BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı

Yıl 2011, Sayı: 1, 23 - 26, 01.04.2011

Öz

Birçok ülke, yükseköğretim sistemlerinde ekonomik şartlara, toplumun taleplerine ve yükseköğretim piyasasındaki gelişmelere bağlı olarak iyileştirmeler yapmaktadır. Son birkaç yılda Türk yükseköğretimi, yükseköğretim taleplerini karşılamak için önemli ölçüde genişlemiştir. Öğrenci sayısında çok önemli artışlar olurken, öğretim üyesi sayısındaki artış nispeten daha yavaştır. Makale, Türk yükseköğretiminde doktora eğitimine yatırım yapma ve yükseköğretimde büyümeyi sürdürmek amacıyla öğretim üyelerinin gelişimi için bazı politikalar üretme zorunluluğunu vurgulamaktadır

Kaynakça

  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşı- laştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • ÖSYM (2001). 2000-2001 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002). 2001-2002 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). 2002-2003 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). 2003-2004 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). 2004-2005 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). 2006-2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). 2007-2008 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). 2008-2009 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). 2009-2010 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi, Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu.
  • Özoğlu, M. (2011). Statükodan değişime: 21. yüzyılın başında yükseköğretim. B. S. Gür (Ed.), 2000’li Yıllar: Türkiye’de Eğitim içinde (ss. 125-161). İstanbul: Meydan Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim:2025 yılın- da yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? (Analiz No. 34). Ankara: SETA.
  • TÜBA (2006). Türkiye’de doktora eğitiminin durumu üzerine görüş- ler. Ankara: TÜBA.
  • UNESCO & OECD (2003). Financing education - investment and returns: Analysis of the world educati on indicators 2002 edition executive summary. Paris: UNESCO.

Expansion in Higher Education and Faculty Supply in Turkey

Yıl 2011, Sayı: 1, 23 - 26, 01.04.2011

Öz

Various countries reform their higher education systems depending on the economic conditions, public demands, and the developments in higher education market. In order to meet the demands of higher education, Turkish higher education has been expanded dramatically in the last few years. While the most dramatic increase is in the number of students, the increase in the number of faculties has been relatively slow. The paper stresses that Turkish higher education has to invest in doctoral education and to come up with certain policies for the faculty development in order to sustain the growth in higher education

Kaynakça

  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşı- laştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • ÖSYM (2001). 2000-2001 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2002). 2001-2002 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2003). 2002-2003 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2004). 2003-2004 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2005). 2004-2005 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2007). 2006-2007 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2008). 2007-2008 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2009). 2008-2009 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • ÖSYM (2010). 2009-2010 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri. Ankara: ÖSYM.
  • YÖK (2007). Türkiye’nin yükseköğretim stratejisi, Ankara: T.C. Yükseköğretim Kurulu.
  • Özoğlu, M. (2011). Statükodan değişime: 21. yüzyılın başında yükseköğretim. B. S. Gür (Ed.), 2000’li Yıllar: Türkiye’de Eğitim içinde (ss. 125-161). İstanbul: Meydan Yayıncılık.
  • Tanrıkulu, D. (2011). Türkiye’de yükseköğretime erişim:2025 yılın- da yükseköğretim talebi karşılanabilecek mi? (Analiz No. 34). Ankara: SETA.
  • TÜBA (2006). Türkiye’de doktora eğitiminin durumu üzerine görüş- ler. Ankara: TÜBA.
  • UNESCO & OECD (2003). Financing education - investment and returns: Analysis of the world educati on indicators 2002 edition executive summary. Paris: UNESCO.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mahmut Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özer, M. (2011). Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 23-26.
AMA Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. Nisan 2011;(1):23-26.
Chicago Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2011): 23-26.
EndNote Özer M (01 Nisan 2011) Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 23–26.
IEEE M. Özer, “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 23–26, Nisan 2011.
ISNAD Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2011), 23-26.
JAMA Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. 2011;:23–26.
MLA Özer, Mahmut. “Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme Ve Öğretim Üyesi Arzı”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2011, ss. 23-26.
Vancouver Özer M. Türkiye’de Yükseköğretimde Büyüme ve Öğretim Üyesi Arzı. J Higher Edu Sci. 2011(1):23-6.