BibTex RIS Kaynak Göster

Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler

Yıl 2012, Sayı: 1, 1 - 9, 01.04.2012

Öz

Çağımızdaki bilimsel ve teknolojik gelişmeler, üniversiteleri daha nitelikli bireyler yetiştirmeye zorlamaktadır. Bu durum üniversitelerdeki eğitim programları ve uygulamalarını sürekli güncellemeyi ve niteliğini artırmayı gerektirmektedir. Bu anlayışla ülkemizde “Bologna Süreci” çerçevesinde yükseköğretim programlarını güncelleme çalışmalarına başlanmıştır. Bu çalışmalar öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıyla öğrencilerin bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmeye yönelik yürütülmektedir. Öğrencilere çeşitli bilgi ve becerilerin yanında, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, öğrenme, iletişim ve sosyal yetkinlik, alana özgü ve mesleki yetkinlik gibi yetkinlikler kazandırma amaçlanmaktadır. Bu yaklaşım yükseköğretimde bilişsel mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünce ve uygulamalı el becerisi, yöntem, materyal, araç gereç kullanabilme becerilerin yani dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerilerin öğretimini gerektirmektedir. Beceri öğretimi yöntem, teknik ve uygulama yönüyle bilgi öğretiminden farklıdır. Üniversitelerde beceri öğretimi ve değerlendirmesi hakkında bilgilendirici ve yetiştirici çalışmalar yapılmalıdır. Aksi takdirde bilgi öğretimiyle ezberci bireylerin yetişmesi kaçınılmaz olacak ve yükseköğretimin amaçlarına ulaşmak güçleşecektir

Kaynakça

  • Bissonnette, S., Richard, M. (2001). Comment construire des compétences en classe, Chemelière / McGraw-Hill, Montréal.
  • Boutin, G. (2004). L’approche par compétences en éducation: Un amalgame paradigmatique, Connexions, Revue de
  • psychosociologie sciences humaines, 2004/06, No 81, France. Bronckart, J. (2009). La notion de compétences est-elle pertinente en éducation?, L’école démocratique, n°39, Retrived from http://www.skolo.org.
  • Dionnet, S. (2002). Competences, Competences Transversales et Systeme Educatif, Evaluation de la rénovation de l’enseignement primaire, Document de travail Service de la recherche en éducation, Genève, Suisse.
  • Güneş, F. (2007,a). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayınları.
  • Güneş, F. (2007,b). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma,Nobel Yayınları.
  • Hirtt, N. (2009). L’approche par compétences: une mystification pédagogique, L’école démocratique, n°39, Retrived from http://www.skolo.org.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Basımevi.
  • OECD (2005). La définition et la sélection des compétences clés, Résumé, Mep_int_French.
  • Perrenoud, P. (1999). Dix nouvelles compétences pour enseigner, Paris, ESF.
  • Perrenoud, P. (2004). Evaluer les compétences, la revue de l’Educateur, Mars, Paris.
  • Quiesse, J. (2007). Talents innés, aptitudes éducables, Oser l’approche orientante, tome 1: Pourquoi l’approche orientante, éditions Qui plus est.
  • Saskatchewan (2001). Philosophie et méthodes d’enseignement, Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan
  • Tardif, J. (1997). Pour un enseignement stratégique. Montréal: Editions Logiques.

Skills and Competencies Set Forth by Bologna Process in Higher Education

Yıl 2012, Sayı: 1, 1 - 9, 01.04.2012

Öz

Scientific and technological advances of today, force the universities to train more qualified individuals. That needs to increase the quality of educational programs and practices, and requires constant updating in universities. So within the framework of the “Bologna Process” higher education programs have been started to be updated in our country. These studies, carried out to develop the skills and competencies of students’ knowledge with student-centered educational approach. Besides a variety of knowledge and skills, ability to work independently and assume responsibility, learning, communication and social competence skills, such as domain specific competencies and professional competence is intended to gain to the students. This approach needs to teaching cognitive logical, intuitive and creative thinking and practical manual skills, methods, materials, tools to use skills, that is to say language, mental, social and emotional skills in higher education. Teaching of skills is different from teaching of the information in methods and practice. Therefore the universities should be developed for the assessment of teaching and coaching skills. Otherwise, the rote teaching of information will inevitably grow and achieving the goals of higher education will be difficult

Kaynakça

  • Bissonnette, S., Richard, M. (2001). Comment construire des compétences en classe, Chemelière / McGraw-Hill, Montréal.
  • Boutin, G. (2004). L’approche par compétences en éducation: Un amalgame paradigmatique, Connexions, Revue de
  • psychosociologie sciences humaines, 2004/06, No 81, France. Bronckart, J. (2009). La notion de compétences est-elle pertinente en éducation?, L’école démocratique, n°39, Retrived from http://www.skolo.org.
  • Dionnet, S. (2002). Competences, Competences Transversales et Systeme Educatif, Evaluation de la rénovation de l’enseignement primaire, Document de travail Service de la recherche en éducation, Genève, Suisse.
  • Güneş, F. (2007,a). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yayınları.
  • Güneş, F. (2007,b). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma,Nobel Yayınları.
  • Hirtt, N. (2009). L’approche par compétences: une mystification pédagogique, L’école démocratique, n°39, Retrived from http://www.skolo.org.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Basımevi.
  • OECD (2005). La définition et la sélection des compétences clés, Résumé, Mep_int_French.
  • Perrenoud, P. (1999). Dix nouvelles compétences pour enseigner, Paris, ESF.
  • Perrenoud, P. (2004). Evaluer les compétences, la revue de l’Educateur, Mars, Paris.
  • Quiesse, J. (2007). Talents innés, aptitudes éducables, Oser l’approche orientante, tome 1: Pourquoi l’approche orientante, éditions Qui plus est.
  • Saskatchewan (2001). Philosophie et méthodes d’enseignement, Ministère de l’Éducation de la Saskatchewan
  • Tardif, J. (1997). Pour un enseignement stratégique. Montréal: Editions Logiques.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2012). Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 1-9.
AMA Güneş F. Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. J Higher Edu Sci. Nisan 2012;(1):1-9.
Chicago Güneş, Firdevs. “Bologna Süreci Ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri Ve Yetkinlikler”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2012): 1-9.
EndNote Güneş F (01 Nisan 2012) Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 1–9.
IEEE F. Güneş, “Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 1–9, Nisan 2012.
ISNAD Güneş, Firdevs. “Bologna Süreci Ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri Ve Yetkinlikler”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2012), 1-9.
JAMA Güneş F. Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. J Higher Edu Sci. 2012;:1–9.
MLA Güneş, Firdevs. “Bologna Süreci Ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri Ve Yetkinlikler”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2012, ss. 1-9.
Vancouver Güneş F. Bologna Süreci ile Yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve Yetkinlikler. J Higher Edu Sci. 2012(1):1-9.