BibTex RIS Kaynak Göster

Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu

Yıl 2018, Sayı: 1, 184 - 193, 01.04.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, otantik olmanın duyuşsal iyi oluşu yordama gücünün Türk ve İngiliz üniversite öğrencileri arasında incelenmesidir. Araştırmanın iki çalışma grubu bulunmaktadır. Çalışma grubu I Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi öğrencileri arasından seçilen 108 56 erkek, 52 kadın öğrenciden oluşmaktadır. Yabancı uyruklu öğrenciler araştırmaya dâhil edilmemiştir. Çalışma grubu II İngiliz üniversite öğrencilerinden oluşmaktadır. İngiliz çalışma grubundaki öğrenciler Middelesex Üniversitesi’nden seçilen 90 39 erkek, 51 kadın öğrencidir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği, Özgünlük Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formudur. Araştırmanın sonuçlarına göre otantik olma hem Türk hem de İngiliz üniversite öğrencilerinin pozitif ve negatif duygu durumunu yordamıştır. İngiliz Üniversite öğrencilerinin otantik olma ve negatif duygu durumu Türk öğrencilere kıyasla daha yüksek çıkmıştır. Erkek ve kadın arasında değişkenler farklılık göstermemiştir. Fakat iki ülkenin hemcinsleri karşılaştırıldığında Türk kadın ve erkeklerin otantik olma ve negatif duygu durumu düzeyleri İngiliz katılımcılara kıyasla düşüktür. Pozitif duygu durumunda ise böyle bir fark görülmemiştir. Bütün sonuçlar karşılaşılan sınırlılıklar, önceki çalışmalar ve kültür bağlamında tartışılmıştır. Sonuçların, kültür farkının olası diğer dinamiklerini eğitim sistemi, ülke politikası, ekonomik gelişim, kentleşme, göç, kültürlerarası etkileşim, inanç, anne-baba tutumları vb. incelemek isteyen araştırmacılara, duyuşsal iyi oluşla ilgili danışma programı hazırlamak isteyen psikolojik danışmanlara katkı sağlayacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Aycan, Z. (2002). Kültürlerarası psikoloji araştırmaları: Kuramsal yaklaşımlar ve yöntem. XII. Ulusal Psikoloji Kongresi. (9-13 Eylül). (Bildiri). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Aydoğan, D., Özbay, Y., & Büyüköztürk, Ş. (2017). Özgünlük Ölçeği’nin uyarlanması ve özgünlük ile mutluluk arasındaki ilişkide maneviyatın aracı rolü. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 38-59.
  • Bagozzi, R. P., Wong, N., & Yi, Y. (1999). The role of culture and gender in the relationship between positive and negative affect. Cognition & Emotion, 13(6), 641-672.
  • Baştuğ, G., Metin, S. C., & Bingöl, E. (2014). Investigation of perceived stress levels together with positive and negative moods of students in school of physical education and sports. International Journal of Science Culture and Sport, 2(4), 72-79. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/download/article- file/91755
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Diener, E. (1994). Assessing subjective well-being: Progress and opportunities. Social Indicators Research, 31, 103-157.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55, 34-43.
  • Oyserman, D., Coon, H., & Kemmelmeier, M. (2002). Rethinking individualism and collectivism: Evaluation of theoretical assumptions and meta-analyses. Psychological Bulletin, 128(1), 3-72.
  • Özdemir, Y., & İlhan, T. (2013). Benlik kurguları ve öznel iyi oluş: Otantik olmanın aracılık rolü. Uluslararası Sosyal Bilim Dergisi, 6(2), 593-611.
  • Park, N. (2004). The role of subjective well-being in positive youth development. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 591(1), 25-39.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2001). On happiness an human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52, 141-166.
  • Ryan, R. M., LaGuardia, J. G., & Rawsthorne, L. J. (2005). Self- complexity and the authenticity of self-aspects: Effects on well being and resilience to stressful events. North American Journal of Psychology, 7(3), 431-448.
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is everyting, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069-1081.
  • Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychology, 55(1), 5-14.
  • Spencer Rodgers, J., Boucher, H. C., Peng, K., & Wang L. (2009). Cultural differences in self-verification: The role of naive dialecticism. Journal of Experimental Social Psychology, 45, 860-866.
  • Theran, S. A. (2011). Authenticity in relationships and depressive symptoms: A gender analysis. Personality and Individual Differences, 51, 423-428.
  • Topal, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stilleri ve pozitif ve negatif duygu arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Triandis, H. C. (1994). Theoretical and methodological approaches to the study of collectivizm and individualism. In U. Kim, H. C. Triandis, Ç. Kağıtçıbaşı, S. C. Choi, & G Yoon. (Eds.), Individualism and collectivism (pp. 41-52). London: Sage publication.
  • Uskul, A. K., Hynie, M., & Lalonde, R. N. (2004). Interdependence as a mediator between culture and interpersonal closeness for Euro–Canadians and Turks. Journal of Cross-Cultural Psychology, 35, 174-191.
  • Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063.
  • Wood, A. M., Linley, P. A., Maltby, J., Baliousis, M., & Joseph, S. (2008). The authentic personality: A theoretical and empirical conceptualization and the development of the authenticity scale. Journal of Counseling Psychology, 55(3), 385.
  • Zheng, X, Sang, D., & Wang, L. (2003). Acculturation and subjective well-being of Chinese students in Australia. Journal of Happiness Studies, 5, 57-72.

The Predictive Power of Authenticity on Emotional Well-being Positive-Negative Affect : Authenticity and Positive-Negative Affect among Turkish and English University Students

Yıl 2018, Sayı: 1, 184 - 193, 01.04.2018

Öz

The purpose of the study was to examine the the predictive power of authenticity on emotional well-being positive-negative affect among Turkish and English university students. The study consisted of two groups of student participants. The first group involved 108 56 males and 52 females Turkish university students from Gazi University. Foreign students were not included in this group. The second group comprised 90 39 males and 51 females English university students from Middlesex University. Positive- Negative Affect Scale, Authenticity Inventory, and Personal Information Form were used as data collection tools. Results showed that both Turkish and English university students’ positive and negative affect were significantly and independently predicted by authenticity. English university students’ authenticity and negative affect scores were found to be higher than Turkish students’ scores. The result showed that there was no difference in terms of authenticity and positive-negative affect among females and males. However, a comparison between the females and males of Turkish and English university students indicated that both Turkish females and males had lower authenticity and negative affect scores compared to their English counterparts. For positive affect, no such difference was observed. These findings were discussed in relation to the study’s limitations, previous studies and culture dimension. It is considered that the results will contribute to the psychological counselors who want to prepare a counseling program on affective well-being and to the researchers who want to examine other possible dynamics of cultural difference education system, national politics, economic development, urbanization, migration, intercultural interaction, beliefs, parental attitudes, etc.

Kaynakça

  • Aycan, Z. (2002). Kültürlerarası psikoloji araştırmaları: Kuramsal yaklaşımlar ve yöntem. XII. Ulusal Psikoloji Kongresi. (9-13 Eylül). (Bildiri). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Aydoğan, D., Özbay, Y., & Büyüköztürk, Ş. (2017). Özgünlük Ölçeği’nin uyarlanması ve özgünlük ile mutluluk arasındaki ilişkide maneviyatın aracı rolü. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 38-59.
  • Bagozzi, R. P., Wong, N., & Yi, Y. (1999). The role of culture and gender in the relationship between positive and negative affect. Cognition & Emotion, 13(6), 641-672.
  • Baştuğ, G., Metin, S. C., & Bingöl, E. (2014). Investigation of perceived stress levels together with positive and negative moods of students in school of physical education and sports. International Journal of Science Culture and Sport, 2(4), 72-79. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/download/article- file/91755
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Diener, E. (1994). Assessing subjective well-being: Progress and opportunities. Social Indicators Research, 31, 103-157.
  • Diener, E. (2000). Subjective well-being: The science of happiness and a proposal for a national index. American Psychologist, 55, 34-43.
  • Oyserman, D., Coon, H., & Kemmelmeier, M. (2002). Rethinking individualism and collectivism: Evaluation of theoretical assumptions and meta-analyses. Psychological Bulletin, 128(1), 3-72.
  • Özdemir, Y., & İlhan, T. (2013). Benlik kurguları ve öznel iyi oluş: Otantik olmanın aracılık rolü. Uluslararası Sosyal Bilim Dergisi, 6(2), 593-611.
  • Park, N. (2004). The role of subjective well-being in positive youth development. The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 591(1), 25-39.
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2001). On happiness an human potentials: A review of research on hedonic and eudaimonic well-being. Annual Review of Psychology, 52, 141-166.
  • Ryan, R. M., LaGuardia, J. G., & Rawsthorne, L. J. (2005). Self- complexity and the authenticity of self-aspects: Effects on well being and resilience to stressful events. North American Journal of Psychology, 7(3), 431-448.
  • Ryff, C. D. (1989). Happiness is everyting, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology, 57(6), 1069-1081.
  • Seligman, M. E. P., & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychology, 55(1), 5-14.
  • Spencer Rodgers, J., Boucher, H. C., Peng, K., & Wang L. (2009). Cultural differences in self-verification: The role of naive dialecticism. Journal of Experimental Social Psychology, 45, 860-866.
  • Theran, S. A. (2011). Authenticity in relationships and depressive symptoms: A gender analysis. Personality and Individual Differences, 51, 423-428.
  • Topal, M. (2011). Üniversite öğrencilerinin stresle başa çıkma stilleri ve pozitif ve negatif duygu arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisan tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Triandis, H. C. (1994). Theoretical and methodological approaches to the study of collectivizm and individualism. In U. Kim, H. C. Triandis, Ç. Kağıtçıbaşı, S. C. Choi, & G Yoon. (Eds.), Individualism and collectivism (pp. 41-52). London: Sage publication.
  • Uskul, A. K., Hynie, M., & Lalonde, R. N. (2004). Interdependence as a mediator between culture and interpersonal closeness for Euro–Canadians and Turks. Journal of Cross-Cultural Psychology, 35, 174-191.
  • Watson, D., Clark, L. A., & Tellegen, A. (1988). Development and validation of brief measures of positive and negative affect: The PANAS scales. Journal of Personality and Social Psychology, 54(6), 1063.
  • Wood, A. M., Linley, P. A., Maltby, J., Baliousis, M., & Joseph, S. (2008). The authentic personality: A theoretical and empirical conceptualization and the development of the authenticity scale. Journal of Counseling Psychology, 55(3), 385.
  • Zheng, X, Sang, D., & Wang, L. (2003). Acculturation and subjective well-being of Chinese students in Australia. Journal of Happiness Studies, 5, 57-72.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Behire Kuyumcu Bu kişi benim

Asude Kabasakaloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuyumcu, B., & Kabasakaloğlu, A. (2018). Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 184-193.
AMA Kuyumcu B, Kabasakaloğlu A. Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu. J Higher Edu Sci. Nisan 2018;(1):184-193.
Chicago Kuyumcu, Behire, ve Asude Kabasakaloğlu. “Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk Ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma Ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2018): 184-93.
EndNote Kuyumcu B, Kabasakaloğlu A (01 Nisan 2018) Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 184–193.
IEEE B. Kuyumcu ve A. Kabasakaloğlu, “Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 184–193, Nisan 2018.
ISNAD Kuyumcu, Behire - Kabasakaloğlu, Asude. “Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk Ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma Ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2018), 184-193.
JAMA Kuyumcu B, Kabasakaloğlu A. Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu. J Higher Edu Sci. 2018;:184–193.
MLA Kuyumcu, Behire ve Asude Kabasakaloğlu. “Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk Ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma Ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2018, ss. 184-93.
Vancouver Kuyumcu B, Kabasakaloğlu A. Otantik Olmanın Duyuşsal İyi Oluşu Pozitif-Negatif Duygu Durumu Yordama Gücü: Türk ve İngiliz Üniversite Öğrencileri Arasında Otantik Olma ve Pozitif-Negatif Duygu Durumu. J Higher Edu Sci. 2018(1):184-93.