimliği Dergisi, 2(3), 86-93.
  • Bezerra, I. M. P. (2020). State of the art of nursing education and the challenges to use remote technologies in the time of corona virus pandemic. Journal of Human Growth and Development, 30(1), 141-147.
  • Biçer, İ., Çakmak, C., Demir, H., & Kurt, M. E. (2020). Koronavirüs Anksiyete Ölçeği kısa formu: Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Supplement 1), 216-225.
  • Budak, F., & Korkmaz, Ş. (2020). Covid-19 pandemi sürecine yönelik genel bir değerlendirme: Türkiye örneği. Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi, (1), 62-79.
  • Cao, W., Fang, Z., Hou, G., Han, M., Xu, X., Dong, J., & Zheng, J. (2020). The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Research, 287, 112934.
  • Chen, S., Yang, J., Yang, W., Wang, C., & Bärnighausen, T. (2020). COVID-19 control in China during mass population movements at New Year. Lancet. 395(10226), 764-766.
  • Çölgeçen, Y., & Çölgeçen, H. (2020). Covid-19 pandemisine bağlı yaşanan kaygı düzeylerinin değerlendirilmesi: Türkiye örneği. Electronic Turkish Studies, 15(4), 261-275.
  • Duruk, G., Gümüşboğa, Z. Ş., & Çolak, C. (2020). Investigation of Turkish dentists’ clinical attitudes and behaviors towards the COVID-19 pandemic: a survey study. Brazilian Oral Research, 34, e054.
  • Ekiz, T., Ilıman, E., & Dönmez, E. (2020). Bireylerin sağlık anksiyetesi düzeyleri ile Covid-19 salgını kontrol algısının karşılaştırılması. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 6(1), 139-154.
  • Gomez-Baya, D., Mendoza, R., Paino, S., & De Matos, G. (2017) Perceived emotional intelligence as a predictor of depressive symptoms during mid-adolescence: A two-year longitudinal study on gender differences. Personality ve Individual Differences, 104, 303–312.
  • Güloğlu, B., Yılmaz, Z., İstemihan, F. Y., Arayıcı, S. N., & Yılmaz, S. (2020) COVID-19 pandemi sürecinde bireylerdeki anksiyete ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi. Kriz Dergisi, 28(3), 135-150.
  • Hamza, M. S., Badary, O. A., & Elmazar, M. M. (2020). Cross-sectional study on awareness and knowledge of covid-19 among senior pharmacy students. Journal of Community Health, 15, 1-8.
  • Huang, L., Xu, F., & Liu, H. (2020). Emotional responses and coping strategies of nurses and nursing college students during COVID-19 outbreak. PLoS ONE, 15(8), e0237303.
  • Karataş, Z. (2020). COVID-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Khan, S., Sidiqque, R., Li, H., Ali, A., Shereen, M., Bashir, N., & Xue, M. (2020). Impact of coronavirus outbreak on psychological health. Journal of Global Health, 10(1), 1-6.
  • Khodabakhshi-Koolaee A. (2020). Living in home quarantine: analyzing psychological experiences of college students during Covid-19 pandemic. Journal of Military Medicine, 22(2), 130-138.
  • Kurnaz, E., & Serçemeli, M. (2020) Covıd-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, (3), 262-288.
  • Lee, S. A., Mathis, A. A., Jobe, M. C., & Pappalardo, E. A. (2020). Clinically significant fear and anxiety of COVID-19: A psychometric examination of the Coronavirus Anxiety Scale. Psychiatry Research, 290 (113112), 1-7.
  • Lima, C. K. T., de Medeiros Carvalho, P. M., Lima, I. D. A. S., de Oliveira Nunes, J. V. A., Saraiva, J. S., de Souza, R. I., & Neto, M. L. R. (2020). The Emotional ımpact of coronavirus 2019-nCoV (New Coronavirus Disease)”, Psychiatry Research, 287, 112915.
  • Maaravi, Y., & Heller, B. (2020). Not all worries were created equal: The Case of COVID-19 anxiety. Public Health, 185, 243-245.
  • Maheshwari, S., Gupta, P., Sinha, R., & Rawat, P. (2020). Knowledge, attitude, and practice towards coronavirus disease 2019 (COVID-19) among medical students: A cross-sectional study. Journal of Acute Disease, 9(3), 100-104.
  • Newby, J., O'Moore, K., Tang, S., Christensen, H., & Faasse, K. (2020). Acute mental health responses during the 5 COVID-19 pandemic in Australia. PLoS ONE 15(7):e0236562.
  • Okuyan, C. B., Karasu, F., & Polat, F. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin Covid-19’a maruz kalma korkularının sağlık kaygısı düzeyleri üzerine etkisi: Bir üniversite örneği. Van Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(Supplement), 54-61.
  • Olum, R., Kajjimu, J., Kanyike, A. M., Chekwech, G., Wekha, G., Nassozi, D. R., Kemigisa, J., Mulyamboga, P., Muhoozi, O. K., Nsenga, L., Lyavala, M., Asiimwe, A., & Bongomin, F. (2020). Perspective of medical students on the COVID-19 pandemic: Survey of nine medical schools in Uganda. JMIR Public Health and Surveill, 6(2), e19847.
  • Özdelikara, A., Ağaçdiken, A. S., & Mumcu, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinde sağlık algısı, sağlık anksiyetesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi. Bakırköy Tıp Dergisi, 14, 275-282.
  • Salman, M., Ul Mustafa, Z., Asif, N., Zaidi, H. A., Hussain, K., Shehzadi, N., & Saleem, Z. (2020). Knowledge, attitude and preventive practices related to COVID-19: a cross-sectional study in two Pakistani university populations. Drugs & Therapy Perspectives. 36, 319–325.
  • Şimşekoğlu, N., & Mayda, A. S. (2016). Bir üniversite hastanesinde görevli hemşirelerin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve sağlık kaygısı düzeyleri. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(1), 19-29.
  • Tian-Ci Quek, T., Tam, W. S., X Tran, B., Zhang, M., Zhang, Z., Su-Hui Ho, C., & Chun-Man Ho, R. (2019). The global prevalence of anxiety among medical students: a meta-analysis. International journal of environmental research ve public health, 16(15), 2735.
  • Wang, C., Pan, R., Wan, X., Tan, Y., Xu, L., & Ho, C. S. (2020). Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17(5), 1729.
  • Wolf, M. S., Serper, M., Opsasnick, L., O’Conor, R. M., Curtis, L. M., Benavente, J. Y., Wismer, G., Batio, S., Eifler, M., Zheng, P., Russell, A., Arvanitis, M., Ladner, D., Kwasny, M., Persell, S. D., Rowe, T., Linder, J. A., & Bailey S. C. (2020). Awareness, attitudes, and actions related to COVID-19 among adults with chronic conditions at the onset of the U.S. Outbreak. Annals of Internal Medicine, 173(2), 100-109.
  • Yakar, B., Öztürk Kaygusuz, T., Pirinçci, E., Önalan, E., & Ertekin, Y. H. (2020). Tıp fakültesi öğrencilerinin Türkiye’deki mevcut COVID-19 salgını hakkında bilgi, tutum ve kaygıları. Family Practice and Palliative Care, 5(2), 36–44.
  • Yıldırım, M., Arslan, G., & Özaslan, A. (2020). Perceived risk and mental health problems among healthcare professionals during COVID-19 pandemic: exploring the mediating effects of resilience and coronavirus fear. International Journal of Mental Health and Addiction, 1-11.
  • Zhang, W. R., Wang, K., Yin, L., Zhao, W. F., Xue, Q., Peng, M., Min, B., Tian, Q., Leng, H., Du, J., Chang, H., Yang, Y., Li, W., Shangguan, F., Yan, T., Dong, H., Han, Y., Wang, H. (2020) Mental health and psychosocial problems of medical health workers during the COVID-19 epidemic in China. Psychotherapy and Psychosomatic, 9, 1-9.
  • Zhu, N., Zhang, D., Wang, W., LI, X., Yang, B., Song, J., ... Tan, W. (2020). A novel coronavirus from patients with pneumonia in China. The New England Journal of Medicine, 382, 727-733.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nurten Terkeş 0000-0002-1644-8382

Sabriye Uçan Yamaç 0000-0002-3932-8017

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Terkeş, N., & Uçan Yamaç, S. (2022). Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(3), 481-487. https://doi.org/10.5961/higheredusci.953355
AMA Terkeş N, Uçan Yamaç S. Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi. J Higher Edu Sci. Aralık 2022;12(3):481-487. doi:10.5961/higheredusci.953355
Chicago Terkeş, Nurten, ve Sabriye Uçan Yamaç. “Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun Ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, sy. 3 (Aralık 2022): 481-87. https://doi.org/10.5961/higheredusci.953355.
EndNote Terkeş N, Uçan Yamaç S (01 Aralık 2022) Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 3 481–487.
IEEE N. Terkeş ve S. Uçan Yamaç, “Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi”, J Higher Edu Sci, c. 12, sy. 3, ss. 481–487, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.953355.
ISNAD Terkeş, Nurten - Uçan Yamaç, Sabriye. “Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun Ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/3 (Aralık 2022), 481-487. https://doi.org/10.5961/higheredusci.953355.
JAMA Terkeş N, Uçan Yamaç S. Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi. J Higher Edu Sci. 2022;12:481–487.
MLA Terkeş, Nurten ve Sabriye Uçan Yamaç. “Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun Ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, c. 12, sy. 3, 2022, ss. 481-7, doi:10.5961/higheredusci.953355.
Vancouver Terkeş N, Uçan Yamaç S. Covid 19 Pandemisinde Hemşirelik Öğrencilerinin Yüz Yüze Uygulama Eğitiminden Etkilenme Durumunun ve Koronavirüs Anksiyetelerinin Belirlenmesi. J Higher Edu Sci. 2022;12(3):481-7.