BibTex RIS Kaynak Göster

İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri

Yıl 2016, Sayı: 2, 135 - 141, 01.08.2016

Öz

Ekonomik gelişme ile beşeri ve sosyal sermaye gelişimi arasında güçlü ilişkiler olduğundan hareketle bu makalede iktisadi ve sosyal darlığın eğitimsel kökenlerine dair felsefi bir tartışma yürüteceğiz. Bu çerçevede, ilk olarak iktisadi ve sosyal darlık kavramları tartışılacaktır. Ardından modern eğitim paradigmasının kökenlerine değinilecek ve nasıl bir eğitim sistemine ihtiyaç duyduğumuz tartışılacaktır. Son olarak, genel bir tartışma eşliğinde daha üretken bir toplum için eğitim sisteminin iyileştirilmesine ilişkin bazı öneriler yapılacaktır

Kaynakça

  • Çelik, Z. (2012). Politika ve uygulama bağlamında Türk eğitim sisteminde yaşanan dönüşümler: 2004 ilköğretim müfredat reformu örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Dewey, J. (1939). Türkiye maarifi hakkında rapor. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Diehl, M., & Stroebe, W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: Toward the solution of a riddle. Journal of Personality and Social Psychology, 53(3), 497–509.
  • Drucker, P. F. (1999). Knowledge-worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2), 79–94.
  • Griliches, Z. (1984). Introduction. Griliches Z. (Ed.), R&D, In Patents and Productivity. Chicago: University of Chicago Press.
  • Kenan, S. (2003). Education under the ımpact of mechanistic and positivistic worldviews: The case of Turkish socioeducational transformations (1923-1940). (Unpublished dissertation). Teachers College, Columbia University.
  • Koç, M. (2015). Review of human capital development system in Turkey for a sustainable knowledge society perspective and a recommended framework for STE policies for 21st century.
  • Presented at IABPAD Spring Conference, Dallas, TX. Retrieved from http://doi.org/10.13140/RG.2.1.2203.0244
  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • Polat, S. (2014). Türkiye’nin 2023 vizyonu ve eğitimde “orta kalite” tuzağı. Ankara: SETA.
  • Sahlberg, P. (2007). Education policies for raising student learning: The Finnish approach. Journal of Education Policy, 22(2), 147–171.
  • Thomson, G. (2012). A modern philosophy of education (First edition). London and New York: Routledge. Retrieved from http://samples.sainsburysebooks.co.uk/9781136491603_ sample_512463.pdf
  • Ülken, H. Z. (2013). Eğitim Felsefesi. Ankara: Doğu Batı Yayınları.

The Roots of Economic and Social Shortcomings in the Context of Educational Philosophy

Yıl 2016, Sayı: 2, 135 - 141, 01.08.2016

Öz

Due to the strong relationship between economic development and the development of human and social capital, we will have a philosophical discussion on the educational roots of economic and social shortcomings in this article. To this end, firstly, the concepts of economic and social shortcoming will be discussed. Later the roots of modern education paradigm will be addressed and what kind of education paradigm we are in need of will be debated. Finally, some suggestions regarding the improvement of education system for a more productive society will be put forward along with a general discussion

Kaynakça

  • Çelik, Z. (2012). Politika ve uygulama bağlamında Türk eğitim sisteminde yaşanan dönüşümler: 2004 ilköğretim müfredat reformu örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Dewey, J. (1939). Türkiye maarifi hakkında rapor. İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Diehl, M., & Stroebe, W. (1987). Productivity loss in brainstorming groups: Toward the solution of a riddle. Journal of Personality and Social Psychology, 53(3), 497–509.
  • Drucker, P. F. (1999). Knowledge-worker productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2), 79–94.
  • Griliches, Z. (1984). Introduction. Griliches Z. (Ed.), R&D, In Patents and Productivity. Chicago: University of Chicago Press.
  • Kenan, S. (2003). Education under the ımpact of mechanistic and positivistic worldviews: The case of Turkish socioeducational transformations (1923-1940). (Unpublished dissertation). Teachers College, Columbia University.
  • Koç, M. (2015). Review of human capital development system in Turkey for a sustainable knowledge society perspective and a recommended framework for STE policies for 21st century.
  • Presented at IABPAD Spring Conference, Dallas, TX. Retrieved from http://doi.org/10.13140/RG.2.1.2203.0244
  • Küçükcan, T., & Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA.
  • Polat, S. (2014). Türkiye’nin 2023 vizyonu ve eğitimde “orta kalite” tuzağı. Ankara: SETA.
  • Sahlberg, P. (2007). Education policies for raising student learning: The Finnish approach. Journal of Education Policy, 22(2), 147–171.
  • Thomson, G. (2012). A modern philosophy of education (First edition). London and New York: Routledge. Retrieved from http://samples.sainsburysebooks.co.uk/9781136491603_ sample_512463.pdf
  • Ülken, H. Z. (2013). Eğitim Felsefesi. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ömer Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Açıkgöz, Ö. (2016). İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(2), 135-141.
AMA Açıkgöz Ö. İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. J Higher Edu Sci. Ağustos 2016;(2):135-141.
Chicago Açıkgöz, Ömer. “İktisadi Ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2 (Ağustos 2016): 135-41.
EndNote Açıkgöz Ö (01 Ağustos 2016) İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 135–141.
IEEE Ö. Açıkgöz, “İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri”, J Higher Edu Sci, sy. 2, ss. 135–141, Ağustos 2016.
ISNAD Açıkgöz, Ömer. “İktisadi Ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 2 (Ağustos 2016), 135-141.
JAMA Açıkgöz Ö. İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. J Higher Edu Sci. 2016;:135–141.
MLA Açıkgöz, Ömer. “İktisadi Ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 2, 2016, ss. 135-41.
Vancouver Açıkgöz Ö. İktisadi ve Sosyal Darlığın Eğitim Felsefesi Bağlamında Kökenleri. J Higher Edu Sci. 2016(2):135-41.