BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi

Yıl 2018, Sayı: 1, 211 - 220, 01.04.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkiye′de eğitim alan uluslararası öğrencilerin çok kültürlü eğitim kavramına yönelik metaforik algılarının incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de farklı illerde eğitim gören 117 uluslararası öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veriler yüz yüze görüşülerek ve elektronik ortamda toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde nitel yaklaşımla betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularında uluslararası öğrenciler tarafından toplamda 76 metafor üretilmiştir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından altı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Çok kültürlü eğitimin tanımlamasında daha çok “gökkuşağı n=17 ”, “bahçe n=7 ” ve “deniz” n=5 metaforları kullanılmıştır. Ayrıca hem genel hem de cinsiyet ve eğitim düzeyi gibi demografik değişkenlere yönelik metaforik algının uyumlu olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2010). New approaches for teaching social studies: Multicultural and global education. Elementary Education Online, 9(3), 1226-1237.
  • Akman, Y., & İmamoğlu-Akman, G. (2017). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumunun sosyal zekâ algısına göre incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(1), 34-48.
  • Altınbaş, D. (2006). Avrupa ve çokkültürlülük: Fransa örneği. Stratejik Analiz, 78, 52-61.
  • American Psychological Association (APA). (2003). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. American Psycologist, 58(5),337-402. Retrieved from http://www.apastyl.org/ manual/related/guidelines-multicultural-education.pdf
  • Arslan, S. (2016). Çok kültürlü eğitim ve Türkiye: Mevcut durum, beklentiler, olasılıklar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57)
  • Asada, H., Swank, E., & Goldey, G. T. (2003). The acceptance of a multicultural education among Appalachian college students. Research in Higher Education, 44, 99-120.
  • Aydın, H. (2013). A literature-based approaches on multicultural education. Anthropologist, 16(1-2), 31-44.
  • Aydın, H., & Tonbuloğlu, B. (2014). Graduate students perceptions’’ on multicultural education: A qualitative case study. Eurasian Journal of Educational Research, 57, 29-50.
  • Balcı, A. (2008). Örgüt mecazları. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Banks, J. A. (2004). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum and teaching. (4th ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
  • Banks, J. A., Cookson, P., Gay, G., Hawley, W. D., Irvine, J. J., & Nieto, S. (2001). Diversity within unity: essential principles for teaching and learning in a multicultural society. Center for Multicultural Education, College of Education, University of Washington, Seattle.
  • Başarır, F., Sarı, M., & Çetin, A. (2014). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 91-110.
  • Başbay, A. (2014). Çok kültürlü eğitim kapsamındaki derslerinin incelenmesi: Georgia State Üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1-24.
  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Başbay, A., & Kağnıcı, D. Y. (2011). Çok kültürlü yeterlik algıları ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(161), 199-212.
  • Bennett, C. (2001). Genres of Research in Multicultural Education. Review of Educational Research, 7(2), 171-217.
  • Polat, S. (2009). Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik kişilik özellikleri. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 154-164.
  • Polat, İ., & Kılıç, E. (2013). Türkiye’de çok kültürlü eğitim ve çok kültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 352-372.
  • Roux, J. (2010). Multicultural education: A new approach for a new South African dispensation. Intercultural Education 11(1), 19-29.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sezgin, A. A., & Yolcu, T. (2016). Göç ile gelen uluslararası öğrencilerin sosyal uyum ve toplumsal kabul süreci. Humanitas Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 4(7), 417-436.
  • Smith, E. B. (2009). Approaches to multicultural education in preservice teacher education: Philosophical frameworks and models for teaching. Personal perspective. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/a524/1d327b216189ab345 df10cbda5190fc7ee25.pdf
  • T. C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri kitabı. Retrieved from http://www.osym.gov.tr/Eklenti/3977,18yabancipdf.pdf?
  • Tonbuloğlu, B., Aslan, D., & Aydın, H. (2016). Teachers’ awareness of multicultural education and diversity in school settings. Eurasian Journal of Educational Research, 64, 1-28.
  • Ünlü, İ., & Örten, H. (2013). Öğretmen adaylarının çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitime yönelik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 287-302.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumları: Bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.
  • Yükseköğretim Kurulu (2016). Yükseköğretim istatistikleri. Retrieved from https://istatistik.yok.gov.tr/yuksekogretimIsta tistikleri/2016/2016_T20_.pdf

The Examination of International Students’ Metaphorical Perceptions on Multicultural Education

Yıl 2018, Sayı: 1, 211 - 220, 01.04.2018

Öz

The purpose of this study is to examine the metaphorical perceptions of international students in Turkey about multicultural education. The study group is composed of 117 international students who are studying in different cities in Turkey. Data were collected through face-to-face interviews and electronically. Descriptive analysis with a qualitative approach was used to analyze the data. The findings of the study indicated 76 metaphors produced by international students. These metaphors were grouped under six conceptual categories in terms of their common characteristics. For the definition of multicultural education, the metaphors of “rainbow n=17 ”, “garden n=7 ” and “sea” n=5 were mostly used. Additionally, it has been identified that metaphoric perception of both general and some demographic variables such as gender and educational level are compatible

Kaynakça

  • Açıkalın, M. (2010). New approaches for teaching social studies: Multicultural and global education. Elementary Education Online, 9(3), 1226-1237.
  • Akman, Y., & İmamoğlu-Akman, G. (2017). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumunun sosyal zekâ algısına göre incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(1), 34-48.
  • Altınbaş, D. (2006). Avrupa ve çokkültürlülük: Fransa örneği. Stratejik Analiz, 78, 52-61.
  • American Psychological Association (APA). (2003). Guidelines on multicultural education, training, research, practice, and organizational change for psychologists. American Psycologist, 58(5),337-402. Retrieved from http://www.apastyl.org/ manual/related/guidelines-multicultural-education.pdf
  • Arslan, S. (2016). Çok kültürlü eğitim ve Türkiye: Mevcut durum, beklentiler, olasılıklar. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57)
  • Asada, H., Swank, E., & Goldey, G. T. (2003). The acceptance of a multicultural education among Appalachian college students. Research in Higher Education, 44, 99-120.
  • Aydın, H. (2013). A literature-based approaches on multicultural education. Anthropologist, 16(1-2), 31-44.
  • Aydın, H., & Tonbuloğlu, B. (2014). Graduate students perceptions’’ on multicultural education: A qualitative case study. Eurasian Journal of Educational Research, 57, 29-50.
  • Balcı, A. (2008). Örgüt mecazları. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Banks, J. A. (2004). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum and teaching. (4th ed.). Needham Heights, MA: Allyn and Bacon.
  • Banks, J. A., Cookson, P., Gay, G., Hawley, W. D., Irvine, J. J., & Nieto, S. (2001). Diversity within unity: essential principles for teaching and learning in a multicultural society. Center for Multicultural Education, College of Education, University of Washington, Seattle.
  • Başarır, F., Sarı, M., & Çetin, A. (2014). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim algılarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 4(2), 91-110.
  • Başbay, A. (2014). Çok kültürlü eğitim kapsamındaki derslerinin incelenmesi: Georgia State Üniversitesi örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(2), 1-24.
  • Başbay, A., & Bektaş, Y. (2009). Çok kültürlülük bağlamında öğretim ortamı ve öğretmen yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 34, 30-43.
  • Başbay, A., & Kağnıcı, D. Y. (2011). Çok kültürlü yeterlik algıları ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Eğitim ve Bilim, 36(161), 199-212.
  • Bennett, C. (2001). Genres of Research in Multicultural Education. Review of Educational Research, 7(2), 171-217.
  • Polat, S. (2009). Öğretmen adaylarının çok kültürlü eğitime yönelik kişilik özellikleri. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 154-164.
  • Polat, İ., & Kılıç, E. (2013). Türkiye’de çok kültürlü eğitim ve çok kültürlü eğitimde öğretmen yeterlilikleri. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 352-372.
  • Roux, J. (2010). Multicultural education: A new approach for a new South African dispensation. Intercultural Education 11(1), 19-29.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421-455.
  • Sezgin, A. A., & Yolcu, T. (2016). Göç ile gelen uluslararası öğrencilerin sosyal uyum ve toplumsal kabul süreci. Humanitas Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi 4(7), 417-436.
  • Smith, E. B. (2009). Approaches to multicultural education in preservice teacher education: Philosophical frameworks and models for teaching. Personal perspective. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/a524/1d327b216189ab345 df10cbda5190fc7ee25.pdf
  • T. C. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi. (2006). 2005-2006 öğretim yılı yükseköğretim istatistikleri kitabı. Retrieved from http://www.osym.gov.tr/Eklenti/3977,18yabancipdf.pdf?
  • Tonbuloğlu, B., Aslan, D., & Aydın, H. (2016). Teachers’ awareness of multicultural education and diversity in school settings. Eurasian Journal of Educational Research, 64, 1-28.
  • Ünlü, İ., & Örten, H. (2013). Öğretmen adaylarının çok kültürlülük ve çok kültürlü eğitime yönelik algılarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 287-302.
  • Yazıcı, S., Başol, G., & Toprak, G. (2009). Öğretmenlerin çok kültürlü eğitim tutumları: Bir güvenirlik ve geçerlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 229-242.
  • Yükseköğretim Kurulu (2016). Yükseköğretim istatistikleri. Retrieved from https://istatistik.yok.gov.tr/yuksekogretimIsta tistikleri/2016/2016_T20_.pdf
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Könül Abaslı Bu kişi benim

Yener Akman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Abaslı, K., & Akman, Y. (2018). Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi(1), 211-220.
AMA Abaslı K, Akman Y. Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. Nisan 2018;(1):211-220.
Chicago Abaslı, Könül, ve Yener Akman. “Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1 (Nisan 2018): 211-20.
EndNote Abaslı K, Akman Y (01 Nisan 2018) Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 211–220.
IEEE K. Abaslı ve Y. Akman, “Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, sy. 1, ss. 211–220, Nisan 2018.
ISNAD Abaslı, Könül - Akman, Yener. “Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 1 (Nisan 2018), 211-220.
JAMA Abaslı K, Akman Y. Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2018;:211–220.
MLA Abaslı, Könül ve Yener Akman. “Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, sy. 1, 2018, ss. 211-20.
Vancouver Abaslı K, Akman Y. Türkiye’deki Uluslararası Öğrencilerin Çok Kültürlü Eğitime İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2018(1):211-20.